Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت: شهرستان باوی با داشتن۱۵۸ دانش آموز معلول اما همچنان مدرسه استثنایی برای این دانش آموزان ندارد. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد موحدیان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان درباره وضعیت کیفی آموزش و پرورش شهرستان باوی اظهار داشت: معیوب بودن سیکل کار سبب شده است که دغدغه فعالان حوزه آموزش مشکلات مربوط به بافت مدارس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: از جمله برنامه‌های بلند مدت طراحی شده در سال97 برای شهرستان‌ها، جذب و پوشش حداکثری نوآموزان پیش دبستانی است. در شهرستان باوی2 هزار و 630 ابلاغ برای معلمان پیش دبستانی داشتیم که به 2 هزار و 260 نفر از آن‌ها کلاس داده شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی با اشاره به رتبه اول استانی شهرستان در درس پژوهش بیان کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفیت آموزشی شهرستان‌ها امتحانات نهایی است. در5 سال گذشته شهرستان باوی نمره میانگین آن 8/25بود اما با تلاش جمعی که صورت گرفت این عدد را به 12 ارتقا دادیم و از رتبه35 در استان به رتبه16 استان خوزستان در نمرات امتحانات نهایی رسیدیم.

وی با اشاره به پذیرفته شدگان در آزمون سراسری در شهرستان باوی گفت: برای اولین بار در سال97 در شهرستان باوی3 نفر از دانش آموزان ما در رشته پزشکی قبول شدند و 60 درصد از دانش آموزان به دانشگاه‌های دولتی راه یافتند و این امر تنها حاصل کلاس‌های متداوم و آموزش‌های لازم است.

موحدیان خاطرنشان کرد: در متوسطه دوم نیز شهرستان باوی در درست زیست شناسی رتبه دوم استانی و در نمایشگاه‌های پیشگیری و آموزش مهارت‌های زندگی رتبه اول استان را دارد.

مدارس مسجد سلیمان باید 3 ساله بازسازی شوندقزوین|دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی در مدارس مشارکت کنندمدارس نوبت عصر 6 شهرستان چهارمحال و بختیاری تعطیل شد

وی ادامه داد: از تعداد246 نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان باوی که شنایی شدند 70 نفر به تحصیل بازگشتند و فرآیند نگه داشتن آن‌ها برای ادامه تحصیل امری بسیار طاقت فرسا و سخت بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی عنوان کرد: برای بحث نوسازی و تجهیزات در شهرستان باوی از طریق این اداره کل نیاز به یک نماینده داریم تا هر چه بیشتر با اعتبارات اختصاص یافته شده در گذشته و آینده آشنا شویم همچنین با وجود اینکه منطقه مسکن مهر شهرستان باوی دارای جمعیت قابل توجهی است اما همچنان با وجود پیگیری‌های بسیار اعتباری برای ساخت مدرسه در آن منطقه داده نشده است.

وی تصریح کرد: شهرستان باوی با داشتن158 دانش آموز معلول اما همچنان از نبود مدرسه استثنایی برای این دانش آموزان رنج می‌برد همچنین از دیگر مشکلات آموزش و پرورش شهرستان باوی نبود مدرسه ابتدایی در شرق جاده ویس است. دانش آموزان برای رفتن به مدرسه مجبورند کل مسیر اتوبان باوی را بازگردند و برای انجام این امر بارها اتفاقات ناگواری افتاده و منجر به فوت چندین نفر شده است.

موحدیان گفت: عدم سرویس دهی شرکت‌های منطقه و عمل نکردن شرکت‌هایی مانند نیروگاه رامین به وظایف اجتماعی خود در شهرستان باوی از دیگر مشکلات منطقه است. بارها سعی کرده‌ام تا با مدیر نیروگاه رامین برای حل مشکلات آموزش و پرورش باوی ارتباط برقرار کنم اما تاکنون این امر محقق نشده است. این شرکت‌ها به آموزش و پرورش دین دارند و باید مصوبه‌ای وجود داشت باشد تا شرکت‌هایی از این دست احساس تکلیف کنند.

انتهای پیام/ن

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت



آقای حسام پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: جشنواره ملی کتاب رشد در بیست و یک دوره گذشته خود بیش از ۱۰۰ هزار کتاب را ارزیابی و از این بین، بیش از ۳۰ هزار کتاب موفق را انتخاب کرده است.
وی افزود: کتاب‌هایی که موفق به دریافت نشان رشد شده‌اند در سامانه سامان کتاب به نشانی samanketab.roshd.ir در اختیار خانواده‌ها و فعالان فرهنگی و آموزشی قرار گرفته است.
وی افزود: آموزش و پرورش برای این که بتواند نقش حکمرانی در محتوا‌های تولید شده توسط بخش‌های دولتی و غیردولتی را به صورت جدی ایفا کند در سال ۱۳۸۹ مصوبه‌ای در هشتصدوبیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی را تصویب کرد و برخی از رویداد‌ها و فعالیت‌های مرتبط همچون جشنواره ملی کتاب رشد ذیل این مصوبه ساماندهی شد.
معاون ساماندهی منابع آموزشی گفت: با توجه به این مصوبه، تنها منابعی اجازه ورود به کتابخانه‌های مراکز آموزشی و مدارس را دارند که استاندارد‌های مورد نظر وزارت آموزش و پرورش را کسب کنند.
وی افزود: این امکان برای ناشران و نویسندگان کودک و نوجوان فراهم شده است تا آثار تولیدی خود را برای دبیرخانه این مصوبه ارسال نمایند، آثاری که موفق به دریافت «نشان رشد» وزارت آموزش و پرورش شوند امکان ورود به کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه‌های کلاسی را پیدا می‌کنند.
آقای حسام پور افزود: جشنواره ملی کتاب رشد، از جمله دغدغه‌مندی‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در انتخاب و به‌گزینی کتاب‌های دارای استاندارد‌های آموزشی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان است.
معاون ساماندهی منابع آموزشی افزود: با توجه به این که متولی اصلی بحث آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان تا پایان دوران آموزش عمومی، وزارت آموزش و پرورش است و با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی به عنوان اسناد تحولی این حوزه، پیرایش و ساماندهی محتوا‌های پیرامون کتب درسی که به نحوی فضای آمورش و تربیت را متأثر می‌سازند باید توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و تدبیر شود.

دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد افزود: بیست و یکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد، کتاب‌های آموزشی تربیتی ناشران را که در طی فرایند یک سال موفق به دریافت نشان رشد شده‌اند در ۱۴ محور مورد ارزیابی نهایی قرار داده است. این محور‌ها در سه بخش کلان موضوعی شامل: آثار آفرینش ادبی و هنری و آثار مطالعات تبیینی و ترویجی و آثار حوزه دانش‌افزایی و کمک آموزشی و مهارتی تقسیم‌بندی شد.

وی درباره بهبود کتاب‌های آموزشی و تربیتی و کمک آموزشی هم گفت: باید نهاد‌هایی که در حوزه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری محتوا‌های کودک و نوجوان دارای مسئولیت هستند با یکدیگر ارتباط فرایندی داشته باشند تا هم‌افزایی و اثرگذاری بهتری صورت پذیرد.
آقای حسام پور گفت: در این خصوص لازم است در حوزه ترویج و توزیع محتوا‌های تولیدی کودک و نوجوان توسط بخش‌های مرتبط اقدامات مؤثرتری صورت پذیرد.
آخرین جشنواره کتاب‌های رشد در تاریخ ۱۶ اسفند ماه معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس