Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@11:45:16 GMT

رشد چشمگير فعاليت هاي حوزه جوانان در سال 97

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۳۶۹۰

رشد چشمگير فعاليت هاي حوزه جوانان در سال 97

خبرگزاري آريا-رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان قرچک با تاکيد بر اينکه حوزه جوانان از اهميت بالايي برخوردار است، گفت: جوانان پويا و متخصص مي توانند با تلاش، همت و انگيزه بالاي خود پيشرفت و تعالي جامعه را در ابعاد مختلف ورزشي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، علمي و ... به ارمغان بياورند و با ارائه ايده هاي نو و خلاقانه در پيشبرد اهداف جامعه نقش مهمي داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا از قرچک، محسن خادمي با اشاره به رشد چشمگير فعاليت هاي حوزه جوانان اين اداره در سال 97، بيان داشت: يکي از ماموريت هاي مهم ما ساماندهي امور جوانان در سطح شهرستان مي باشد و در اين راستا با تشکيل جلسات مداوم با عنوان ستاد ساماندهي امور جوانان به رياست فرماندار محترم، تلاش شد تا با اجراي مصوبات شهرستاني اقدامات خوبي در اين خصوص صورت پذيرد.
دبير ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان قرچک ادامه داد: ما در اداره ورزش و جوانان از ابتداي سال 97 با يک  برنامه ريزي مطلوب در حوزه جوانان تلاش کرديم تا رشد چشمگيري را نسبت به سال هاي گذشته ايجاد کنيم.
اين مسئول افزود: يکي از فعاليت هاي ما در حوزه جوانان اقدامات آموزشي است که در سال گذشته 13 کارگاه آموزشي برگزار شد و خوشبختانه در سال جاري توانستيم 40 کارگاه آموزشي برگزار کنيم و حدود 1000 نفر از شهروندان اين شهرستان را آموزش دهيم.
محسن خادمي ادامه داد: امسال کارگاه هايي تحت عناوين مهارتهاي ده گانه زندگي، پيشگيري از اعتياد، مبارزه با مواد مخدر، مشاوره هاي قبل، حين و پس از ازدواج، شبکه هاي اجتماعي و تاثير آن بر خانواده برگزار شده است و بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته در سال آينده اين دوره ها به 60 کارگاه افزايش خواهد يافت.
وي گفت: از ديگر اقدامات آموزشي مي توان به برگزاري اولين کرسي آزاد انديشي جوانان با موضوع " ازدواج سنتي يا مدرن" اشاره کرد که با حضور دکتر علي صدرا از روانشناسان مطرح کشور و کارشناس برنامه سيماي خانواده از شبکه يک سيما اشاره کرد که مورد استقبال جوانان شهرستان قرار گرفت.
اين مسئول اذعان کرد: برگزاري همايش مهارتهاي زندگي، همايش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، همکاري در برگزاري همايش نقش جوانان در توليد و اشتغال، همکاري در برگزاري جشن دختران آفتاب، همکاري در برگزاري همايش بانوي انقلاب همکاري در برگزاري همايش همپاي مدافعان، همکاري در برگزاري جشن روز پهلواني و زورخانه اي و همکاري در برپايي نمايشگاه عفاف و حجاب از ديگر اقدامات ما بوده است.
وي اظهار داشت: يکي از ابتکارات اين اداره راه اندازي اتوبوس جوان بود که در دهه مبارک فجر امسال رقم خورد و پس از افتتاح توسط مسئولان ارشد شهرستان در سطح منطقه با حضور پزشک، روانشناس، کارشناسان مراقب سلامت و کارشناس تغذيه به جوانان خدمات ارائه گرديد.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان قرچک تصريح کرد: در خصوص برگزاري جشنواره هم امسال دو برنامه شاخص اجرا شد و در هفته جوان جشن بزرگ جواني و نشاط با حضور حدود دو هزار نفر از شهروندان عزيز شهرستان قرچک و همچنين هنرمندان مطرح کشور در استاديوم شهداي هفتم تير برگزار شد و در هفته ازدواج نيز جشن باشکوه سه هزار نفري پيوند جاوداني و مراسم عقد دو زوج ورزشکار در پارک شهداي گمنام برگزار گرديد.
وي افزود: در سال جاري 7 جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان و 2 جلسه کميته تخصصي در شهرستان قرچک تشکيل شد.
خادمي عنوان داشت: در اجراي برنامه هاي امسال ادارات مختلفي همچون فرمانداري، شهرداري، شوراي اسلامي شهر، شبکه بهداشت و درمان، بهزيستي، اتاق اصناف، فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، دانشگاه اريکه پرسپوليس، دانشگاه پيام نور و همچنين سازمان هاي مردم نهاد همکاري داشتند که جا دارد تقدير و تشکر نمايم.
اين مسئول تاکيد کرد: در سال آينده بنا داريم خدمات آموزشي را همانطور که سطح شهر ارائه مي کنيم در روستاها نيز دنبال کنيم و در کنار برگزاري کارگاه هاي آموزشي ويژه اهالي روستاهاي شهرستان قرچک با همکاري بخشداري و دهياري ها براي اولين بار سمينارهاي ازدواج روستايي را نيز برگزار نمائيم.
رييس اداره‌ ورزش و جوانان قرچک عنوان کرد: طبق برنامه ريزي صورت گرفت در هفته جوان براي سال 98 که از 27 فروردين ماه شروع خواهد شد راه اندازي اتوبوس جوان، همايش کوهپيمايي و پاکسازي محيط زيست  ويژه جوانان، جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان ارشد شهرستان و جوانان، ديدار با خانواده شهداي جوان، برگزاري کارگاه هاي مشاوره ازدواج، جشن بزرگ هفته جوان و ديگر برنامه هاي فرهنگي و ورزشي را برگزار خواهيم کرد.
خادمي در پايان تاکيد کرد: با توجه به اينکه شهرستان قرچک جوان ترين شهرستان استان تهران است يکي از مواردي که در سال 98 با جديت آن را پيگيري خواهيم کرد ساخت خانه جوان در اين شهرستان خواهد بود که اين امر مي تواند خدمتي ارزشمند به حوزه جوانان باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رشد چشمگير فعاليت هاي حوزه جوانان سال 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌ها در استان خبر داد و گفت: اکنون ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر راهب ظهر امروز در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان بوشهر با هدف خدمات‌رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان اظهار داشت: مجموعه کتابخانه‌های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از لحاظ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه 79 باب کتابخانه عمومی در استان به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهد تصریح کرد: در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر خدمات کتاب محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در برخی کتابخانه‌ها خدمات ویژه نیز به نابینایان و ناشنوایان پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در استان بوشهر، کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال است.

راهب ضمن ابراز امیدواری در انعقاد این تفاهمنامه، گفت: امید می‌رود در طول مدت تفاهم‌نامه با پیگیری مجدانه طرفین، گام‌های مثبت برای کتاب‌خوان کردن و آگاهی بیشتر جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

حیدر عزیزنژاد نیز با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانست و خواستار تحقق مفاد این تفاهم‌نامه شد.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: انعقاد این تفاهمنامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح علمی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد.

از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه را می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه‌های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع ، همکاری در ایجاد پیشخوان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولین به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»