Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند قوانین لازم‌الاجراست و هر دستگاه باید نسبت به اجرای آن ملتزم باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین سید سعیدرضا عاملی در جمع کارشناسان این دبیرخانه، اظهار کرد: اتکاء به توان و استعداد بالای جامعه ایرانی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، می تواند زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی و فرهنگی در آغاز پنجمین دهه حیات انقلاب اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این توانمندی موجب شده توقع و انتظار نیز بالا باشد و روحیه کمال گرایی در جامعه ایرانی همواره با نقد همراه شود.
به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمال گرایی در جامعه ایران باعث افزایش نقد تلخ شده است که نتیجه ای جز هیچ سازی ندارد؛ حال آنکه نقد مؤثر ارائه راه حل مبتنی بر چالش هاست و می تواند بر مبنای چالش ها راه حل های بنیادین ارائه دهد.
عاملی افزود: سلسله مراتب اداری نظام اسلامی اعم از قوای سه گانه کشور، وزرای کشور و کارگزاران این نظام همگی محترم هستند و با رعایت احترام و توجه جدی به تصمیم سازی های ارکان نظام می توانیم استحکام، استقرار و نظم انقلابی را برای پیشرفت مفید و موثر نظام جمهوری اسلامی ایران تامین کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: نقد عادلانه، عاقلانه و مبتنی بر اخلاق لازمه موفقیت و پیشرفت جامعه است. بنیان اصلی سلامت اجتماعی به حساب آوردن دیگران اعم از افراد و جامعه است. نظام اخلاقی مبتنی بر به حساب آوردن و نفی تبعیض‌ها باید در کشور گسترش یابد.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران، اظهار کرد: کارشناسان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید متصف به صفات پسندیده و فاخر فرهنگی باشند. به طور حتم، توفیقات ما در انقلاب فرهنگی و در بهره مندی از فضای فرهنگی فاخر مبتنی بر ارزش های الهی در میان کارگزاران انقلاب فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هم‌اکنون مبتنی بر یک سابقه ارزشمند 34 ساله ادامه مسیر می دهد که نهال تنومند و ریشه دار است. تحولات و تغییرات فرهنگی و علمی در چند دهه اخیر موجب دگرگونی‌های بنیادین در این دو حوزه شده است.
عاملی ادامه داد: فرهنگ جامعه تغییر کرده و در چند محور فرامحلی بودن فرهنگ، دیجیتال شدن، سیستمی شدن و شبکه ای شدن نمود پیدا کرده است و از همین رو باید به چالش ها و ظرفیت های جامعه جدید توجه ویژه ای داشت و آن را درک کرد و الا سیاست گذاری ها بی نتیجه یا کم نتیجه خواهد بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: امروز به شرایطی رسیدیم که در بسیاری از کشورها وظایف دولت ها به فضای هوشمند و دولت الکترونیک واگذار شده است.
وی در مورد سهم ایران از تولید علم جهانی، یادآور شد: در یک پژوهش انجام شده در دانشگاه استنفورد آمریکا تحت عنوان ایران 2040، حدود سه درصد از تولید علم جهان متعلق به کشورمان برآورد شد که در آن ایرانیان خارج از کشور را هم به عنوان سرمایه های ملی ایران به حساب آورده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ایرانیان داخل و خارج کشور باید استفاده بهینه شود؛ در واقع ما یک ملت بزرگ و توانا هستیم که بخش اصلی جامعه در سرزمین پهناور ایران اسلامی زندگی می کنند و بخش مهم دیگری از جامعه فکری و توانای ایرانی در سرزمین های دیگر جهان و همه این مجموعه سرمایه انسانی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. در واقع سرمایه انسانی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران مهمترین سرمایه ملی محسوب می شود.
**9492**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اجراي مصوبات سعيدرضا عاملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها براساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

وی اضافه کرد: فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

حجت الاسلام خسروپناه در خصوص اهمیت رصد مسائل مهم استان نیز اظهار کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره برداری کرد و در طرح و برنامه ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کار‌های فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: ما در سطح کشور نیز سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی، نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و اضافه کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کار‌ها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان نیز معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ظرفیت و سرمایه‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

به گفته حجت الاسلام خسروپناه، قزوین به عنوان مرکز پایتخت دوران صفویه، انجام فعالیت‌های مذهبی، قرآنی و شبکه امامت، وجود هنر‌های دستی مثل جاجیم بافی، گچ بری، زره بافی و موارد دیگر و از همه مهمتر همدلی و همگرایی مسوولان و مدیران استانی که در کشور بی نظیر بوده و زبانزد عام و خاص نیز محسوب می‌شود، تنها بخشی از گنجینه ارزشمند این استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه سیره شهیدانی، چون رجایی و بابایی باید سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنده در طول ماه چند مرتبه برای زیارت مزار شهید بابایی از تهران به قزوین آمده ام و می‌دانم که این شهید سراسر اخلاص تا چه اندازه برای نظام مقدس ما ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد