Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@05:27:42 GMT

اجرای فانتزی و مینیمالیستی نمایش شازده کوچولو در کرج

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۵۲۶۳

اجرای فانتزی و مینیمالیستی نمایش شازده کوچولو در کرج

نمایش «شازده کوچولو» با همراهی سازهای زهی در کرج روی صحنه رفت .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،سیده سعیده خوش نژاد، مدیر مسئول آموزشگاه فانوس هنر، از اجرای فانتزی و مینیمالیستی نمایش «شازده کوچولو» با همراهی سازهای زهی در اسفند97 در کرج به روی صحنه رفت.

وی با اشاره به جایگاه داستان «شازده کوچولو» در ادبیات کودک و نوجوان جهان گفت: نمایش «شازده کوچولو» اقتباسی از داستانی به همین نام اثر سنت اگزوپری فرانسوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتباسهای نمایشی از این شاهکار ادبی در دنیا متداول است به گونه ای که در زبان فارسی اقتباس دکتر کامیابی مسک، عباس جوانمرد، علی اصغر دشتی از همه مشهورتر است.

مدیر مسئول آموزشگاه فانوس هنر افزود: در اجرایی که توسط هنرجویان آموزشگاه فانوس هنر و هنرستان موسیقی بهسان کرج به صحنه خواهد رفت تمام بازیگران نمایش دختر هستند و همگی بازی خود را با نوازندگی همراه نمودند.

این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: در این اجرا به منظور دست یابی به زبان هنری جدید و مشترک توسط هنرجویان عرصه موسیقی و نمایش بر روی متنی بسیار زیبا و سرشار از نشانه های معنوی کار شد و در نتیجه نمایشی بسیار دیدنی برای تمامی سنین، چه خردسال و چه بزرگسال، تولید شد.

خوش نژاد بیان کرد: این نمایش فانتزی که توسط گروه فانوس هنر بر صحنه به اجرا درآمد، اقتباسی تئاتری از داستان مشهور "شازده کوچولو" اثر اگزوپری نویسنده مشهور فرانسوی است.

وی ادامه می دهد: نمایش با استقبال بی نظیر مردم کرج روبرو شد و این نشان دهنده این است که مردم کرج با هنر تئاتر بیگانه نیستند.

این هنرمند البرزی با بیان اینکه استان البرز استعدادهای بی نظیری در هنر تئاتر دارد، عنوان کرد: تئاتر البرز در بین استانهای دیگر جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد و من سالیان سال است در عرصه هنر تئاتر آموزش می دهم و با استعدادهایی در البرز روبرو شدم که اکنون از هنرمندان تئاتر ملی و بین المللی کشور هستند.

خوش نژاد در پایان گفت:عوامل این نمایش عبارتند از نویسنده: عباس جوانمرد؛ کارگردان: سعیده خوش نژاد؛ مشاور کارگردان : مجید لکی سهلوانی؛ ساخت افکت: پدرام راجی؛ نریشن: آناهیتاکزازی؛ عکس: فوژان پارسا و آذر معصومی؛ صدا: ریحانه رحمانیان؛ منشی صحنه: ستایش آزادمنش؛ دستیار کارگردان: ریحانه رحمانیان؛ دستیاران صحنه: مهیار کشاورز، محمدحسین ولیلو و کوروش دستورانی؛ بازیگران به ترتیب ورود به صحنه: فاطمه نعمتی، غزل قاسمی، سارینا عبدالملکی، نگین دشتی، ستایش آزادمنش، ستایش محمدی فر، تینا خلج، شیدا عسکری، المیرا معصومی.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «شورش ذهن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یغمایی و تهیه‌کنندگی مهدی تیمورزاده از ۱۶ اردیبهشت در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

«شورش ذهن» یک فانتزی سیاه درباره‌ افسری است که متوجه نقشه فرمانده‌اش برای حمله اتمی به ژاپن می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مایکل افسر ارشد نیروهای هوایی است و در جنگ جهانی دوم بعد از آنکه متوجه می‌شود مافوقش قصد عملیات با بمب اتم دارد سعی می‌کند با افشای سند از این فاجعه جلوگیری کند اما ... .

این نمایش تولید گروه «اغما» است و آراز دانش به عنوان مدیر پروژه و محمد شاهی‌پور به عنوان مدیر هنری این نمایش را همراهی می‌کنند. سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و بازیگردان: سوفیا جمالی، مشاور پروژه: لیلی سعیدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی، دستیار دوم کارگردان: مرتضی موسوی، مشاورهنری: حمیدرضا نورزاده، طراح حرکت: سارینا شاد، طراح صحنه و لباس: زهرا آمالی، طراح گریم: سما زارع، دستیار اول گریم: ملیکا دادرسی، طراح نور: فرشاد نصیری، اپراتور نور: نوید کهریزی، موسیقی: امیر تهرانی، مدیر صحنه: سارا ابراهیمی، مریم سعیدا، ساخت موشن: علی اشرفی، کارگردان بصری: سینا خدابخش، طراح گرافیک: سینا افشار، ساخت تیزر: علی بنایی.

به زودی بازیگران این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6081099 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • رامبد جوان از ته دل خندید!/ باید به جامعه امید بدهیم