Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@01:29:10 GMT

شهادت دهمین گلبرگ امامت در مسیر تداوم هدایت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۵۶۸۹

شهادت دهمین گلبرگ امامت در مسیر تداوم هدایت

به گزارش ایرنا، غروبی نابهنگام در شهر سامرا حکایتی در دل دارد، ساعت ها و دقیقه ها و حتی ثانیه ها هم رحمی ندارند و بی رحمانه بر دل یاران می تازند و می گذرند.
شهر آبستن فتنه است گویی، فتنه ای که بارها از کوچه های مدینه و شام و کربلا گذر کرده است و این بار بساط خود را دور دهمین خورشید از نسل علی(ع) و فاطمه(س) پهن کرده و با فریادهایی از ظلم و تاریکی به محصاره انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهر آبستن فتنه است و گویی تمامی ندارد...
سامرا این بار گزینه تشویش و اضطراب عرشیان شده و شهر در سکوت و تشویش فرورفته است، سیاهی پشت دروازه های به انتظار نشسته است تا سایه خود را به پشتوانه دستگاه جور و ظلم عباسیان بر سر شهر پهن کند؛ چرا که نور در حال عروج است.
دهمین فرزند از نسل پیامبر خدا(ص) با ردای سبز شهادت به سوی ناله هایی از میان دود و آتش و پهلوی شکسته که تا قیامت از میان در و دیوار دل آسمان را صدپاره می کند پر کشیده است.
تاریخ شهادت می دهد که دهمین خورشید از آسمان اهل بیت مصطفی(ع)، در سن هشت سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام جواد(ع) مسئولیت بزرگ و سنگین ولایت را به جان و دل خرید و تا 41 سالگی همچو مادرش زهرا(س) و همچو جدش سید الشهدا(ع)، مردانه و استوار با قامتی خمیده با خون جگر از دین علوی حضرت رسول(ص) جانانه به دفاع پرداخت.
بوی عطر دهمین آیینه شکوه خداوندی است که این بار با زهر کین دشمنان دین رسول الله(ص)، آهسته و بی صدا زمین را ترک می کند و سبزی حضورش را از میان سیاهی دل ها می رباید.
نقی، هادی، امین، طیب، ناصح، مرتضی چه زیبنده این امام همام، ابوالحسن است؛ انگار همین دیروز بود که چشم امام جواد(ع) در نیمه ذی الحجه سال 212 هجری قمری در نزدیکی شهر مدینه از دیدنش روشن شد و زمین و آسمان از میلادش مژدگانی به همه پنجره های عالم و عرشیان و فرشیان می دادند.
امام هادی(ع) از آغاز امامت در مدینه حضور داشتند و در مدت اقامت در این شهر نقش بسیار مهمی در رهبری شیعیان ایفا کردند؛ به طوری که حکومت عباسی از موقعیت ممتاز امام احساس خطر کرد و حضور ایشان در مدینه را به صلاح ندانست و متوکل برای کنترل بیشتر امام تصمیم گرفت ایشان را از مدینه به سامرا منتقل کند.
در طول مدت حضور امام(ع) در سامرا هر روز بر عظمت و محبوبیت آن حضرت افزوده می گشت و همه ناخواسته در برابر امام هادی متواضع و خاشع بودند.
نفوذ امام منحصر به شیعیان نبود و شامل درباریان عباسی هم می شد و حتی اهل کتاب هم به امام احترام می گذاشتند.
متوکل وقتی در اقدام های خود علیه امام هادی(ع) ناکام ماند، به نزدیکان خود اعلام کرد که در کار امام هادی(ع) درمانده شده است؛ از این رو به محدودیت و فشار اکتفا نکرد و تصمیم به شهادت امام گرفت و حتی اقدام هایی هم انجام داد؛ اما پیش از آنکه موفق شود، خود به هلاکت رسید.
ایجاد آمادگی فکری شیعیان جهت ورود به عصر غیبت، مبارزه با انحرافات، تربیت نیرو و افراد شایسته و تبیین مقام شامخ امامت از جمله اقدام های مهم امام هادی(ع) بود.
سرانجام امام هادی(ع) در سوم رجب سال 254 هجری قمری دل به غروب نابهنگام سپرد.
غروبی مظلومانه و غریبانه در شهر سامرا.
7342م/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اهل بیت پدر دین زهرا فتنه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»

امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی مسیر ارتباطی پاوه-مریوان در گردنه ته‌ته، بازدید و از نزدیک در جریان زحمت راهداری پاوه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ به همراه علیرضا حیدری فرماندار پاوه، محمد نادر شهبازی سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از عملیات برف‌روبی و بازگشایی گردنه ته‌ته در محور پاوه به مریوان بازدید کرد.

️امام جمعه پاوه در این بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای زحمتکش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه قدردانی و برای آن‌ها آرزوی توفیق کرد.

به گزارش ایمنا، گردنه ته‌ته بدون تردید صعب‌العبورترین مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه است که ۱۷ کیلومتر آن مربوط به حوزه راهداری شهرستان پاوه و ۴ کیلومتر آن مربوط به سروآباد (کردستان) است.

گردن ته‌ته، به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً ۶ ماه از سال بسته است و بازگشایی این مسیر در اوایل بهار هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به این گردنه می‌کشاند.

کد خبر 747299

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • لزوم اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • آسفالت 9 هزار متر از محورهای روستایی اردبیل در قالب طرح هادی
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • تجلیل از خانواده شهدا حومه غربی دیشموک