Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@06:57:57 GMT

تدارک ویژه رادیو ایران برای نوروز 98

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۰۷۹۱

«فرش بنفشه» با اجرای حامد نجم الهدا، نازنین مهیمنی و مهبد قناعت پیشه با حضور چهره‌های تأثیرگذار سال ۹۷ در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی ایام نوروز از رادیو ایران پخش می‌شود.

زهرا قائدی تهیه کننده «فرش بنفشه» درباره این برنامه نوروزی توضیح داد: غیر از گفتگوهایی که مجری در ایام نوروز در این برنامه با مهمانان انجام می‌دهد، نازنین مهیمنی و مهبد قناعت پیشه نیز به عنوان بازیگر در برنامه هستند و در تیپ‌ها و کاراکترهای مختلف قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیتراژ برنامه ما را فاضل نوروزی خواننده جوان کشور خوانده و مهمانان ما نیز چهره‌های تأثیرگذار سال ٩٧ در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی خواهند بود.

قائدی تاکید کرد: از دیگر بخش‌های «فرش بنفشه» می‌توان به عید دیدنی از هنرمندان و ورزشکاران مختلف اشاره کرد و ناگفته‌های حرفه‌ای و شخصی سال ٩٧ را از زبان آنها خواهیم شنید.

به گفته این تهیه کننده در «فرش بنفشه» با چهره‌هایی چون فریبا نادری، سامان احتشامی، منصور ضابطیان، رحیم شهریاری، داریوش فرضیایی، گروه رستاک، رضا شیری، لاله صبوری، امیر تاجیک، محسن میرزازاده، امید جهان، علیرضا روزگار، امیر علی اکبری، آرین غلامی و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران گفتگوهای مفصلی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: احسان محمدی روزنامه نگار هر روز در برنامه نوروزی ما با مخاطبان از خاطرات ایرانگردی اش سخن می‌گوید و هر بار یک نقطه بکر را به آنها معرفی می‌کند. همچنین هر روز مسابقه زنده خواهیم داشت و به شنونده‌ها جوایز ارزشمندی می‌دهیم.

قائدی یادآور شد: بخش دیگر برنامه، «موسیقی مردمی» نام دارد و علاقمندان می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرام ما، آثار موسیقی خود را برایمان بفرستند تا ما در برنامه با نام و معرفی خودشان آثارشان را پخش کنیم.

وی در پایان گفت: در این برنامه موسیقی خیابانی خواهیم داشت، هر روز به یک استان سفر می‌کنیم و با مردم درباره آداب و رسومشان حرف می زنیم. اتفاقات خوب دیگری نیز در راه خواهد بود.

عوامل «فرش بنفشه» که از هشتم تا شانزدهم فروردین ماه به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر شب ساعت ١٧ تا ٢٠ روی آنتن شبکه رادیویی ایران می‌رود عبارتند از گوینده: حامد نجم الهدا، بازیگران: نازنین مهیمنی و مهبد قناعت پیشه، صدابردار: پرهام تجدد، نوازنده: مجتبی تیموری، خواننده تیتراژ: فاضل نوروزی، گزارشگران: مهدیه پهلوانی، مهران حبیبی، تینا میرکریمی، نویسندگان: زهرا یساقی، نسیم صباقان، حمید پارسا، تیم پژوهش و تحقیق: زهرا قائدی، زهره سربازی، محمدحسین خسروجردی.

این برنامه از گروه جامعه رادیو ایران با مدیریت غلامرضا بحیرایی روی آنتن می‌رود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیاسی و اجتماعی نوروز ایران ایام نوروز موسیقی زهرا زهره جامعه رادیو ایران برنامه رادیویی ویژه برنامه نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است.

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در روزهای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها می خواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی