Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شیراز گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال این هستیم خط سوم مترو شیراز در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد. ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حیدر اسکندرپور امروز در مراسم پایان فاز نخست حفاری مکانیزه و آغاز فاز دوم حفاری مکانیزه (TBM) خط 2 قطارشهری که با حضور اعضای شورای شهر، مهندسین و مشاور پروژه برگزار شد، اظهار داشت:  تکمیل خط یک قطارشهری 17 سال به طول انجامیده و تلاش داریم با افتتاح ایستگاه وکیل در هفته دولت سال 98، خط یک قطارشهری شیراز به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مترو راه‌اندازی شدراه‌اندازی خط 6 مترو در فروردین 98 با حضور رئیس‌جمهورتمهیدات متروی برای انتقال مردم به بهشت‌زهرا در آخرین پنجشنبه و جمعه سالافتتاح ایستگاه‌های جدید خط 6 متروی تهران به سال‌ آینده موکول شد

شهردار شیراز بر ضرورت برنامه‌ریزی فشرده برای بهره‌برداری از خط 2 قطارشهری تاکید کرد و افزود: اقدامات یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری همچون افتتاح پیش از موعد مقرر ایستگاه متروی امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی شهدای کشن نشان داد که با تلاش مضاعف، برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌بندی می‌توان بهره برداری و تکمیل پروژه‌های عظیم شهری را سرعت بخشید.

وی با بیان اینکه پیش بینی مدیران سازمان حمل و نقل ریلی و پیمانکار مربوطه، حاکی از اتمام حفاری خط 2 قطار شهری شیراز در 18 ماه آینده است، از مدیران قطار شهری شیراز خواست تا فرآیند پایان حفاری مکانیزه  خط 2 قطارشهری را به کمتر از زمان برنامه‌ریزی شده کاهش دهند.

در این مراسم قائدی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز  از حمایت کامل شورای پنجم نسبت به توسعه خطوط حمل و نقل ریلی شیراز خبر داد و اظهار داشت: مشکلات اقتصادی خللی در روند تکمیل خط 2 قطارشهری شیراز ایجاد نکرده و این نشان می دهد که توسعه حمل و نقل عمومی از رویکردهای اصلی و با اهمیت مجموعه مدیریت شهری است.

وی افزود: خط 2 مترو، خطی شمالی- جنوبی است که نقش مهمی در کنترل و کاهش ترافیک این مسیر خواهد داشت و علاوه بر تسریع در جابجایی شهروندان، زمینه استفاده ساکنین روستاهای جنوبی شیراز را از مترو و افزایش عدالت اجتماعی فراهم میکند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه امروزه توسعه حمل و نقل عمومی از ضروریات کلانشهرها است، افزود: کارایی خطوط مترو با تکمیل خط یک و بهره برداری از خط دو ارتقا می یابد.

بر اساس این گزارش خط دو قطار شهری شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود آغاز و تا کلبه سعدی ادامه دارد. حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام و از ایستگاه آزادی  تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام می‌شود.

 تاکنون هفت هزار و 300 متر از خط دو از میان رود تا ایستگاه رحمت به صورت مکانیزه حفاری شده  و سه هزار و 500 متر دیگر برای رسیدن به ایستگاه میدان امام حسین (ع) باقی مانده است.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز اول پروژه «رود دره فرحزاد» | نظری : مشکلات ۱۲ ساله این پروژه حل شد

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه مشترک« تسریع در روند پیشرفت پروژه رود دره فرحزاد» با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، نجفی سرپرست اداره کل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری، گودرزی شهردار منطقه ۵ ، صالحی شهردار منطقه برگزار شد.

نظری در این جلسه گفت:پروژه رود دره فرحزاد از موضوعات مورد تاکید مدیریت شهری در ادوار گذشته بوده است. این پروژه به جهت تعارضات ملکی، مدعیان زیادی داشت و طی چندین مرحله متوقف شده بود. در دوره جدید مدیریت شهری یک اجماع کلی ورای بحث شهرداری تهران به وقوع پیوست، حوزه قضایی و حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز به موضوع رود دره فرحزاد ورود کردند به نحوی که مراجع قضایی بازدیدهای مستمری از رود دره فرحزاد داشتند و بر حل مشکلات اجتماعی این پروژه با تسریع در روند پیشرفت این پروژه تأکید کردند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تسریع در روند پیشرفت پروژه رود دره فرحزاد مورد تاکید شهردار محترم تهران بوده است، گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های کلان مدیریت شهری محسوب می‌شود که با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات این معاونت، همراهی مشترک معاونت مالی و اقتصاد شهری، سازمان املاک و مستغلات و شهرداری‌های مناطق ۲ و ۵ ، مشکل تملک معارضات ملکی و اشکالات قانونی در فرایند پرداخت و خرید این معارضات ملکی پس از ۱۲ سال حل شد.»

او در ادامه افزود: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی، پیشرفت این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت و ان‌شاءالله فاز اول پروژه رود دره فرحزاد در پایان سه ماهه ابتدای امسال به بهره برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است که در جریان این جلسه فرایند پرداخت مبالغ املاک معارض موجود در این پروژه آغاز شد.

کد خبر 843914 منبع: ایسنا برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران شهرداری تهران رودخانه

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد
  • رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ مترو مشهد تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از فاز اول پروژه «رود دره فرحزاد» | نظری : مشکلات ۱۲ ساله این پروژه حل شد