Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در آیین رسمی بهره‌برداری از مجتمع صنعتی و معدنی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در شهرستان آرادان اظهار داشت: قول می‌دهم به‌زودی به استان سمنان بیایم و دیداری با مردم استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سمنان، استانی پرظرفیت و یکی از استان‌های استراتژیک کشور بوده و دارای ذخایر معدنی خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: سمنان استانی با ظرفیت بالا در کشاورزی محسوب می‌شود و استانی بوده که بخش وسیعی از کویر و بیابان را به خود اختصاص داده است.

جهانگیری بیان داشت: سمنان دارای مردمی سخت‌کوش و پرتلاش و استانی نیروخیز به شمار می‌آید که شخصیت‌های بزرگی را پرورش داده است و امروز افتخار می‌کنیم که در کنار یک سمنانی (حجت‌الاسلام حسن روحانی) فعالیت داریم.

وی تصریح کرد: وزارت دفاع یکی از وزارت خانه‌های موفق کشور است؛ وقتی در یک منطقه پرتلاطم و ناآرام مثل خاورمیانه چنین امنیتی برقرار شده، از دستاورد‌های نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی است که کشور به این جایگاه رسیده و امروز همه اذعان دارند که ایران یکی از کانون‌های باثبات جهان است.

معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: بدخواهان به‌دروغ اصرار دارند ایران را مشکل منطقه معرفی کنند؛ اما ایران بخشی از راه‌حل‌های منطقه است و کمک می‌کند تا مشکلات رفع و امنیت برقرار شود.

جهانگیری بیان کرد: وزارت دفاع در افزایش توان موشکی و تأمین نیاز‌های کشور به تجهیزات خوش درخشیده و توانمندی خوبی شکل گرفته است.

وی گفت: وزارت دفاع امروز با تکنولوژی‌های جدید، فناوری‌های روز و دانش‌بنیان و جذب انسان‌های شایسته و نمونه موفق است و از کسانی که توانشان را در خدمت مردم قرار می‌دهند، باید تشکر کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: کاری که امروز در مجتمع فجر ۲ آرادان انجام گرفته، چند هدف مهم دارد که برای کشور تعیین‌کننده بوده و امروز پیرامون این واحد صنعتی جمعیت شکل گرفته است.

جهانگیری بیان کرد: نخستین هدف از چنین طرح‌هایی، انتقال برخی صنایع از داخل شهر‌ها به‌خصوص تهران به خارج از مراکز جمعیتی است؛ چراکه همه صنایع نباید در مراکز بزرگ متمرکز شوند و باید در سراسر کشور پراکنده باشند.

وی افزود: نوسازی ماشین‌آلات از دیگر اهداف این طرح است که واحد‌های با تکنولوژی جدید و با هدف ارتقا و نوسازی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: باید از امکانات و فناوری‌های تولید ایران در صنعت استفاده شود؛ با وجود اینکه آمریکا در وزارت خزانه‌داری خود، اتاق جنگ و مشکلات اقتصادی برای ایران ایجاد کرد؛ اما اقتصاد ایران فرونپاشید.

جهانگیری افزود: اقتصاد ایران بنیه‌ای قوی دارد و مهندسی و مدیریت اقتصاد به اندازه‌ای قوی است که خود سازنده باشد و می‌تواند خود را سر پا نگه دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا دنبال تحریم فلز در ایران بود؛ ولی هیچ مشکلی برای صنایع کشور ایجاد نشد.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: نیرو‌های مسلح در چارچوب سیاست‌هایی که فرمانده معظم کل قوا طراحی کرده‌اند، حرکت می‌کنند.

جهانگیری بیان کرد: ادغام بانک‌ها توسط نیرو‌های مسلح اقدامی انقلابی و بسیار مهم بود؛ با اینکه این بنگاه‌های اقتصادی از شرایط بسیار خوبی برخوردار بودند و تنها یکی از بانک‌های نیرو‌های مسلح شرایط خوبی نداشت؛ اما ادغام نهایی و با این اقدام از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مشتریان و سهامداران بانک‌ها کاسته شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: جهانگیری صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور

نماینده ولیّ‌فقیه در استان مرکزی گفت: سپاه و ارتش در جنگ تحمیلی کنار یکدیگر توانستند مقتدرانه از کشور دفاع کنند و امروز نیز قدرت این نیرو‌ها به دنیا اثبات شده است و امنیت کشور را حفظ می کنند.

امام جمعه اراک در خطبه‌های سیاسی عبادی امروز نماز جمعه اراک به خوی استکباری آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمریکا شب گذشته با وجود ۱۲ رای مثبت برای به رسمیت شناختن فلسطین مستقل، از حق وتو استفاده و با آن مخالفت کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مردم باید حرمت جامعه، موازین الهی، قوانین و خدمت گذاران را رعایت کنند و نباید حرمت‌شکنی در جامعه رخ دهد.

او با اشاره به سالروز زمین‌گیر شدن نیرو‌های آمریکایی در طبس با طوفان شن، گفت: خداوند پشتیبان حق و مظلوم است و هیچ ظلمی پابرجا نمی‌ماند.

در ادامه نیز ظرفیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ استان را برشمرد و مسئولان را این گونه مورد خطاب قرار داد: یکی از ظرفیت هایی که وجود دارد و باید به درستی از آن استفاده شود، منابع آبی است و برای آبیاری بخش کشاورزی باید از سیستم‌های جدید بهره گرفته شود تا هدر رفتن آب به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند