Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علایی شنبه صبح در جلسه مشترک با هیأت مدیره انجمن آب کشاورزان چناران در محل شرکت آب این شهرستان اظهار کرد: تشکل‌های کشاورزی و مردم باید کمک کنند تا چاه غیر مجازی حفر نشود و با کمک هم چاه‌های غیر مجاز را پر کنیم، بر روی همه چاه‌ها کنتور حجمی نصب شود و مالکان همه چاه‌ها آب را به میزان مجاز اعلام شده در پروانه‌های بهره برداری برداشت کنند تا بتوانیم تا سال ۱۴۰۵ حجم اضافه برداشت از آبخوان‌های زیرزمینی استان، حدود ۱۱۰۰ میلیون متر مکعب در سال، را صفر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت آب نیز در ۳۴ دشت ممنوع و بحرانی استان یک قطره آب جدید را برای هیچ مصرفی تخصیص نخواهد داد. آب لازم برای توسعه صنعت و خدمات و تأمین آب شرب و بهداشت شهرها و روستاها با مدیریت مصرف، افزایش بهره وری از آب و استفاده چند باره از آن تأمین خواهد شد و اگر با اجرای همه این راه‌ها بازهم این بخش‌ها نیاز به آب جدیدی داشته باشند باید با بهای منطقی از کشاورزان بخرند. ما هم برای اصلاح مصرف همکاری خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: حضور نمایندگان بخش کشاورزی در تصمیم گیری های مربوط به آب ضروری است و در تمام تصمیم گیری های مرتبط با آب باید نماینده تشکل‌های قانونی کشاورزان و نهادهای مردمی حضور داشته باشند.

وی گفت: دشمنان جنایتکار می‌خواهند کم آبی و خشکسالی‌ها و کم و کاستی‌های مدیریتی را به تهدیدی جدی برای استقلال و امنیت و پایداری نظام تبدیل کنند لذا ما باید دست در دست هم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

علایی تاکید کرد: باید مسئله آب را به مسئله هر خراسانی تبدیل کنیم و طرح همیاران آب را، همیاری همگان برای مصرف بجا و منطقی آب و به میزانی که خداوند هرسال با بارش به ما می بخشد تصور کنیم.

وی بیان کرد: نخستین گام برای نجات آب و سازگاری با کم آبی این است که با مردم عزیز و کشاورزان دلسوزمان روراست باشیم و حرف‌ها و گلایه‌هایشان را بشنویم. برای خود شانی جز خدمت بی منت به مردم عزیزمان نشناسیم و با عملکردی شفاف و پاک پاسخگو به مردم و دستگاه‌های نظارتی باشیم.

کد خبر 4563129

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی