Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: پسران جوان که پس از آزادی از کانون اصلاح و تربیت با هم شبکه سرقت تشکیل داده و گوشی های آیفون را سرقت می‌کردند دیروز پای میز محاکمه ایستادند .

به گزارش گروه حوادث رکنا، در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت :حامد ،محمد ،رضا و احسان که همگی در کانون اصلاح و تربیت با هم آشنا شده اند متهم هستند دست به ۲۸ فقره سرقت گوشی موبایل در محدوده غرب تهران و در خیابان های سعادت آباد،ستارخان،گیشا و شهرزیبا زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون با توجه به شکایت شاکی های پرونده برای آنها اشد مجازات می خواهم .سپس 12 شاکی از 28 شاکی که در دادگاه حضور داشتند در جایگاه ویژه ایستادند و به تشریح جزئیات ماجرا پرداختند.

یکی از آنها گفت: وقتی پسران جوان به من حمله کردند مقاومت کردم و سعی کردم گوشی موبایلم را به آنها ندهم. اما یکی از آنها با قمه به دستم زد که تاندون دستم قطع شد. من چندین عمل جراحی انجام داده ام اما هنوز دستم مانند قبل قادر به حرکت نیست.

دومین شاکی زن جوانی بود که گفت: من آن شب لباس اسپرت پوشیده بودم و در خیابان پیاده روی می کردم که پسران جوان به من حمله کردند. آنها گمان کرده بودند من پسر هستم به همین خاطر با بطری به سرم ضربه زدند و گوشی موبایلم را دزدیدند. سومین شاکی نیز گفت :در حال عبور از یکی از خیابان های ستارخان بودم که چهار پسر جوان با قمه به سویم حمله کردند. یکی از آنها قمه را روی گلویم گذاشت و گفت اگر مقاومت کنم گلویم را میبرد .سپس سایر شاکی ها نیز برای متهمان مجازات خواستند.

در ادامه حامد به دفاع پرداخت. وی گفت :من ۲۸ فقره سرقت گوشی آیفون را قبول ندارم و فقط یکی از سرقت ها را که زیر پل گیشا رخ داده قبول دارم که فیلم آن توسط دوربین مداربسته ضبط شده است .

وی ادامه داد :16 ساله بودم که در یک دعوای خیابانی شرکت کردم اما چون در آن دعوا چند گوشی موبایل گم شده بود سرقت گوشی را گردن من انداختند و مرا بازداشت کردند. آن زمان به چهار سال و نیم زندان محکوم شدم. سه سال را در کانون اصلاح و تربیت سپری کردم تا اینکه در مجازاتم تخفیف گرفتم و آزاد شدم .یک ماه بعد از آزادی بار دیگر به اتهام این سرقت دستگیر شدم.

متهم جوان گفت: من بی گناهم و آن روز برای خرید گوشی همراه دوستم به یک پاساژ رفته بودم اما پلیس ها سر رسیدند و مرا دستگیر کردند بعد از دستگیری من، محمد احسان و رضا را نیز بازداشت شدند.

وی درباره سرقتی که فیلم آن را دوربین مداربسته ضبط کرده بود به قضات دادگاه گفت :بعد از آزادی از کانون اصلاح و تربیت با دختر جوانی آشنا شدم و با او نامزد کردم.قرار بود با او ازدواج کنم به همین خاطر تصمیم گرفتم دست به سرقت بزنم .من زیر پل گیشا گوشی یک عابر را سرقت کردم و چند روز بعد آن را به مادر دختر مورد علاقه ام دادم.

محمد درباره علت اینکه چرا خاطر چاقو خوردگی در بیمارستان بستری بوده نیز به قضات دادگاه گفت :من به خاطر دختر مورد علاقه ام یک بار خودزنی می کردم و به همین خاطر هم در بیمارستان بستری شدم.

سپس محمد به دفاع پرداخت و گفت :من و حامد در کانون اصلاح و تربیت با هم آشنا شده بودیم و اما بعد از آزادی از کانون دست به سرقت نزدیم.

من نوجوان بودم که به اتهام 120 فقره سرقت لوازم داخل خودرو بازداشت شدم و به ۱۲ سال زندان محکوم شدم.اما حکم زندانم در دیوان عالی کشور تایید نشد و بار دیگر در دادگاه اطفال محاکمه و پس از جلب رضایت ۳۶ شاکی به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شدم. باور کنید من در هیچ کدام از سرقت گوشی های ایفون حضور نداشتم چون آن زمان پایم شکسته بود و بستری بودم .

سپس رضا که افغان است در جایگاه ویژه ایستاد و اتهامش را انکار کرد و گفت: وقتی برای خرید گوشی موبایل همراه دوستم به یک پاساژ رفته بودم پلیس ها در اجرای طرح مبارزه با مالخر ها که به آنجا آمده بودند مرا بازداشت کردند. من بی گناهم.

ادامه رسیدگی به این این پرونده به خاطر عدم حضور احسان در دادگاه به روزهای آینده موکول شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث قاضی سرقت پل فیلم زندان آزادی پلیس حوادث قاضی سرقت پل فیلم زندان آزادی پلیس اخبار حوادث باند عکس کیفری آزادی کانون عکس دختر زندگی پسر فیلم زن مرد مرگبار ویدیو ها فرمانده انتظامی شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب و آشفته‌ مثل لیگ برتر ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قاسم حدادی‌فر درباره وضعیت حاکم بر مسابقات لیگ برتر که با حاشیه‌های مختلف همراه است، گفت: واقعاً لیگی عجیب داریم و فوتبال ایران با آشفتگی‌های زیادی درگیر است. شما می‌بینید که همه ناراضی و شاکی هستند. تیمی که در صدر جدول قرار دارد شاکی است، تیمی هم که در وسط یا انتهای جدول قرار دارد شاکی است و خیلی‌ها به بهانه‌های مختلف غُر می‌زنند!

به نقل از تسنیم کاپیتان پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه افزود: هر هفته شاهد صدور بیانه‌های مختلف هستیم و مصاحبه‌ها هم اکثراً جنبه اعتراض دارند، اکثر باشگاه‌ها هم در مورد داوری‌ها، برنامه‌ریزی بازی‌ها و خیلی چیزهای دیگر ناراضی هستند. وقتی با چنین وضعیتی مواجه هستیم، این نشان می‌دهد که فوتبال ما در خیلی چیزها مشکل دارد که باید حل شود. اگر قرار نیست این مشکلات حل شود بهتر است از خارج مدیر بیاوریم تا شاید اتفاق مثبتی رخ دهد.

این پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد اُفت سپاهان و اینکه شاگردان ژوزه مورایس از قهرمانی در لیگ دور شده‌اند، تأکید کرد: سپاهان مثل سال گذشته قافیه را به خودش باخت. آنها بازیکنانی گرانقیمت و باکیفیت دارند و خیلی‌ها تصور نمی‌کردند سپاهان با چنین وضعیتی مواجه شود. وقتی تیمی اینقدر اخراجی می‌دهد و راحت گل می‌خورد و در خط دفاع آسیب‌پذیر است، قطعاً درون خودش چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ فنی مشکل دارد.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که شانس قهرمانی استقلال بیشتر است یا پرسپولیس، یادآور شد: استقلال کمترین نوسان ممکن را در لیگ امسال داشته است و نمودار نتایج این تیم نشان می‌دهد که آنها چقدر در امتیازگیری موفق عمل کرده‌اند. استقلال انسجام تیمی خوبی دارد و خیلی سخت گل‌ می‌خورد، آنها اگر همین روند را در هفت بازی پایانی ادامه دهند شانس زیادی برای قهرمانی دارند. پرسپولیس هم تیم فوق‌العاده‌ای شده است و نسبت به گذشته تهاجمی‌تر فوتبال بازی می‌کند. با این اوصاف من فکر می‌کنم شانس قهرمانی هر دو تیم برابر است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897035

دیگر خبرها

  • عجیب و آشفته‌ مثل لیگ برتر ایران
  • آب پاکی روی دستان بایرن مونیخ؛ یولیان ناگلزمان در تیم ملی آلمان می‌ماند
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات اسکیت سرعت در بخش پسران
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • آغاز مسابقات گروه‌های آزاد اسکیت سرعت دختران و پسران
  • آغاز مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت پسران و دختران