Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی پیامی ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» امروز(۱۸ اسفند) به مناسبت بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد پیام تبریکی را شرح ذیل صادر کرد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

کانون های فرهنگی هنری مساجد را می توان یکی از رویش های انقلاب اسلامی دانست که بنا بر اقتضائات و نیازهای جامعه شکل گرفته اند و راهبری این کانونها به گونه ای بوده است تا مساجد ما را به مساجد طراز انقلاب اسلامی نزدیک نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضمن گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، خرسندیم که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مدت زمان بیست و پنج ساله نشان داده اند نقش شایسته ای در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی داشته اند.

 

بی تردید غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ترویج ارزش ها و مفاهیم دینی از طریق آموزش های صورت گرفته در کانون های فرهنگی هنری مساجد و ایجاد کانون های تخصصی با موضوعات روز و مبتلا به جامعه از جمله رهاوردهای این کانون ها بوده است که از این رهگذر در پیشبرد بخش مهمی از سیاست های فرهنگی هنری نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش شایسته ای داشته اند، مساجد پایگاه نگاه جوانان به ارزش های انقلاب است، انقلابی که باید صحنه کشاندن استعداد های جوان و نگاه به آنها،امید به آینده را تداعی می کند.

 

این انتظار وجود دارد که مساجد در فضای مشهد الرضا(ع) با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به طور خودجوش و آگاهانه، بتوانند مدل های بومی خویش را براساس این بیانیه،به گونه ای طراحی کنند که تاثیرات بین المللی و بینا ادیانی داشته باشد.

 

با تبریک مناسبت سالگرد تشکیل ستاد کانون های مساجد کشور به همه مدیران و مجموعه اجرایی این کانون ها، توفیق بیش از پیش همه بزرگواران را از محضر خداوند منان و در پناه عنایات حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خواهانم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه کانون های مساجد نماز جمعه بیانیه گام دوم انقلاب خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری گام دوم انقلاب بچه های مسجد مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی

محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پیامی هفتم فروردین مصادف با روز ملی هنرهای نمایشی را تبریک گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این پیام آمده است:

تئاتر آینه‌ای است که همواره در طول تاریخ بازتابی قوی از جوامع ارائه کرده و در کشور ما نیز از دیرباز تا کنون این هنر جلوه و ظهور خاصی داشته است.

تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب

هفتم فروردین‌ مطابق با 27 مارس، روز جهانی تئاتر، از سال 96 به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

تقارن این روز با ایام نوروز ایرانی و همچنین ماه مبارک رمضان در چرخش ایام را به فال نیک میگیریم؛ چرا که هنرهای نمایشی آئینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان تئاتر روایت‌گر  تاریخ و هویت پر مهر  و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی هستند.

بنیاد رودکی به عنوان مجموعه‏‌ای که یکی ازرسالت های  خود را ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه و هنر والای تئاتر و خدمت‌‏رسانی هرچه بیش‏تر به هنرمندان این رشته می‌‏داند، تلاش کرده تا همان‏طور که در مصوبه شورای‏عالی انقلاب فرهنگی آمده است، این هنر را به عنوان مقوم فرهنگ و بسترساز ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در اولویت‏‌ خود و بخش‏‌های زیر مجموعه‌اش قرار دهد.

بدون تردید بنیاد رودکی با امکانات و تجهیزات کم نظیرش یکی از  مکان‏‌های شاخص اجرای آثار فاخر نمایشی در ایران است و برای هنرمندان حوزه نمایش که سال‏های متمادی در این وادی تلاش کرده و کسب تجربه کرده‌‌اند، مکانی ایده آل است که برای اجرای هنر  نمایش فاخر  مد نظر دارند.

سالن اصلی تالار وحدت، برج آزادی، تالار حافظ و تالار فردوسی زیرمجموعه‌های بنیاد رودکی هستند که امکان اجرای آثار نمایشی متنوعی را برای هنرمندان فراهم کرده است.

امید است با سرلوحه قراردادن شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی با حضور اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر شاهد جلوه‌‌های باشکوه هنر نمایش ایرانی و اسلامی در ستایش اندیشه و فرهنگ و تاریخ این ملت پرافتخار باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • پایه‌گذاری جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی