Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات فدراسیون هندبال درحالی قرار است ۲۰ اسفندماه برگزار شود که تکلیف چند هیئت استانی آن مشخص نشده است. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ ورزشی والیبال|بسکتبال|هندبال نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها و استعفای علیرضا رحیمی از ریاست فدراسیون هندبال، قرار است انتخابات این فدراسیون بعد از حدود 3 ماه اداره با سرپرست، در روز 20 اسفند برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای کار 21 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند که در این بین 15 نفر با تایید نهایی مراجع ذی‌صلاح مجوز حضور در انتخابات را کسب کردند که پس از انصراف فاطمه ابوالقاسمی تعداد کاندیداها به 14 نفر رسید.

نکته قابل توجه در این انتخابات غیبت 7 هیئت استانی است که با سرپرست اداره و حق شرکت در مجمع را ندارند. اینکه چرا در این مدت تکلیف این هیئت‌ها که بعضا بیش از یک سال با سرپرست اداره می‌شوند، مشخص نشده، جای سوال و بررسی دارد؟

 محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات فدراسیون هندبال که تکلیف 5-6 هیئت آن مشخص نیست، گفت: «5 تا 6 نفر در مجمع فدراسیون، سرپرست هستند ولی همه به دنبال این بودند تا انتخابات برگزار شود تا با انتخاب رئیس، برنامه فدراسیون با قدرت بیشتری انجام دهد. خیلی از اعزام‌های این رشته در سال آینده‌ است و باید سرو سامان بگیرد. اگر انتخابات عقب بیفتد برنامه‌ها بهم می‌خورد. تشخیص خود دوستان هم همین بود که انتخابات هندبال در سال 97 برگزار شود.»

داورزنی درحالی به غیبت چند رئیس هیئت در انتخابات هندبال اشاره کرد که در صحبت‌های خود دلیل تاخیر در برگزاری مجامع این استان‌ها را در شرایطی که فرصت کافی برای تعیین تکلیف آنها هم‌وجود داشته، اشاره نکرده است.

تا اینجای کار همواره از غیبت این 7 هیئت صحبت شده اما در واقع 9 هیئت استانی هستند که در مجمع روز دوشنبه حق رای ندارند چرا که پاکدل رئیس هیئت فارس و مهدوی رئیس هیئت کرمان به دلیل کاندیدا شدن در انتخابات حق رای ندارند. با این شرایط تقریبا یک سوم از هیئت های استانی هیچ نقشی در تصمیم‌گیری برای ریاست فدراسیون را ندارند که این موضوع در جای خود عجیب و قابل تامل است. البته دولو، سرپرست فدراسیون هندبال طی چند روز گذشته از احتمال برگزاری انتخابات دو استان از این 7 استان خبر داده بود اما در فاصله 3 روز مانده تا انتخابات تکلیف هیچ یک از این هیئت‌ها مشخص نشده است.

محمدرضا رجبی، دبیر فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در خصوص حق رای دو استان فارس و کرمان در مجمع انتخابات فدراسیون گفت: این دو استان تنها در صورتی حق رای دارند که روسای آنها یکی دو روز زودتر از برگزاری مجمع انصراف خود را از کاندیدایی ریاست فدراسیون اعلام کنند. این زمان در جایی 48 ساعت و در جای دیگری 24 ساعت عنوان شده است. اگر آقایان مهدوی و پاکدل حتی صبح مجمع هم از انتخابات کناره گیری کنند باز  هم حق رای نخواهند داشت.

انتخابات فدراسیون هندبال، 20 اسفند ماه از ساعت 14 در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار می‌شود.

لیست 15 نفره کاندیدای انتخابات فدراسیون هندبال به شرح زیر است:
1- حمید علی‌نژاد
2- خسرو ابراهیم‌زاده
3- علیرضا پاکدل
4- محمد پورکیانی
5- مرتضی حسن پور درواری
6- هادی خلیلی
7- مهدی طالب پور
8- ضرغام علیجانی
9- مرتضی غلامپور
10- توفیق کابلی
11- احمد گواری
12- سیدرضا مهدوی
13- میترا نوری گله جارهء
14- سید علی اصغر رفعت حقیقی
15- فاطمه ابوالقاسمی (انصراف)

اعلام اسامی داوران، مربیان و ورزشکاران برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبالهندبال در انتظار تصمیمی مهم و سرنوشت‌سازادامه بلاتکلیفی چند هیئت در آستانه انتخابات فدراسیون هندبال

 

انتهای پیام/

R7890/P/S3,31/CT7 واژه های کاربردی مرتبط هندبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هندبال هندبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از رفت و آمد رییس سابق تا محرومیت دو ساله/ چالش بزرگ در سال جدید

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون ژیمناستیک یکی از پرحاشیه‌ترین فدراسیون‌های ورزشی در سال گذشته بود. اگرچه در اسفندماه سال ۱۴۰۱ مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار و عابد حقدادی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد، اما کشتی به گل نشسته فدراسیون ژیمناستیک به ساحل آرامش نرسید و در سال گذشته حواشی خاص خود را داشت.

آغاز حواشی با عدم صدور تأیید صلاحیت اینچه درگاهی

در مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک صلاحیت اینچه درگاهی نیامد و به همین خاطر او مجبور به ترک جلسه مجمع شد؛ پس از ترک جلسه توسط او ۲۴ نفر از اعضای مجمع به نشانه اعتراض مجمع را ترک کردند. با این حال در آن مقطع زمانی انتخابات فدراسیون از سوی معاونت وقت ورزش قهرمانی تشکیل و عابد حقدادی هم به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

تهدید ژیمناستیک از سوی نماینده فدراسیون جهانی

در مجمع فدراسیون ژیمناستیک یوسف طبا نماینده فدراسیون جهانی حضور داشت و او پس از انتخاب عابد حقدادی به عنوان رئیس فدراسیون اعلام کرد تمام اتفاقات خوب و بد مجمع را گزارش خواهد داد. این جمله تهدیدی جدی برای ژیمناستیک ایران در آینده شد و از آن زمان به بعد این رشته مادر رنگ آرامش را به خود ندید.

نامه فدراسیون جهانی به کمیته ملی المپیک

درست دو ماه بعد از انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در اردیبهشت ماه سال گذشته نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک به کمیته ملی المپیک ارسال شد و آن‌ها خواستار برخی توضیحات از سوی مقامات ورزشی ایران شدند. فدراسیون جهانی که همچنان اینچه درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک به رسمیت می‌شناخت و حتی ریاست حقدادی را در این فدراسیون قبول نداشت خواستار برخی توضیحات از جمله دلیل عدم حضور اینچه درگاهی در مجمع انتخاباتی، علت غیبت سه کارشناس خبره در مجمع و توضیح پیرامون علت رأی دادن نمایندگان وزارت ورزش و کمیته المپیک در انتخابات شد.

تیر خلاص به پیکره فدراسیون ژیمناستیک وارد شد

در نهایت پس از کش و قوس فراوان و بعد از اینکه بارها موضوع تعلیق ژیمناستیک مطرح شد؛ تیر خلاص به پیکره فدراسیون ژیمناستیک در مهرماه سال گذشته وارد شد و حکم ابطال انتخابات فدراسیون از سوی دیوان عدالت اداری صادر و عملاً وضعیت فدراسیون ژیمناستیک آشفته‌تر از قبل شد.

رییسی که پیش فدراسیون جهانی اعتبار نداشت!

البته پیش از این آشفتگی، بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک گریبان گیر ورزشکاران این رشته ورزشی شده بود. در مسابقات یونیورسیاد لایسنس دو تن از ورزشکاران ایران تمدید نشد و در حالی که همه مسئولان ورزش از این موضوع مطلع بودند و حتی امید داشتند تا پیش از برگزاری مسابقات لایسنس اعتبار آن‌ها صادر شود اما این اتفاق رخ نداد و این دو ورزشکار مسابقات یونیورسیاد را از دست دادند. در واقع عابد حقدادی به عنوان رئیس فدراسیون نتوانست مقبولیت لازم را از سوی فدراسیون جهانی بگیرد و به همین خاطر برای گرفتن لایسنس دست به دامن فدراسیون ورزش دانشگاهی شده بود که آن‌ها هم کاری از پیش نبردند و در نهایت این دو ورزشکار به راحتی حضور در این مسابقات را از دست دادند.

بازگشت اینچه درگاهی با تدبیر وزارت ورزش

آشفتگی و صحبت از تعلیق ژیمناستیک بالا گرفت تا اینکه بالاخره دبیر کل کمیته ملی المپیک به صراحت اعلام کرد انتخابات فدراسیون ژیمناستیک باید دوباره برگزار شود. ابطال انتخابات فدراسیون و ریاست حقدادی از سوی دیوان عدالت اداری هم صادر شد و وزارت ورزش برای این فدراسیون بحران زده پیش قدم شد. در دی ماه سال گذشته با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار تصمیم بر آن شد که ریاست فدراسیون ژیمناستیک به زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون تحویل داده شود البته در ابتدا حکمی برای اینچه درگاهی صادر نشد و به همین خاطر او هم از تحویل گرفتن این فدراسیون ممانعت کرد اما پس از ۱۰ روز در تاریخ ۹ دی ماه اینچه درگاهی فدراسیون را تحویل گرفت.

ژیمناستیک در اندیشه کسب سهمیه المپیک

تیم ملی ژیمناستیک ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک راه طولانی پیش رو داشت؛ ملی‌پوشان این رشته ورزشی باید در در چهار تورنمنت جام جهانی در کشورهای مصر، آلمان، آذربایجان و قطر که در اواسط اسفندماه پیش رو بود شرکت می‌کردند تا جواز حضور در معتبرترین آوردگاه جهانی را کسب کنند. اما با توجه به اینکه ایمیل‌های فدراسیون دست اینچه درگاهی بود و از آن طرف فدراسیون جهانی هم عابد حقدادی را به عنوان رئیس نمی‌شناخت به همین خاطر مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اینچه درگاهی را به فدراسیون برگرداندند تا حداقل ورزشکاران برای مسابقات گزینشی المپیک ثبت نام کنند و فرصت حضور در گزینشی المپیک را از دست ندهند. ملی‌پوشان در مسابقات مختلف شرکت کردند و از بین این نفرات تنها مهدی الفتی از امیدهای اصلی ایران برای کسب سهمیه المپیک بود. او در مسابقات جام جهانی آلمان عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد. الفتی در بازی‌های آسیایی هانگژو هم به نشان نقره این مسابقات رسید و اولین مدال تاریخ ژیمناستیک در این مسابقات را از آن خود کند.

محرومیت مهدی احمد کهنی کار دست ژیمناستیک ایران داد

در اسفندماه سال گذشته خبر محرومیت مهدی احمد کهنی به صورت رسمی اعلام شد و او خودش هم این موضوع را پذیرفت. پیش از این خبر محرومیت او به دلیل پر نکردن فرم‌های دوپینگ‌اش مطرح شده بود اما در اسفندماه سال گذشته در جریان مسابقات جام جهانی آلمان زمانی که مهدی احمد کهنی به مرحله فینال راه پیدا کرده بود اجازه مسابقه به او ندادند و به صورت رسمی این ورزشکار محرومیت خود را پذیرفت. محرومیت احمد کهنی ۲ ساله است و هشت ماه کاهش محرومیت او هم صحت ندارد. در واقع کهنی از آذرماه سال گذشته محرومیت خود را قبول کرده و باید دو سال از تمامی میادین ورزشی به دور باشد تا این دوره را سپری کند. کهنی می‌تواند از آذر سال ۱۴۰۴ دوباره به مسابقات بین‌المللی اعزام شود.

انتخابات ژیمناستیک در راه است

طبق اعلام سرپرست فعلی فدراسیون ژیمناستیک انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و حالا مهم‌ترین چالش این فدراسیون این است که آیا دوباره نام‌نویسی از نامزدهای این فدراسیون صورت می‌گیرد یا خیر.

کد خبر 6057020 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • از رفت و آمد رییس سابق تا محرومیت دو ساله/ چالش بزرگ در سال جدید
  • فیفا تکلیف تیم مدعی قهرمانی لیگ را روشن می‌کند
  • دختر ایرانی که تایلند نمی‌رود/ تیم‌ملی فوتبال شانسی برد؟
  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • اعضای هیئت دولت در جمع خبرنگاران
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند