Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:26:43 GMT

رواج روزنامه نگاری رباتیک در خدمت حرفه خبرنگاری

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۳۴۰۲

رواج روزنامه نگاری رباتیک در خدمت حرفه خبرنگاری

تهران - ایرنا - تارنمای خبرگزاری فرانسه امروز (یکشنبه) در یادداشتی ضمن اشاره به رواج استفاده از فناوری روزنامه نگاری رباتیک در اتاق خبرهای جهان نوشت: ربات های روزنامه نگار دقت و سرعت را برای حرفه خبرنگاری به ارمغان می آورند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فناوری ربات های روزنامه نگار مبتنی بر هوش مصنوعی نزدیک به یک دهه است که در دسترس است و امروز که سازمان های خبری برای تولید روایت های خبری، انتشار خبر متناسب با علایق مخاطبان و جستجو در بین اطلاعات موجود برای یافتن اخبار مهم به آنها روی آورده اند، استفاده از این برنامه ها رواج بیشتری یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته «دامیان ردکلیف» استاد دانشگاه اورگان آمریکا که روندهای مصرفی و مدل های تجاری برای روزنامه نگاری را پیگیری می کند، «در سال های اخیر شاهد پذیرش گسترده پتانسیل هوش مصنوعی یا روزنامه نگاری رباتیک در اتاق خبرهای سراسر جهان بوده ایم.»
خبرگزاری فرانسه ضمن اشاره به ربات های خبرنگاری چون «توبی» و «هلیوگراف» که در رسانه های خبری چون تامدیای سوئیس و واشنگتن پست آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند، در مورد همه گیری تدریجی این پدیده نوشت: خبرگزاری نروژی «ان تی بی» با استفاده از ربات های خبرنگار، نتایج مسابقات ورزشی را ظرف 30 ثانیه گزارش می دهد.
روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز ضمن آنکه در گزارشات مربوط به قتل نیز از یک سیستم خودکار استفاده می کند، یک ربات لرزه نگار طراحی کرده که در مورد زمین لرزه هایی که در منطقه روی می دهند، اطلاع رسانی می کند.
به گزارش تارنمای این خبرگزاری، دیگر غول های خبری از جمله آسوشیتدپرس، رویترز، بلومبرگ و لوموند فرانسه نیز از فناوری هوش مصنوعی برای بهینه سازی فعالیت های خبری خود استفاده می کنند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نتایج پژوهش های دانشگاه کلمبیا بر روی مخاطبان آلمانی اخبار نشان داد که آنها مقالات نوشته رایانه را «معتبر تر» و در مقابل اخبار تولیدی به دست خبرنگاران را «خواناتر» می دانند.
آن طور که سازمان های خبری می گویند، این ربات ها قرار نیست جای گزارشگران و دبیران را بگیرند بلکه هدف این است تا آنها را از بند کارهای یکنواختی چون اعلام نتایج مسابقات ورزشی رها کنند.
با این حال پژوهشگران معتقدند که از این فناوری می توان برای اهداف شومی چون انتشار اخبار و مقالات جعلی و پخش محتوای ساختگی در شبکه های اجتماعی نیز استفاده کرد.
از طرف دیگر، گرچه روزنامه نگاران و ربات ها در ظاهر کمک حال هم هستند، همچنان نگرانی هایی در این باره وجود دارد که هوش مصنوعی از کنترل خارج شده و روزنامه نگاران را از کار بیکار کند.
اما آن طور که «مردیت بروسارد» استاد روزنامه نگاری داده در دانشگاه نیویورک می گوید، در کوتاه مدت خطر تصاحب اتاق خبرها به دست ربات های خبرنگار، وجود ندارد.
اروپام ** 9418 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هوش مصنوعي خبرگزاري فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی باقرزاده در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی که در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سالیان سال در خصوص موقوفات، مشکلات تثبیت مالکیت و اختلاف نظرات وجود داشت که در حال حاضر با درایت مدیران استانی و همدلی مثال‌زدنی به ویژه شوراهای قضائی خوزستان و مدیران مربوطه که در این زمینه دخیل بوده‌اند، تثبیت سند صورت گرفت و بنده قدردان آنها هستم.

مدیرکل اسناد و ثبتی اوقاف و امور خیریه گفت: امید است تحول‌هایی که در یک سال و نیم اخیر در تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی به ویژه املاک و اراضی وقفی اتفاق افتاده ادامه‌دار باشد تا ما بتوانیم شاهد اتمام و پایان تثبیت مالکیت موقوفات استان خوزستان در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 6086608

دیگر خبرها

  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • (ویدئو) استفاده از برانکارد رباتیک در جنگ اوکراین و روسیه
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم