Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@22:14:45 GMT

صادرات غیرنفتی فارس 111 درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۵۶۲۶

صادرات غیرنفتی فارس 111 درصد رشد یافت

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی شنبه در آیین تودیع علی همتی رئیس سابق و معارفه فریبرز رضازاده سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: این استان همچنین در سه سال گذشته توانسته است 25 درصد از حجم صادرات کالا و خدمات ایرانی به قطر را انجام دهد.
وی با اشاره به برنامه های دولت و تلاش های صورت گرفته برای گره گشایی از مشکلات صنایع کشور گفت: در سال 95 هزار میلیارد تومان و در سال 96 بیش از یک هزار و 250 میلیارد تومان و در سال 97 نیز تاکنون 900 میلیون میلیارد تومان اعتبار از محل جذب منابع رونق تولید به واحدهای صنعتی مشکل دار پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار فارس با بیان این که این استان پنجمین استان کشور در حوزه ظرفیت معدن و صنعت است ، گفت: 600 معدن فعال در استان وجود دارد و باید با استفاده از ظرفیت‌های استان و شناسایی طرح‌های محرک تولید نسبت به توسعه استان اقدام کنیم.
رحمانی ادامه داد: هشت طرح صنعتی بزرگ در استان فارس در حال تکمیل است که سرمایه گذاری این هشت طرح افزون بر 20 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
** سهم فارس از صادرات یک درصد افزایش یافت
رئیس سابق سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس نیز در این آیین گفت: صادرات استان فارس در سال 96 بالغ بر 1303 میلیون دلار بود و سهم استان فارس از صادرات کشور از یک درصد در سال 92 به 2 درصد در سال 96 افزایش یابد
علی همتی اضافه کرد: استان فارس پنج صادرکننده نمونه ملی در سال96 داشت و در سال 97 نیز شاهد حضور سه صادرکننده این استان در بین صادرکنندگان نمونه ملی بودیم.
وی اظهار داشت: طی سه سال گذشته، مشکلات افزون بر یک هزار و 458 واحد صنعتی در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد که 60 درصد این مشکلات برطرف، 28 درصد در حال حل و تنها 12 درصد به علت ملی بودن مشکلات تاکنون حل نشده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: طرح هایی که در استان فارس اجرایی می شد سعی شده با توجه به الزامات استانی ارائه شود و طرح هایی که آب بر هستند نیز به استان های جنوبی که نزدیک به دریا هستند منتقل شود.
او همچنین با اشاره به طرح‌های صنعتی که در استان فارس در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اظهار داشت: از جمله این طرح ها می توان به آلومینیوم جنوب، سیمان خاکستری نی ریز، کربنات سدیم فیروزاباد، خاک نسوز آباده و کاشی و سرامیک آباده اشاره کرد.
همتی همچنین گفت: استان فارس برای اولین بار در سال 96 موفق به صادرات شمش فولادی شد.
وی با بیان اینکه کم هزینه ترین رئیس سازمان صمت بوده‌ام؛ گفت: برخی فشار آوردند تا بتوانند از رانت اقتصادی بهره مند شوند که رو به روی تمامی این افراد ایستادم.
** رئیس سازمان صنعت از بدنه این سازمان باشد
نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی شیراز نیز در این آیین گفت: خواست بخش خصوصی این است که رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس از بدنه این سازمان باشد و فردی از دستگاه دیگر انتخاب نشود
محمد صادق حمیدیان افزود: با توجه به این که سال آینده انتخابات مجلس در پیش خواهد بود نباید افراد در جهت حمایت از فرد خاصی به وزیر صنعت ،معدن وتجارت توصیه و سفارش شوند بلکه ملاک انتخاب افراد باید توسعه و ابادانی استان فارس باشد.
وی بیان کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت بر اساس قانون در دو بخش تولید و صنعت فعالیت می کند لیکن تضاد ذاتی که در حمایت از تولید و توزیع در این وزارتخانه ایجاد شده است شرایط را برای شرکت های خدمت رسان در این حوزه‌ها سخت کرده است.
** حل مشکلات استان خواست فعالین اقتصادی است
همچنین رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: یکی از انتظارات از سازمان صنعت ،معدن وتجارت این است که فردی که به عنوان رئیس سازمان انتخاب می‌شود به دنبال حل مشکلات اقتصادی و توسعه استان باشد و حمایت مستقیم از بخش خصوصی داشته و از مشکلات استان آگاه باشد.
سهراب شرفی افزود: تعامل خوبی با بخش خصوصی در سازمان صنعت صورت گرفته بود و هم سو بودن اندیشه ها باعث حرکت رو به جلوی این سازمان و اقتصاد استان فارس شد.
وی اضافه کرد: رئیس سازمان صنعت و تجارت استان فارس بی حاشیه ترین رئیس و سازمان تابعه نیز یکی از بی حاشیه ترین سازمانهای استان بود.
در این آیین که با حضور مسئول هماهنگی امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، از خدمات علی همتی رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس قدردانی و فریبرز رضازاده به عنوان سرپرست این سازمان معرفی شد.
رضازاده در سابقه کاری خود کارشناس صنایع، رئیس اداره تولید، بهره وری و طرح برنامه رئیس اداره آموزش و فناوری و پشتیبانی منابع انسانی و معاونت امور صنایع در سازمان صنایع و معادن سابق استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و جانشینی رئیس سازمان را در کارنامه خود دارد.
پیش از این علی همتی از اواخر آذرماه 1392 ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس را برعهده داشت.
بر اساس این گزارش، همتی به عنوان مدیرعامل مجتمع سنگ آهن سنگان مشهد منصوب شده است.
ع.پ / 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بخش خصوصی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان صنعت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قره‌بیگی چهارشنبه بیان کرد: میزان تجارت در ایام نوروز بستگی به فعالیت خود تجار و بازرگانان دارد و هیچ محدودیتی در مرز‌ها برای تجارت وجود ندارد.

وی گفت: نیرو‌های مستقر در گمرکات مرز‌های کشیک بندی هستند تا بازرگانان برای تجارت با مشکلی روبرو نشوند.

قره بیگی ادامه داد: البته در این مدت به دلیل محدودیت‌های ترافیکی و جاده‌ای برای خودرو‌های سنگین بازرگانان کمتر به مرز‌های مراجعه می‌کنند.

مدیرکل گمرک اهواز بیان کرد: با توجه به تمهیدات دیده شده بازرگانان و تجار هیچ مشکل و محدودیتی در ایام نوروز برای صادرات و یا واردات ندارند.

بر اساس اعلام گمرک خوزستان، در ۱۱ ماهه سال گذشته پنج میلیارد و ۸۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام شد

در خوزستان ۲ مرز خاکی و هفت بندر تجاری برای امر صادرات و واردات استفاده می‌شود.

خوزستان به عنوان دومین استان وارد کننده و سومین استان صادر کننده ۲۵ درصد ارزآوری کشور را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان