Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به اتفاق رحمت عباس‌تبار، رییس و معاونین سازمان بسیج اساتید مازندران و جمعی از اعضای شورای راهبردی بسیج اساتید استان، با حضور در استانداری با استاندار مازندران به دیدار و گفت و گو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی زارعی با مثبت و کارافزا ارزیابی کردن روحیه جوانی و سوابق رزمندگی و تجارب وزارت کشوری  استاندار مازندران گفت؛ بسیج اساتید کشور در دوره تحولی خود با توجه به امکانات گسترده دانشی و منابع انسانی خود در سراسر کشور به دنبال ایجاد نشاط و جنبش استادی برای کمک به دولت و مردم با رویکرد حلّ‌المسایلی است.

وی گفت موفقیت دولت و استانداری در مؤلفه‌های توسعه ملّی و استانی به افزایش سرمایه اجتماعی نظام در کشور و مازندران تبدیل خواهد شد و استاندار امکانات علمی و سرمایه انسانی بسیج اساتید را جزو دارایی‌های مهم در برنامه‌ریزی‌های استانی به حساب آورد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت با توجه به خوانش اجزای نظریه مردم‌سالاری دینی _ تمدنی در می‌یابیم که «علم» و «کارامدی» از مهم‌ترین مؤلفه‌های مورد تأکید در این نظریه و بیانیه راهبردی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است،

وی افزود، با توجه به بررسی محورهای توسعه‌ای استان نظیر کشاورزی و توریسم، اقتصاد دریا و دامپروری و صنعت درمی‌یابیم که بخاطر فقدان سیاست‌های آمایشی و فقدان توجه به زنجیره ایده تا مصرف و بازار، فراوری‌ها و صنایع تبدیلی، محورهای خداد دادی مازندران به تولید ارزش افزوده، ثروت و قدرت پایدار منجر نمی‌شود؛

زارعی گفت بی‌ارتباط و بی‌اثر بودن جمعیت عظیم ۱۸ هزار نفرهٔ فارغ‌التحصیل کشاورزی استان با بخش پرنیاز کشاورزی مازندران و فقدان آثار مستقیم حضور بیست میلیونی گردشگر وارده به استان در افزایش ثروت و بهبود فضای کسب و کار مردم استان و توقف بسیاری از واحدهای صنعتی ناشی از عدم مداخله علم و پژوهش و دانشگاه در حلّ مسایل است که خوب است استاندار جوان و باتجربه زمینه‌های حضور دانشگاهیان، هسته‌های علمی مسئله‌یاب و مؤسسات علمی راهبردی و مسأله‌محور را برای برون‌رفت از وضعیت فعلی فراهم کند.

استاندار مازندران نیز با ابراز خرسندی از دیدار با استادان بسیجی و استقبال از رویکرد تحولی سازمان بسیج اساتید گفت: استانداری مازندران بروکراسی غیرمولد را از موانع توسعه در کشور و مازندران ارزیابی می‌کند؛ زمان، زمانِ اقدام و عمل است و من با فضایی که در یک فرصت مطالعاتی راهبردی ۱۰۰ روزه  طراحی کردم به این نتیجه رسیدم که باید سرمایه‌های مادی، معنوی و منابع استان را از محاصره قوانین دست و پاگیر و بروکراسی غیرمولد آزاد کنم ازاین‌رو به نقش سازنده تسهیل‌گران به عنوان راه میانبر برای پیشرفت استان توجه خواهد شد.

حسین‌زادگان افزود: ما نیازمند کار جمعی هستیم، نباید اجازه دهیم سرمایه اجتماعی نظام کاهش یابد، برای پیشرفت نیازمند نشاط اجتماعی و تشکل‌های غیر دولتی از همه سلایق بخصوص بسیج هستیم.

استاندار مازندران با استقبال از اعلام همکاری استادان بسیجی در روند توسعه استان گفت، این جلسه برای من جلسه متفاوتی بود چون به دور از برخی خصوصیات مرسوم، دغدغه پیشرفت استان را محور صحبت با استانداری قرار داد؛ ازاین‌رو من با حضور استادان دانشگاه به خصوص استادان بسیجی در کارگروههای برنامه‌ای استانداری موافقم و علاوه‌بر این، خواستار تشکیل کارگروه جداگانه استادان مسأله‌یاب بسیجی با همین رویکرد حلّ‌المسایلی که رییس سازمان بسیج اساتید کشور در این جلسه گفت برای کمک به رفع مشکلات مردم و توسعه استان هستیم مشروط بر این که استادان با رویکردی علمی _ پژوهشی راه عملی و میانبر را اکتشاف و اعلام کنند. علاوه بر این ترتیبی اتخاذ می‌کنم و به دفتر  دستور خواهم داد که جلسه دوجانبه با همین کیفیت در دوهفته یکبار برای گفت‌وگوهای ناظربه مسئله تنظیم و تکرار شود.

 گفتنی است در این دیدار صمیمی، معاونین بسیج اساتید مازندران و برخی اعضای شورای راهبردی این سازمان در جلسه به طرح دغدغه‌های توسعه‌ای خود در حضور استاندار پرداختند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سفر به خوزستان ، به صدور مصوبه آتش‌بس غزه اشاره و تصریح کرد: ظالمان جهان به مردم مظلوم غزه رحم نمی‌کنند و این نشان‌دهنده روح درندگی نظام استکبار جهانی است و باید برای مردم مسلمان جهان درس عبرت باشد.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی متحد شده تا مردم مسلمان غزه و فلسطین را به شهادت برساند، زندگیشان را به تاراج ببرند و آنها را آواره کند؛ شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که مردم غزه برای تهیه نیاز‌های اولیه غذایی و درمانی نیز در مضیقه هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضعیت اسف بار و پیچیده غزه اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تلاش است تک‌تک کشور‌های اسلامی را خوار و ذلیل کند تا نامی از اسلام باقی نماند.

حجت الاسلام خسروپناه اظهارکرد: همانگونه که اروپایی‌ها برای حفظ خود اتحادیه‌ای تشکیل دادند و کشور‌های اسلامی نیز باید این اقدام را انجام دهند و از امنیت و منافع کشور‌های اسلامی دفاع کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین برنامه این شورا را آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به این حوزه است و توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان و جذب هیات علمی این دانشگاه شده است.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: هیات اجرایی جذب مستقلی برای دانشگاه فرهنگیان تعریف شده و مصوبات مهمی در حوزه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شده که امسال اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: مشکل جدی ما در اجرا کردن مصوبات است، زیرا برخی از آنها یا اجرا نمی‌شود و یا به درستی به مرحله عمل نمی‌رسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در واقع حلقه‌های میانی بین سیاست، قانون و مرحله اجرا به خوبی انجام نمی‌شود و این حلقه‌ها باید قوانین را به درستی تنظیم و مشارکت حداکثری مردمی را تضمین کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاه حاکمیتی به نیرو‌ها دستوراتی می‌دهد ولی به تنهایی جوابگو نیست، باید این مدل حکمرانی سلسه مراتب هرمی را به مردمی با مشارکت حداکثری از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری تبدیل کرد که شرط آن پیگیری است.

حجت الاسلام خسروپناه بر ضرورت پیگیری مصوبات ابلاغ شده تا حصول نتیجه تاکید و بیان کرد: نباید به ابلاغ و نامه‌نگاری بسنده کرد، هرچه درحوزه فرهنگ بیشتر پیگیری شود نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی به نامگذاری شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی فقط در حوزه تولید نیست بلکه در تولید علم و فرهنگ نیز باید با مشارکت مردم جهش ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
  • کارگروه ملی احیای دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • کارگروه ملی احیاء دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان