Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:16:14 GMT

«سنیه بالشیخ» سرپرست وزارت بهداشت تونس شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۸۷۵۲

«سنیه بالشیخ» سرپرست وزارت بهداشت تونس شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یوسف الشاهد نخست وزیر تونس پس از مرگ ۱۱ نوزاد تونسی، سنیه بالشیخ وزیر جوانان و ورزش را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت این کشور معرفی کرد.

براساس این گزارش؛ وی در نشستی که با خانم سنیه بالشیخ داشت وی را مأمور اداره امور وزارت بهداشت تونس کرد.

این در حالی است که وی روز گذشته با استعفای عبدالرووف الشریف وزیر بهداشت تونس به دنبال مرگ ۱۱ نوزاد در بیمارستان بورقیبه تونس موافقت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان احزاب تونسی خواستار استعفای کابینه تونس به دنبال این حادثه دردناک شده اند.

کد خبر 4564498

منبع: مهر

کلیدواژه: تونس یوسف الشاهد گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است

نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی، در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه و امر به‌ معروف و نهی از منکر طالبان گفت، تبلیغات از سوی رسانه‌ها مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است.

بخیت همچنان با تقدیر از تلاش‌ها و دست‌آوردهای طالبان در عرصه‌های مختلف، بر تعامل و هم‌فکری مستقیم کشورهای عضو این سازمان با امارت اسلامی تأکید کرد.

از سویی هم در این دیدار  آمنه، رییس عمومی امور خانواده و فرهنگی سازمان همکاری اسلامی گفت با در نظر داشت اولویت‌ها آماده کمک به افغانستان در عرصه‌های مختلف هستند.

در همین‌حال سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار در مورد توجه ویژه ریاست طالبان به جلوگیری از خون‌ریزی در کشور، تأمین امنیت، محو داعش، مشارکت فعال زنان در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه، تجارت و سایر عرصه‌ها و حقوق زنان معلومات داد.

از سویی هم دفتر مطبوعاتی وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر، از دیدار طارق علی بخیت، معاون سازمان همکاری اسلامی و نماینده ویژه این سازمان برای ‎افغانستان و هیأت همراه با شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست این وزارت خبر می‌دهد.

به گفته این وزارت، نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی از تلاش وزارت امر به معروف در زمینه از میان برداشتن منکرات ستایش کرد.

هیأت سازمان همکاری اسلامی تبلیغات از سوی رسانه‌ها مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان را نادرست و بی‌اساس خواند.

این هیأت افزود سازمان همکاری اسلامی به تعامل مثبت با طالبان باور دارد و به حمایت خود از افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد.

با این حال شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر در این دیدار گفت طالبان طی سه‌سال حق میراث هزاران زن را واپس گرفت و به آن‌ها تسلیم کرد. 

حنفی تاکید کرد گروه طالبان به حقوق مشروع زنان متعهد است و به هیچ‌کسی اجازه پامال کردن حقوق زنان را نمی‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • (ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • سرپرست فدراسیون ورزش روستایی معرفی شد
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است