Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:49:17 GMT

/ خبرهایی از تئاتر /

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۶۳۳۲

برگزاری کارگاه تخصصی در جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی، اجرای کیومرث مرادی ،تمدید نمایش «جوادیه» و تعطیلی یک روزه تالار مولوی از جمله خبرهای دریافتی تئاتر است.

فرهاد مهندس پور و عباس جمالی در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر مناطق جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، کارگاه تخصصی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، پس از برگزاری کارگاه «پانتومیم» پیناراَلِو هنرمندی ترکیه‌ای در شهر کرمان، فرهاد مهندس پور کارگردان و مدرس تئاتر و عباس جمالی بازیگر تئاتر دو کارگاه بازیگری و کارگردانی را در حاشیه برپایی جشنواره تئاتر مناطق بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته فرهاد مهندس پور مدرس دانشگاه و عضو هیأت داوران جشنواره تئاتر مناطق روز پنجشنبه ۱۵ اسفند کارگاه کارگردانی را در مجموعه یادگاران صنعتی و عباس جمالی بازیگر و عضو هیأت داوران جشنواره تئاتر مناطق روز جمعه ۱۶ اسفند ماه کارگاه بازیگری را در مجموعه یادگاران صنعتی شهر کرمان برگزار کردند. این در حالی است که روزهای ۱۱ تا ۱۵ اسفند ماه نیز کارگاه «پانتومیم» توسط پینار اَلِو هنرمند اهل کشور ترکیه با همکاری دفتر انجمن علمی دانشجویی بازیگری- کارگردانی دانشکده هنر و معماری دانشگاه باهنر کرمان برگزار شده بود.

کیومرث مرادی و اجرای «مرغ دریایی من»

این نویسنده و کارگردان تئاتر پس از گذشت سه سال از اجرای «افسون معبد سوخته» با نمایش «مرغ دریایی من» به تماشاخانه ایرانشهر باز می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی نمایش، کیومرث مرادی نمایش‌نامه «مرغ دریایی من» را که بر اساس نمایشنامه «مرغ دریایی» اثر آنتوان چخوف به نگارش در آورده، در تابستان ۹۸ در تماشاخانه ایرانشهر بروی صحنه می‌برد.

"محمد قدس" بعنوان مجری طرح در تولید تازه کمپانی تئاتر امید ایران، کیومرث مرادی را همراهی می‌کند.

نمایش جوادیه تمدید شد

نمایش «جوادیه» تا ۲۴ اسفند در تماشاخانه سپند تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر سپند، نمایش «جوادیه» به کارگردانی رامین معصومیان تا ۲۴ اسفند در این تماشاخانه به اجرای خود ادامه خواهد داد.

این اثر نمایشی روایت چهار جوان در دهه شصت محله جوادیه است که فرهاد مهرخیرانی، ناهید محمودی، حمیدرضا کمالپور و عقیل بهرامی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل نمایش «جوادیه» عبارتند از: نویسنده: کهبد تاراج، دراماتورژ: مریم یاسین‌زاده، کارگردان: رامین معصومیان، مشاور کارگردان: حمیدرضا کشوردوست، روابط عمومی: سبا حیدرخانی، مشاور رسانه: صادق سیادت، دستیار کارگردان: گلاره روستایی، مدیر تولید: سعید زارع محمدی، مدیر صحنه: عرفان راشد، طراح صحنه و لباس: مرجان سعدالدین، ساخت دکور: حمیدرضا کشوردوست، مرجان سعدالدین، چهره‌پرداز: سپهر بهرامیان، ساخت تیزر: خشایار نصیر، ساخت دکور: حمیدرضا کشوردوست، مرجان سعدالدین، طراح نور: امیر ترحمی، نورپرداز: علیرضا ترحمی، صدا: مجتبی حسنی، پوستر و بروشور: علی دولت‌آبادی، عکاس: علی دولت‌آبادی، چهره‌پرداز: فاطمه علی‌پناهی.

نمایش «جوادیه» تا ۲۴ اسفند هر شب ساعت ۱۸.۴۵ دقیقه در تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال یا به تماشاخانه سپند به نشانی خیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند مراجعه کنند.

تالار مولوی فردا تعطیل است

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، اجراهای این مرکز به دلیل مصادف شدن با شب شهادت حضرت امام حسن عسگری (علیه السلام) در روز یک شنبه ۱۹ اسفندماه تعطیل می باشد.

اجرای نمایش «آرایشگر» به کارگردانی حجت حسینی و نیز دومین روز جشنواره تئاتر بانو از روز دوشنبه ۲۰ اسفندماه از سر گرفته خواهد شد.

از علاقمندان دعوت می شود برای دیدن نمایش های دومین روز جشنواره تئاتر بانو و همچنین اجرای عمومی نمایش «آرایشگر» که همه روزه -به جز شنبه ها- در ساعت ۱۸ در مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به صحنه می رود به این مرکز به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است

 عبدالباسط بلوچ زهی  بیان کرد: هنرهای نمایشی یکی از گروه‌های هنر است و نمایش خلاق را هم شامل می‌شود، افراد در این رشته هنری با استفاده از فیزیک بدن خود نقش‌آفرینی می‌کنند، نقش‌آفرینی در این شاخه هنری نه‌تنها به‌وسیله فیزیک بدن شخص امکان‌پذیر است بلکه بسته به نوع نمایش، هنرمندان می‌توانند از امکانات و ابزار دیگری جهت هنرنمایی استفاده کنند.

وی افزود: هنرهای نمایشی به‌خودی‌خود شامل زیرمجموعه‌های گسترده‌ای مثل نمایش خیابانی، تعزیه و پرفورمنس، بازیگری، نمایش عروسکی، داستان‌گویی، نمایش سیرک و... است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: استقبال مردم از نمایش‌ها هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها مطلوب است، در سال جاری جشنواره نمایش خیابانی در سراوان و نمایش صحنه‌ای در ایرانشهر با استقبال بی‌سابقه مردم مواجه شد.

وی اظهار کرد: استقبال کودکان از نمایش‌های عروسکی اظهار کرد: در شهرستان خاش گروه نمایش عروسکی فعالی داریم که مرتب در مدارس برای کودکان اجرا دارند و همچنین در سال ۱۴۰۲ آموزش تخصصی برای گروه توسط استاد جدیکار انجام شد.

عبدالباسط بلوپ زاده تشریح کرد: برای روز هنرهای نمایشی در صورت تأمین اعتبار برنامه‌های متنوعی مثل نمایش‌ها و تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی یا هنرمندان فقید و... پیش‌بینی‌شده است.

وی اذعان کرد: مخاطب‌پسند بودن نمایش‌ها چون هنرنمایش ارتباط مستقیم و بی‌واسطه‌ای با مخاطب دارد تأثیرش از دیگرگونه‌های هنری بیشتر است و رسالت هنر ایجاد تحول در افکار و در دنیای پیرامون است و هنرهای نمایشی در این عرصه موفق بوده است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد زاهدان افزود: نمایش خیابانی باتوجه‌به اینکه مخاطب ناگهان با آن مواجه می‌شود از نمایش صحنه بیشتر است؛ زیرا در تئاتر مخاطب آگاهانه برای تماشای نمایش به صحنه می‌رود؛ اما در نمایش خیابانی مواجه ناگهانی اتفاق می‌افتد به همین دلیل تأثیر تئاترهای خیابان موضوعی غیرقابل‌انکار و مؤثر است.

وی تصریح کرد: برای تولید اثرات نمایشی مشکلاتی همچون، کمبود اعتبار، نبود زیرساخت، هزینه‌بربودن تولید نمایش باتوجه‌به هزینه بالای دکور و لباس بر سر راه است که تدابیری برای این موضوع اندیشیده نشده است و برای بهترشدن وضعیت تئاتر آموزش‌های تخصصی مستمر و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب باتوجه‌به اینکه تئاتر از دهه چهل و پنجاه در استان شکل‌گرفته است می‌تواند تئاتر ما را تقویت کند.

بلوچ زاده خاطرنشان کرد: هنر زمانی می‌تواند به رسالتش عمل کند که سفارشی نباشد آسیب هنر سفارشی بودن آن است هر موقع هنر به سمت‌وسوی مناسبتی و سفارشی رفت مرگ آن آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران