Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@13:41:29 GMT

۹ استان بدون حق رای در انتخابات هندبال؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۸۳۴۵

پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها و استعفای علیرضا رحیمی از ریاست فدراسیون هندبال، قرار است انتخابات این فدراسیون بعد از حدود 3 ماه اداره با سرپرست، در روز 20 اسفند برگزار شود.

در ابتدای کار 21 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند که در این بین 15 نفر با تایید نهایی مراجع ذی‌صلاح مجوز حضور در انتخابات را کسب کردند که پس از انصراف فاطمه ابوالقاسمی تعداد کاندیداها به 14 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه در این انتخابات غیبت 7 هیئت استانی است که با سرپرست اداره و حق شرکت در مجمع را ندارند. اینکه چرا در این مدت تکلیف این هیئت‌ها که بعضا بیش از یک سال با سرپرست اداره می‌شوند، مشخص نشده، جای سوال و بررسی دارد؟

 محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات فدراسیون هندبال که تکلیف 5-6 هیئت آن مشخص نیست، گفت: «5 تا 6 نفر در مجمع فدراسیون، سرپرست هستند ولی همه به دنبال این بودند تا انتخابات برگزار شود تا با انتخاب رئیس، برنامه فدراسیون با قدرت بیشتری انجام دهد. خیلی از اعزام‌های این رشته در سال آینده‌ است و باید سرو سامان بگیرد. اگر انتخابات عقب بیفتد برنامه‌ها بهم می‌خورد. تشخیص خود دوستان هم همین بود که انتخابات هندبال در سال 97 برگزار شود.»

داورزنی درحالی به غیبت چند رئیس هیئت در انتخابات هندبال اشاره کرد که در صحبت‌های خود دلیل تاخیر در برگزاری مجامع این استان‌ها را در شرایطی که فرصت کافی برای تعیین تکلیف آنها هم‌وجود داشته، اشاره نکرده است.

تا اینجای کار همواره از غیبت این 7 هیئت صحبت شده اما در واقع 9 هیئت استانی هستند که در مجمع روز دوشنبه حق رای ندارند چرا که پاکدل رئیس هیئت فارس و مهدوی رئیس هیئت کرمان به دلیل کاندیدا شدن در انتخابات حق رای ندارند. با این شرایط تقریبا یک سوم از هیئت های استانی هیچ نقشی در تصمیم‌گیری برای ریاست فدراسیون را ندارند که این موضوع در جای خود عجیب و قابل تامل است. البته دولو، سرپرست فدراسیون هندبال طی چند روز گذشته از احتمال برگزاری انتخابات دو استان از این 7 استان خبر داده بود اما در فاصله 3 روز مانده تا انتخابات تکلیف هیچ یک از این هیئت‌ها مشخص نشده است.

محمدرضا رجبی، دبیر فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در خصوص حق رای دو استان فارس و کرمان در مجمع انتخابات فدراسیون گفت: این دو استان تنها در صورتی حق رای دارند که روسای آنها یکی دو روز زودتر از برگزاری مجمع انصراف خود را از کاندیدایی ریاست فدراسیون اعلام کنند. این زمان در جایی 48 ساعت و در جای دیگری 24 ساعت عنوان شده است. اگر آقایان مهدوی و پاکدل حتی صبح مجمع هم از انتخابات کناره گیری کنند باز  هم حق رای نخواهند داشت.

انتخابات فدراسیون هندبال، 20 اسفند ماه از ساعت 14 در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار می‌شود.

لیست 15 نفره کاندیدای انتخابات فدراسیون هندبال به شرح زیر است:
1- حمید علی‌نژاد
2- خسرو ابراهیم‌زاده
3- علیرضا پاکدل
4- محمد پورکیانی
5- مرتضی حسن پور درواری
6- هادی خلیلی
7- مهدی طالب پور
8- ضرغام علیجانی
9- مرتضی غلامپور
10- توفیق کابلی
11- احمد گواری
12- سیدرضا مهدوی
13- میترا نوری گله جارهء
14- سید علی اصغر رفعت حقیقی
15- فاطمه ابوالقاسمی (انصراف)

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات شرکت در انتخابات استان فارس المپیک استان فارس انتخابات حضور در انتخابات وزارت ورزش و جوانان هندبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) صبح امروز با حضور اعضای مجمع و کاندیدا‌ها در محل سالن استاد میرابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمد نامنی سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و اصغر حسن‌زاده سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک از حضار در مجمع بودند.

امین احمدی، حمید براتی، محمدکاظم حججی، محمد نصیری، ایرج عرب، سیدکمال پیمبری، مهدی گودرزی، علی اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری کاندیدا‌های احراز پست ریاست فدراسیون بودند که عرب به شکل کتبی و احمدی و پیمبری نیز با غیبت در مجمع، از جمله انصرافی‌ها بودند.

کنایه‌های جدی مهدی گودرزی به احمد نامنی؛ آیا می‌توانید اسم هیئت‌رئیسه‌تان را نام ببرید؟!

مهدی گودرزی، رئیس اسبق فدراسیون ترای‌اتلون و کاندیدای این مجمع گفت: این انتخابات غیرقانونی است. آقای نامنی تمام تلاش‌اش را کرد تا قوانین را زیرپا بگذارد و یک سال این انتخابات را طول بدهد. آقای نامنی آیا شما اعضای هیئت‌رئیسه‌تان را اصلا می‌شناسید؟!
این اظهارات با بی‌اهمیتی و بدون واکنش نامنی همراه بود. اسبقیان گفت که باید حرمت مجمع رعایت شود و در نهایت اگر مشکلی داشت، می‌تواند شکایت کند.

گودرزی در پایان گفت: من ملزم به قوانین کشورم هستم و این مجمع انتخاباتی را به رسمیت نمی‌شناسم.

در ادامه مجمع، جاسم منوچهری به نفع محمدکاظم حججی انصراف داد.

در پایان مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) پس از انصراف ۴ کاندیدا، در نهایت محمدکاظم حججی با کسب ۲۴ تعداد رای از مجموع  ۴۷ رای ماخوذه برای مدت ۴ سال بر مسند ریاست این فدراسیون المپیکی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش