Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه ۴ شهرداری مشهد در خصوص معضل ترافیک مسیر جمعه‌بازار شهید شوشتری گفت: مشاور طرحی برای رفع مشکل مسیر آن داده و ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شده است.

به گزارش قدس آنلاین ، نشست خبری مدیران مناطق ۴، ۵ و ۶ شهرداری مشهد ظهر امروز در محل ساختمان اداره روابط عمومی شهرداری مشهد برگزار شد.

رفع مشکل ترافیک مسیر جمعه‌بازار در حال پیگیری است

مدیر منطقه ۴ شهرداری مشهد با بیان اینکه این منطقه در سال  ۷۳ تشکیل شده، گفت: حریم منطقه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از اواخر سال گذشته در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا غلامی با اشاره به‌جمعیت 262 هزار نفری این منطقه، افزود: منطقه ۴ دارای ۱۰ محله، ۱۲۰ مسجد و حسینیه، ۹۸ مدرسه و پنج حوزه علمیه بوده و پرتراکم‌ترین منطقه مشهد با ۱۹۵ نفر در هکتار بوده، در حالی که میانگین تراکمی مشهد ۸۷ نفر است.

وی تشریح کرد: املاک این منطقه ۵۴ هزار ملک بود که دو سوم آن‌ها فاقد سند هستند، متوسط زیربنای املاک ۸۰ مترمربع بوده و ریزدانه هستند، در حالی که متوسط زیربنای شهر مشهد ۱۱۸ مترمربع است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۲۸ درصد از منطقه جزو بافت فرسوده بوده و ۱۷ درصد بافت مشهد است، بیان کرد: ۲۴ درصد بافت فرسوده مشهد در این منطقه است و ۳۵ درصد سکونت‌گاه‌های غیررسمی که ۱۲ درصد مشهد را شامل می‌شود در این منطقه قرار دارد.

غلامی اضافه کرد: خوشبختانه در ناحیه یک و ۲ طرح اگو اجرا و تقریباً به‌اتمام رسیده و انجام آن تنها در ناحیه ۳ در حال اجرا است، از نظر درآمدی نیز امسال ۹۷ درصد جذب درآمد پیش‌بینی‌شده، جذب شده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی ۲ هزار و ۶۵۱ اقدام صورت گرفته، ادامه داد: دو بوستان لاله و نرگس با ۴ هکتار و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به‌بهره‌برداری رسید، دو بوستان خطی خیابان آفرینش و بزرگراه شهید بابانظر نیز در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری مشهد یادآور شد: برای کاشت ۲۳۸ گل فصلی و دائمی در این منطقه برای استقبال از بهار اقدام شده و ۲۸ هزار نهال بین مردم توزیع شده، یکی از اقدامات نیز خط انتقال آب از پنجتن ۴۵ به‌بوستان ارم برای جبران کمبود آب این بوستان بوده است.

غلامی با اشاره به اینکه سه بوستان بزرگ این منطقه، بهشت، بسیج و ارم است، اظهار کرد: دو بوستان بانوان در این منطقه شامل بوستان بهشت با ۱.۵ هکتار و ارم با ۲ هکتار است و ۱۱ بوستان کوچک ۱.۶ تا ۱.۱ هکتاری نیز در منطقه وجود دارد که تعداد بوستان‌های این منطقه در مجموع ۱۴ ‌بوستان بوده که در سطح منطقه پراکنده است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار متر مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه ایجاد شده و یک هزار متر دیگر نیز برای استقبال از بهار به‌آن اضافه می‌شود، افزود: یکی از اهداف این است که سطح رضایت مردم را بالا ببریم و در این زمینه اقداماتی مانند احداث یک گود کشتی، زمین ورزشی آرامش و احداث سالن تشکی ورزشی بسیج بوده، همچنین یک مسجد نیز در حال احداث است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری مشهد تشریح کرد: در این منطقه از ابتدای سال ۴۸ هزاز تن زباله جمع‌آوری شده و روزانه ۳.۵ مترمربع رفت و روب می‌شود.

غلامی با اشاره به‌پروژه‌های مورد نظر برای حل معضل پارکینگ، گفت: برای مجتمع مسکونی و تجاری ارم زمینی به‌مساحت ۱۰ هزار متر در نظر گرفته شده و پروژه سرمایه‌گذاری شهید آوینی در زمینه تجاری، ورزشی و تفریحی را نیز سعی داریم به‌مشارکت بگذاریم.

وی در خصوص معضل ترافیک مسیر جمعه‌بازار شهید شوشتری، اظهار کرد: شروع عملیات انتقال جمعه‌بازار از سال ۹۴ بوده که منطقه دخالتی در آن نداشته و بر عهده سازمان میادین بوده، اما پیگیری‌هایی برای حل این معضل صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری مشهد یادآور شد: در زمان انتقال این بازار به‌حریم پیش‌بینی این حجم از اسقبال نمی‌شد، به‌همین دلیل مشکل ایجاد شده که پیشنهادات متعددی برای رفع مشکل شده است.

وی برگزاری این بازار در طی هفته را یکی از پیشنهادات عنوان کرد و ادامه داد: مشاور طرحی برای رفع مشکل مسیر آن داده و ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شده، همچنین با اتصال گذرگاه شمال به‌مسیر جمعه‌بازار بخشی از حجم ترافیک به‌آن مسیر منتقل می‌شود.

ریزدانگی و تراکم جمعیت از مشکلات مناطق پیرامونی است

مدیر منطقه ۶ شهرداری مشهد با اشاره به‌تأسیس این منطقه در سال ۷۰، بیان کرد: جمعیت منطقه ۲۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر شامل سه ناحیه و ۱۵ محله بوده و میانگین سنی منطقه ۲۶.۶ و کمتر از ۳۰ سال است.

حجت‌الله حیدری تعداد واحدهای مسکونی منطقه را ۶۴ ‌هزار و ۱۱۷ واحد بیان کرد و افزود: مساحت حریم ۵ هزار و ۱۸۰ هکتار بوده که بیشترین پوشش املاک مربوط به‌آستان قدس است.

وی تأکید کرد: مجموعه عملکردی ما در توسعه عمرانی و خدماتی با توجه به‌نگاه شورا و شهردار معطوف به‌نقاط کم‌برخوردار شده، بافت فرسوده منطقه ۴۲۱ هکتار است و درصد مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی در منطقه که مشخصاً در مناطق شهید رجایی و باهنر بوده ۳۷.۹ درصد را شامل می‌شود.

مدیر منطقه ۶ شهرداری مشهد با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هکتار به‌فضای سبز منطقه با پارک امید و پارک خطی حدفاصل شهید باهنر و رجایی اضافه شد، یادآور شد: با این اقدام سرانه فضای سبز به 7.23 مترمربع رسیده است.

حیدری با اشاره به اینکه در ناحیه یک،  ۱۰ درصد املاک قولنامه‌ای و بقیه ثبتی و آستانه‌ای است، اضافه کرد: در ناحیه  ۲ حدود  ۶۰ درصد املاک قولنامه‌ای و در ناحیه ۳ نیز ۸۰ درصد املاک قولنامه‌ای و ریزبافت است.

وی اظهار کرد: ۳۵۴ میلیارد ریال بودجه مصوب منطقه و ۱۳۱ میلیارد ریال بودجه تهاتری بوده، در حوزه تهاتر نیز امید است که بیش از ۴ درصد بودجه را جذب کرده باشیم.

مدیر منطقه ۶ شهرداری مشهد بیان کرد: در حوزه توسعه عمرانی پیشنهاد ما به‌حوزه معاونت‌های تخصصی این است که زمانی می‌توانیم به‌توسعه متعادل برسیم که پروژه‌های خاص منطقه به‌بار بنشیند و یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیرهمسطح بلوار مصلی است، زیرا وعده شورای پنجم و شهردار پیوند مناطق حاشیه‌ای بوده است که در صورتی که این نوع پروژه‌ها را تعریف کنیم، قطع به‌یقین سرمایه‌گذاری در این مناطق رونق پیدا می‌کند.

حیدری تشریح کرد: کلنگ پارک انصار از سال ۹۲ زده شده بود و شاید از نظر ریالی جذب خوبی داشت، اما از نظر فیزیکی 40 تا ۵۰ درصد پیشرفت داشت که با همت شهرداری وعده اجرای دو ماهه آن را با تمام مشکلات دادیم و در همان وعده داده‌ شده اجرا شد و به‌بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: حدفاصل شهرک شهید رجایی و باهنر با حدود ۲ کیلومتر فقط یک ارتباط جاده‌ای بود که طی امسال اعتبار خوبی برای توسعه آن در نظر گرفته شد و ظرف دو ماه با ۸۰۰ میلیون تومان احداث آن را کامل کردیم که وعده بهره‌برداری آن در ایام نوروز داده شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری مشهد گفت: اهالی منطقه درخواست به‌سازی جاده خاکی حد فاصل طرق و شهرک شهید باهنر را داشتند که خوشبختانه همین پروژه با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار ظرف ۲۴ روز عملیاتی شد.

حیدری متذکر شد: حاشیه شهر مشهد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین دارد که این میزان از جمعیت ۱۶ استان کشور بیشتر بوده و دیدگاه ما این است که نمی‌توان این جمعیت را نادیده گرفت، بنابراین نیاز به‌نگاه ویژه‌ای برای تعریف فضای آن است، زیرا ۳۰ درصد جمعیت مشهد را شامل می‌شود، در غیر این صورت تبدیل به‌معضلی برای کل مشهد می‌شود.

مشکل معابر باریک و مشکل دسترسی‌ها در منطقه ۵ مشهد

مدیر منطقه ۵ شهرداری مشهد نیز گفت: یکی از معضلات مناطق پیرامونی ریزدانگی و تراکم جمعیت و از طرفی کیفیت ساختمان‌ها است.

حسین عبدالله‌زاده تشریح کرد: به‌همین منظور اقداماتی در زمینه ارتقای جایگاه فرهنگی در این منطقه به‌دلیل جایگاه قومیتی و جمعیتی برنامه‌هایی مد نظر داریم.

وی یکی از معضلات اصلی منطقه ۵ را معابر باریک و مشکل دسترسی‌ها عنوان کرد و افزود: به‌سمت به‌استاندارد رساندن شاخص‌های کمبود گام برمی‌داریم که یکی از شاخص‌های کمبود در این منطقه فضای سبز است که با برنامه تعریف‌شده در صدد رسیدن به‌استاندارد هستیم.

مدیر منطقه ۵ شهرداری مشهد تأکید کرد: یکی از بحث‌های این منطقه که از ابتدای سال به‌عنوان فرصت و تهدید به‌آن پرداختیم زمین‌های رها شده است، به‌همین منظور با تشکیل کارگروهی اقدام به‌شناسایی مالکان شد که طی جلساتی که با آنان برگزار شد، تفاهمات اولیه با ۱۵۸ نفرشان صورت گرفت.

عبدالله‌زاده اظهار کرد: در سطح منطقه ۳۷ پارک و فضای سبز وجود دارد که مهم‌ترین آن پارک وحدت است که در گوشه حنوبی آن بخشی برای بانوان در نظر گرفته شده، همچنین فرهنگسرای زیارت در آن جای داده شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ با توجه به‌سرانه منطقه، سه بوستان به‌بهره‌برداری رسید و بوستان انتهای آوینی ۵۷ نیز تا اردیبهشت سال آینده به‌آن اضافه می‌شود، علاوه بر آن عملیات پارک خطی میامی در بلوار آوینی نیز به‌اتمام رسیده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری مشهد با بیان اینکه در کنار اقدامات معمول و روزمره، در حوزه زیرساخت‌ها هم اقدامات خوبی شد، گفت: یکی از مشکلات اساسی منطقه روان‌آب‌ها و پساب‌ها است که در این زمینه نیز برنامه‌ها و اقداماتی صورت گرفته است.

عبدالله‌زاده حفاری‌های صورت‌گرفته توسط سایر دستگاه‌ها در این منطقه را یکی از نارضایتی‌های مردم این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: ما نیز از دستگاه‌ها تقاضا داریم در زمان‌های تعریف‌شده خدمت‌رسانی را انجام دهند تا آسفالت این منطقه با شیب تندی شروع شود.

وی با اشاره به‌فراوانی معابر خاکی در سطح منطقه، بیان کرد: این منطقه دارای ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ متر معبر خاکی است که در سال جاری موفق به‌آسفالت ۳۸ متر و ۵۰۰ متر آن شده‌ایم.

 مدیر منطقه ۵ شهرداری مشهد با اشاره به‌وجود سه فرهنگسرا در سطح این منطقه، یادآور شد: پیشنهاد احداث یک فرهنگسرای دیگر در داده‌شده و زمین آن آماده است.

عبدالله‌زاده محدوده خدماتی منطقه را یک هزار و ۴۳۸ هکتار و محدوده حریم را ۴ هزار و ۲۰۲ هکتار دانست و تشریح کرد: ۱۱۰ هکتار از بافت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و ۴۸ هزار و ۶۶۲ خانوار در منطقه سکنی دارند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جمعه بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ساخت آزادراه مشهد به چناران

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی استان و در راستای تسریع عملیات اجرایی آزادراه مشهد چناران، و تامین اعتباری که از محل ماده۵۶ در سال ۱۴۰۲ به این پروژه تخصیص می یابد، وضعیت ساخت آزادراه مشهد-چناران در دست پیگیری است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید داعی در حاشیه برگزاری جلسه آخرین وضعیت ساخت آزادراه مشهد- چناران که به ریاست جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و با حضور سایر اعضای مدعو برگزار شد، از برنامه تامین مالی آزادراه مشهد چناران به استناد مصوبه دولت خبر داد و گفت:  به دنبال سفر سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان خراسان رضوی و اهمیت تسریع در عملیات اجرایی آزادراه مشهد- چناران، مقرر شد مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال از محل ماده ۵۶ قانون الحاق از سوی بانک ها با پیگیری شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه اعتبارات مصوب از سوی سازمان برنامه و بودجه  به این پروژه تزریق شود.

داعی ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای جلب مشارکت بانک ها برای تامین مالی این پروژه از سوی شرکت ساخت اظهار کرد: مقرر شد در مرحله اول بانک مسکن مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و بانک تجارت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ از محل ماده ۵۶ به این پروژه تخصیص دهد.

وی اعلام کرد: با انجام تامین اعتبار از محل ماده ۵۶ که به مشارکت  آستان محترم قدس رضوی عملیات اجرایی این آزادراه را تسریع بخشیده تا بخش هایی از این آزادراه آماده بهره برداری شود.

آزادراه مشهد- چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • مشکل ثبت نام وام ازدوج پیگیری شد
  • برقراری پرواز قشم مشهد از چهارشنبه هفته جاری
  • آخرین وضعیت ساخت آزادراه مشهد به چناران
  • ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت  
  • پیگیری مشکل سوخت صاحبان خودرو‌های سنگین در سیستان و بلوچستان
  • رئیس جمهور انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را پیگیری کند
  • ترافیک سنگین در ساعات پیک در تقاطع فردوسی – صدوقی
  • حل مشکل روستاهای اوقافی کبودراهنگ در دست پیگیری است