Web Analytics Made Easy - Statcounter

بطحایی از تدوین آیین نامه استخدام معلمان حق التدریس خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال بخشی از حق الزحمه نیرو های خریدخدمات آموزشی و حق التدریس هاپرداخت شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «سید محمد بطحایی»  در حاشیه اولین همایش ملی تبیین ویژه مدارس( بوم) در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون مجلس در مورد استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی گفت: مجلس قانونی را به تصویب رساند که نحوه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس تدوین شده است. این آیین‌نامه در مرحله هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی است، به‌زودی ابلاغ می‌شود.

 

وی درباره آموزش زبان‌های محلی بیان کرد: طرحی به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است تا به‌صورت آزمایشی و به تدریج محتوایی برای آموزش زبان‌های محلی آماده و اجرایی شود تا بتوانیم آموزش این زبان‌ها را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش زبان فارسی در دوره ابتدایی در مناطق دوزبانه  گفت: باید کودکان تسلط کافی به زبان فارسی داشته باشند. پیش‌بینی‌شده است تا با استفاده از برنامه ویژه مدرسه که دو ساعت در هفته است، آموزش زبان‌های قومی و محلی نیز صورت گیرد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلی برای آموزش زبان خارجی نداریم گفت: استقبال دانش آموزان بیشتر از زبان انگلیسی است امیدوارم روزی بشود که زبان هایی غیر از زبان انگلیسی هم آموزش داده شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تکلیف تمام حق‌التدریس‌ها در سال آینده مشخص می‌شود، تصریح کرد: بر اساس مفاد قانون، این نیروها در دو و سه بخش تقسیم شدند. باید برخی آزمون ورودی بدهند و دوره آموزشی یکساله را بگذارند. بسته به گروه‌های مخاطب، عمل می شود و از بلاتکلیفی با ابلاغ آیین‌نامه در می آیند.

 

 

بطحایی درباره پرداخت حقوق حق‌التدریس ‌ها و نیرهای خرید خدمات نیز بیان کرد:  شرمنده حق التدریس‌ها و نیروهای خرید خدمات هستیم، امیدواریم تا پایان سال بخشی از حق الزحمه آنها پرداخت شود، البته رقم متناسب با مقدورات را باید خزانه تخصیص دهد.

 

وی درباره تدریس والدین در مدارس نیز بیان کرد: تدریس والدین در مدارس تخلف است. انجمن اولیا و مربیان گزارش دهند.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب کانون مساجد نماز جمعه سید محمد بطحایی تعطیلی مدارس استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مبلغ تسهیلات یاد شده از ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است و تا سقف ۷۵ میلیون تومان نیاز به ضامن ندارد. همچنین تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی بدون دریافت سود به فرهنگیان ارائه می‌شود.
گفتنی است این تسهیلات صرفاً برای خرید کالا است و به فرهنگیان شاغل عضو صندوق ذخیره فرهنگیان تعلق می‌گیرد؛ بنابراین فرهنگیان غیر عضو در صورت تمایل برای استفاده از این تسهیلات باید ابتدا نسبت به عضویت در صندوق اقدام کنند.
فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به ادارات تعاون آموزش و پرورش در سراسر کشور یا نمایندگی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در مراکز استان‌ها به عضویت صندوق درآیند؛ همچنین به منظور اطلاع از جزئیات تسهیلات خرید کالا می‌توانند به پایگاه اینترنتی شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان به آدرس LFCO.CO مراجعه یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۳۶۹۷۰۰۰ تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان