Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با اشاره به فرسوده بودن۶۰ درصد از مدارس مسجد سلیمان گفت: باید تلاش شود این دانش آموزان نیز در شرایط برابر با سایر دانش آموزان استان تحصیل کنند. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار داشت: اجتماعی شدن کودکان در ابتدا به عهده خانواده است و سپس پس از آن به عهده نهاد آموزش و پرورش است که این کار را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرگونه تزلزل و ضعفی در خانواده یا نهاد آموزش و پرورش در تربیت و اجتماعی کردن کودکان پیامدهای غیرقابل جبرانی را همراه خود می‎آورد و جامعه را نیز متاثر می‌کند. در سال97 همه توجه مسئولان استان به آموزش و پرورش معطوف بود و تلاش بسیاری برای رفع کمبودهای کیفی ارتقای آن انجام شد.

استاندار خوزستان با اشاره به محوریت مدارس در فرآیندهای اجتماعی بیان کرد: برنامه ما در سال98 این است که برنامه‌های اجتماعی استان با محوریت مدرسه برگزار شوند. براساس این طرح مدرسه صرفا یک نهاد آموزشی نیست بلکه پایگاهی فرهنگی_اجتماعی است و دانش آموز باید به وسیله آن با جامعه خود ارتباط خوبی را بتواند برقرار کند.

وی با اشاره به دو شهرستان مسجد سلیمان و باوی که ارائه عملکرد و وضعیت آموزشی آن‌ها دستور کار این جلسه بود؛ عنوان کرد: مسجد سلیمان و باوی از اعتبارات عمرانی در حوزه اجتماعی بودجه‌ای برخوردار هستند اما تلاش شود تا جایی که امکان دارد این دو شهرستان که جزء شهرستان‌های هدف ما هستند در اموری مانند بورس تحصیلی و بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل حتما حمایت شوند.

خیران 400 میلیارد ریال برای مدرسه‌سازی در یزد هزینه کردند23 مدرسه جدید سال آینده در قم به بهره‌برداری می‌رسدتجلیل از خیر مدرسه‌ساز مازندران؛ بنیاد فرهنگی علمی داراب افتتاح شد

شریعتی با استناد به سخن فرماندار مسجد سلیمان مبنی بر فرسوده بودن60 درصد از مدارس این شهرستان گفت: تدبیر این موضوع نیاز به این دارد که از تجربیات قبلی استفاده شود تا به گونه‌ای نباشد که مدرسه‌ای از لحاظ ساختمان و معماری نو باشد اما دانش آموزی برای تحصیل در آن نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: این آمار دو برابر میانگین استانی است چرا که میانگین استانی از مدارس فرسوده در خوزستان30 درصد است اما این درحالی است که گفته شد میانگین مدارس قدیمی و فرسوده تنها در مسجد سلیمان60 درصد است این ظلم به دانش آموزان شهرستان است و باید تلاش شود این دانش آموزان نیز در شرایط تحصیلی برابر با سایر دانش آموزان استان تحصیل کنند و باید از سر جمع اعتبارات استانی برای بازسازی مدارس فرسوده مسجد سلیمان در ظرف3 سال اعتبار داده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به برچیده نشدن کامل مدارس کانکسی تصریح کرد: گر بنا باشد که کلاس کانکسی را از این منطقه به منطقه‌ایی دیگر ببریم خب این چه کاری است و چه ثمره مثبتی دارد؟ مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها تنها در صورتی اجازه بهره برداری از کلاس را دارند که به طور کامل مدارس کانکسی از شهرستان آن‌ها برداشته شده باشد.

وی افزود: هر یک از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها در جمع آوری کانکس‌ها تعلل کند از سوی بنده مورد سوال قرار می‌گیرد چرا که مدیری که بهترین امکانات و شرایط تحصیلی را برای دانش آموز خود نتواند تامین و مهیا کند لیاقت مدیری آموزش و پرورش آن شهرستان را ندارد از این رو از بازرسان و ناظران اداره کل آموزش و پرورش درخواست همکاری و ارائه عملکرد در این باره را دارم.

شریعتی عنوان کرد: ما از ابتدای سال به مردم قول دادیم تا مدارس و کلاس‌های کانکسی برچیده شود. این ضعف است که اکنون گفته می‌شود 120 کلاس کانکسی از آمار ارائه شده از قلم افتاده است. سازمان برنامه و بودجه با جابجایی‌های که می‌تواند انجام دهد باید در تامین بودجه برای برچیده شدن این کلاس‌ها اقدام کند.

وی بیان کرد: جذب5 هزار معلم در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد و مراحل و فرآیندهای آن برای جذب نیز درحال تکمیل است.

استاندار خوزستان گفت: الویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است اما بر حسب ضرورت اگر جایی جمعیتی منتقل شده است و نیاز به احداث مدرسه دارد باید در دستور کار قرار بگیرد. این امر به دور از عدالت است که برخی شهرستان‌ها با لابی‌ها و توانایی‌هایی که دارند می‌توانند امکانات آموزشی بیشتری از سایر شهرستان‌ها جذب کنند و شهرستان‌های دیگر از امکانات کمتری برخوردار باشند.

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان