Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور رفع مشکلات دهک‌های پایین جامعه از سوی کارشناسان دو طرح پرداخت یارانه نقدی و کوپن الکترونیک، پیشنهاد و بررسی شده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان احمد میدری در جلسه شورای عالی بیمه که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: سومین دستور جلسه شورای عالی بیمه مربوط به سیاست حمایتی و ارز دولتی کالا‌های خوراکی است که در این خصوص ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز دولتی اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته قیمت گوشت ۸۷ درصد رشد داشته است، گفت: طی سال گذشته تخم‌مرغ ۲۲ درصد، گوشت گوسفند ۹۸ درصد، گوشت گوساله ۸۸ درصد، روغن مایع ۴۳ درصد، شکر ۲۹ درصد و برنج خارجی نیز ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است که البته تا حدودی این افزایش‌ها مربوط به اختلاف ارز ۳۲۰۰ با ۴،۲۰۰ تومان بوده است.

معاون امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تأکید بر اینکه دو سیاست یارانه نقدی یا کوپن الکترونیکی پیشنهاد شده است، افزود: برخی صاحبنظران به این اجماع رسیده‌اند که یارانه نقدی بهتر است، اما خطر بزرگ آن، این است که تقاضای سوداگری را دامن می‌زند و در چنین شرایطی با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

میدری با تأکید بر اینکه این سیاست‌ها را در چند قلم کالای اساسی بررسی کرده‌ایم، گفت: پنج کانال اساسی وجود دارد که احتمال می‌رود ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از طریق آن، به خارج از مسیر تعیین شده برود و هر جایی که تفاوت نرخ دولتی ارز ۴ تا ۱۴ هزار تومانی وجود داشته باشد، امکان سوءاستفاده است.

وی گفت: در بازار طلا و ارز، از ابزاری به نام «فاکتور الکترونیکی» استفاده نمی‌کنیم درحالی‌که مورد نیاز بخش خصوصی و دولتی است.

معاون امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فاکتور الکترونیکی قرار بود از سال ۹۲ ایجاد شود، افزود: این فاکتور برای بخش پتروشیمی ایجاد شد، اما در سایر موارد وجود ندارد، درحالی‌که در برخی از کشور‌ها مانند نروژ، سوئد، هلند، اسپانیا و … از این فاکتور‌ها استفاده می‌کنند.

میدری با اشاره به اینکه فاکتور الکترونیکی یکی از ابزار‌های مبارزه با فساد و مقدمه آزادسازی یارانه نقدی است، تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد، این است که علی‌رغم تخصیص ۹ میلیارد دلار ارز دولتی، کنترل قیمت بر روی برخی اقلام خوراکی بوده است و علی‌رغم اینکه ارز تخصیص داده شده، نتوانسته‌ایم زندگی دهک‌های پایین را حفظ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه گزارش انجام شده، تصویر این سیاست‌ها را بر روی دهک‌ها مورد مطالعه قرار می‌دهد، اظهار داشت: چنانچه بخواهیم یارانه نقدی پرداخت کنیم، به جز دهک ۱۰، توصیه می‌شود این یارانه جایگزین کوپن الکترونیکی شود.

معاون امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به راهکار‌های لازم نیز اشاره کرد و گفت: باید مسیر نقدینگی و ارز را به سمت بنگاه‌ها و بازار‌های مالی تحت کنترل سوق دهیم؛ این یکی از راهکار‌هایی است که می‌توان در نظر گرفت.

میدری خاطرنشان کرد: باید انضباط مالی را به عنوان مطالبه در شورای عالی رفاه تأکید کنیم و بخواهیم موانع تولید کاهش پیدا کند.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میدری یارانه نقدی انضباط مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، عارف غلامی ظهر چهارشنبه در حاشیه تشکیل میز خدمت و ارتباطات مردمی به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت دارد، ابراز داشت: این اقدام به صورت جهادی از سال ۹۴ آغاز شده است.

وی ضمن بیان اینکه در حدنگاری مشخصات زمین ثبت می‌شود، افزود: این اقدام تثبیت مالکیت اراضی و جلوگیری از سرگردانی مردم را به همراه دارد.

مدیر کل دفتر حد نگاری اراضی منابع طبیعی کشور بابیان اینکه ۱۳۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت اراضی به انجام رسیده است، ابراز داشت: اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در دست پیگیری و اجرا است.

غلامی ضمن بیان اینکه اجرای طرح کاداستر کاهش تصرفات و تخلفات را در حوزه اراضی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان اسناد و املاک یکی از دغدغه‌های مردمی را پیرامون تقاضا از دستگاه‌های متولی تسهیل کرده است.

وی افزود: تسهیلگری به این صورت خواهد بود که به جای ارائه درخواست‌ها به صورت حضوری به واسطه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت دستگاه‌ها در چهار چوب مشخص شده و به صورت الکترونیک پاسخگو است.

کد خبر 6080961

دیگر خبرها

  • آخرین دستاوردهای حوزه پایداری انرژی بررسی شد
  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است