Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳ رجب؛ سالروز شهادت دهمین خورشید پرفروغ آسمان امامت؛ حضرت امام هادی (ع) است. ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز؛ 3 رجب؛ سالروز شهادت دهمین خورشید پرفروغ آسمان امامت؛ حضرت امام علی النقی(ع) است. این امام بزرگوار، ملقب به هادی(ع)؛ دهمین امام شیعیان و فرزند امام جواد(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام هادی(ع) در سال 212 قمری دیده به جهان گشودند و در سال 220 قمری، امامت شیعه از پدر بزرگوارشان به ایشان منتقل شد. امام علی النقی(ع) به مدت 34 سال، امامت شیعیان را بر عهده داشتند و سرانجام؛ در سال 254 قمری به دست معتمد؛ خلیفه ملعون عباسی به شهادت رسیدند.

به مناسبت سالروز شهادت این امام همام، خانه طراحان انقلاب اسلامی پوستر تازه خود را با عنوان "عروج دهمین هادی" منتشر کرد.

در ذیل این پوستر، جمله‌ای از مقام معظم رهبری درباره دوران امامت امام هادی(ع) نقش بسته است: در زمان امامت آن بزرگوار شش خلیفه، یکی پس از دیگری، آمدند و به درک واصل شدند. آخرین نفر آن‌ها، "معتز" بود که حضرت را شهید کرد و خودش هم به فاصله‌ی کوتاهی مُرد. این خلفا غالباََ به ذلت مُردند؛ به همین ترتیب بنی‌عباس تار و مار شدند؛ به عکس شیعه؛ شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و در آن شدت عمل روزبه‌روز وسعت پیدا کرد؛ قوی‌تر شد.

پوستر "عروج دهمین هادی" توسط کارگاه خیمه که متشکل از بانوان هنرمند اسلامی است، طراحی و اجرا شده است.

خبرگزاری تسنیم، سالروز شهادت امام هادی(ع) را به همه محبان و دوستداران حضرتش تسلیت و تعزیت می‌گوید.

پوستر جدید میلاد حضرت زهرا(س) منتشر شدپوستر مادر مردها به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) منتشر شدپوسترهایی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)

 

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی پوستر خانه طراحان انقلاب اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی پوستر خانه طراحان انقلاب اسلامی هنرهای تجسمی پوستر خانه طراحان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر

قبرستان بقیع یکی از قبرستان‌های مهم در اسلام است که در مدینه منوره واقع شده است. زائرانی که برای زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند، حتما به مدینه منوره و این قبرستان هم برای ادای احترام به ۴ امام به این مکان زیارتی هم می‌روند. در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، حرم امامان بقیع را ویران شد که این روز به روز ویرانی نیز مشهور است. به همین مناسبت هیئت دانش آموزی انصارالمهدی دبیرستان ایرانشهر در شهر گرگان استان گلستان به مناسبت سالروز تخریب قبورائمه اطهار (ع)، مراسم سوگواری در نمازخانه دبیرستان برگزار کردند.
شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - گلستان

بیشتر بخوانید:

نگاهی به مزار حضرت ام البنین (س) در قبرستان بقیع + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • تبریک رئیس جمهور به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تبریک رئیس جمهور به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر