Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز شنبه در حاشیه شورای معادن استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا
افزود: بنابراین در تصمیم گیری ها باید هر دو جنبه در نظر گرفته شود تا کارایی لازم را داشته باشد.
وی ظهار داشت: سلامت جامعه در اولویت است و آلودگی های معادن نباید آن را دچار آسیب کند.
وی گفت: قانون برنامه ششم توسعه به استانداری ها اجازه می دهد در راستای رفع مشکلات معادن، بررسی چگونگی بهره برداری از معادن و اینکه آیا فعالیت های معادن در چارچوب قانون بوده است یا نه، اقدام به برگزاری جلسات شورای معادن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از سویی معدنکار به عنوان سرمایه گذار حقوقی دارد و دولت موظف است از حقوق او حمایت کند از سوی دیگر سلامت جامعه دارای اهمیت است و مردم نیز حقوقی دارند که باید در راستای صیانت از حقوق مردم و معدنکاران تصمیم گیری لازم اتخاذ شود.
استاندار اصفهان تاکید کرد: تصمیم گیری ها نباید به بیکاری منجر شود بلکه باید در راستای فعال سازی معادن در چارچوب ضوابط باشد لذا فعالیت معادن و میزان پایبندی و بهره برداری آنها در چارچوب ضوابط نیاز به نظارت دارد.
وی اظهار داشت: در جلسه امروز شورای معادن استانداری اصفهان 78 معدنی که پس از اخذ مجوز برغم تذکرات، هیچ اقدامی نکرده بودند، بررسی و قرار شد طبق مُر قانون با آنها رفتار شود.
رضایی اضافه کرد: همچنین برخی معادنی که پیش از این سلب صلاحیت شده بودند به واسطه اجرای قانون و رعایت استانداردهای لازم، رفع سلب صلاحیت آنها صادر شد.
وی گفت: همچنین قرار شد اگر معدن یا معادنی آلایندگی دارند طبق ضوابط قانونی با آنها برخورد و به آنها تذکر داده شود تا هم سلامت مردم و هم منافع سرمایه گذاران رعایت شود.
بر اساس ماده 43 برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است به منظور حمایت، توسعه و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی، در سال های اجرای قانون برنامه، شورای معادن را در هر استان تشکیل دهد.
این شورا موظف است در چهارچوب قوانین و مصوبات شورایعالی معادن ضمن نظارت بر استخراج ماده معدنی شناسایی شده و هرگونه فروش و واگذاری پروانه قبل از بهره‌برداری با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و حداقل تخریب منابع طبیعی، اقدامات لازم را نسبت به تسهیل، تسریع و ایجاد صنایع پایین‌دستی انجام دهد.
بر اساس بند پنجم این ماده قانونی در مواردی که به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی،‌ خسارتی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آنها برسد، علاوه بر عوارض آلایندگی، با تصویب شورای معادن استان تا یک‌ درصد(1%) فروش آنها، پس از واریز به خزانه معین استان نزد خزانه‌داری کل به‌ جبران خسارت مذکور و در صورت وارد شدن آسیب عمومی، به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه درگیر اختصاص می‌یابد.
6027/7134
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بیکاری حقوق زیست محیطی سرمایه گذاران قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: با ورود واحدهای صنعتی جدید به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار و ۸۵۱ نفر در استان که ۲.۶ برابر مدت زمان مشابه سال قبل از آن بود، ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۶۱ درصد رشد داشته است.

 عبدالحمید سرتیپی افزود: پارسال در حوزه صنعتی استان ۱۹۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن صادر شد که برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با افزایش ۱۱۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

سرتیپی اظهار کرد: در سال گذشته یکهزار و ۱۸۷ فقره جواز تأسیس با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای حدود ۲۹ هزار نفر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن فراهم شود.

وی گفت: درحال حاضر دو هزار و ۲۸ واحدصنعتی تولیدی در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: درحال حاضر برای اجرای طرحهای صنعتی تولیدی در استان دو هزار و ۴۶۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیون و ۴۰ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با بهره‌برداری از این طرحهای صنعتی پیش بینی می شود برای ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

سرتیپی افزود: تحرک‌های مثبت رخ داده در سال گذشته برای احداث واحدهای جدید صنعتی در آذربایجان‌غربی بیانگر افزایش تمایل به سرمایه گذاری صاحبان سرمایه در این استان است که رشد بالای سرمایه‌گذاری در جوازهای تأسیس صنعتی به عنوان نقطه شروع سرمایه ‌گذاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن مؤید این ادعاست.

سرتیپی اضافه کرد: در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، کلیه فرآیندهای صدور مجوزهای صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌گیرد و بر این اساس با حذف فرآیندهای زاید اداری، در کمترین زمان ممکن مجوزهای مربوطه صادر و در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • بزرگترین شهرک صنعتی اردبیل بازسازی می‌شود
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد
  • بالاماندن نرخ بهره در آمریکا برای جهان نگران‌کننده است
  • زیرسازی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد