Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي هرمزگان از شرکت صنعتگران اين استان در نمايشگاه ملي صنايع دستي (عيدانه) و نمايش صنايع دستي بومي اين استان در اين نمايشگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، سهراب بناوند افزود: «هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي استان هرمزگان به مدت 4 روز صنايع دستي هرمزگان را در سي و يکمين نمايشگاه ملي صنايع دستي عيدانه به معرض نمايش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او با بيان اينکه در اين نمايشگاه 4 غرفه به استان هرمزگان اختصاص داده شده بود، افزود: «حصيربافي، رودوزي هاي سنتي و صنايع دستي دريايي از جمله صنايع دستي دستي بود که در اين نمايشگاه به نمايش درآمده است.»
بناوند افزود: «همچنين در حاشيه اين نمايشگاه سفره هفت سين استان هرمزگان با معرفي آيين و آداب و روسم و با استفاده از صنايع دستي استان برپا شد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمايش صنايع دستي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، شاهوردی افزود: ۵ اثر استان در رشته‌های البسه محلی، پته‌دوزی، بافته‌های داری و رودوزی‌های الحاقی موفق به ثبت در فهرست آثار فاخر صنایع‌دستی کشور شدند.

وی گفت: همچنین در این مدت ۱۵۰ صنعتگر استان موفق به اخذ درجه هنری شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی از تهیه پرونده ۲ شهر و ۵ روستا برای ثبت به عنوان ثبت شهر و روستای ملی و جهانی صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این پروند‌ه‌ها برای تایید نهایی به وزاتخانه ارسال شده است.

شاهوردی افزود: در سال گذشته صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان موفق به اخذ ۱۵ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در رشته‌های البسه محلی، پته دوزی، بافته‌های داری، رودوزی‌های الحاقی و سفال و سرامیک شدند.

وی گفت: ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های ترویج صنایع‌دستی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی برای آموزش و ترویج صنایع‌دستی، تدوین نرم‌افزار بانک اطلاعاتی صنعتگران صنایع‌دستی در شهرستان بیرجند، تدوین جزوه آموزشی مقدماتی و پیشرفته نساجی سنتی برای آموزش استاندارد حوله‌بافی در سطح استان، برگزاری و مشارکت در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات صنایع‌دستی، نصب ۱۰ المان صنایع‌دستی با همکاری شهرداری‌های استان، تولید محتوای دو‌زبانه از صنایع‌دستی استان به‌صورت کلیپ، بروشور و کتابچه از جمله مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل در حوزه توسعه و ترویج صنایع‌دستی استان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • برگزاری ۲۴ نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی اصفهان
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی
  • ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور