Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اهمیت شفاف سازی در حوزه مالکیت‌ها و تاثیر آن بر نظام اقتصادی کشور اظهار کرد: باید بدانیم که نمی‌توانیم بدون شفاف سازی به یک کشور توسعه یافته تبدیل شویم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ به نقل از روابط عمومی روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتراحمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش اهدای ۸۰ هزارمین اسناد املاک علوی به محرومان با اشاره به همت ویژه بنیاد مستضغفان و جانبازان و با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تثبیت مالکیت و صدور اسناد مالکیت املاک بنیاد علوی به مردم مناطق محروم گفت: امروز بخش مهمی از دغدغه ها، دل مشغولی‌ها و عدم اعتماد مردم مناطق محروم در رابطه با مالکیت‌هایی که متصرف بودند با عنایت ویژه مقام معظم رهبری مرتفع گردیده و انصافا بنیاد مستضعفان گام بزرگی در این راستا برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سازمان ثبت به جهت ارائه خدمات گسترده و به نوعی ارتباط با همه مردم در اقصی نقاط کشور، سعی نموده زیرساخت‌های مناسب را به گونه‌ای فراهم نماید که شفافیت لازم در حوزه اراضی و املاک و مالکیت‌های مردم که بخشی از سرمایه‌های اصلی محسوب می‌شود فراهم گردد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وجود صد‌ها میلیون سابقه تجمیع شده و حجم انبوه کاغذ‌ها و پرونده‌های در حال پوسیدگی در این سازمان در سال‌های گذشته اظهار داشت: بحمداله امروز با برنامه ریزی انجام شده و اجرای یک زیرساخت مدرن، همه این دغدغه‌ها رفع شده و سازمان در کوتاهترین زمان، سعی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم دارد.

وی گفت: در گذشته واقعا برای شناسایی مالکیت‌ها در انبوه صد‌ها میلیون کاغذ و پرونده موجود در کشور مشکلات بسیار جدی وجود داشت که خوشبختانه در سال‌های اخیر با داده آمایی، اسکن پرونده‌ها و تشکیل بانک‌ها و سامانه‌های متعدد، بستر‌های مناسبی برای ارائه خدمات با سرعت، صحت و دقت به مردم ایجاد شده که بنیاد مستضعفان و جانبازان و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شناسایی و تثبیت مالکیت به خوبی از این فرصت‌ها استفاده کردند.

معاون رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اهمیت شفاف سازی در حوزه مالکیت‌ها و تاثیر آن بر نظام اقتصادی کشور افزود: باید بدانیم که نمی‌توانیم بدون شفاف سازی به یک کشور توسعه یافته تبدیل شویم و سازمان ثبت همواره خود را در جهت اعتلای کشور، منویات مقام معظم رهبری و رضایتمندی مردم مسئول دانسته و امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا بتوانیم وظایف خود را به درستی بشناسیم و به آن‌ها عمل کنیم.

در این مراسم مهندس سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان ضمن تشکر از خدمات و همراهی سازمان ثبت در صدور اسناد املاک علوی به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت و در پایان نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولین حاضر، تعدادی از اسناد آماده شده به تعدادی از مالکین سراسر کشور تحویل و مجموع اسناد صادره در این زمینه به ۸۰ هزار برگ سند رسید.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی ثبت اراضی شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام خبر گفت:  بیش از ۲۵ هزار هکتار از این اسناد در دولت سیزدهم صادر شده که در نوع خود اقدامی بی نظیر است.

وی با اشاره به نقش مهم خوزستان در اقتصاد کشور به دلیل وجود یک سوم آب‌های سطحی کشور در این استان، اظهار کرد: مسئولین باید محافظت از رودخانه‌ها را به عنوان یک تکلیف مهم در نظر گرفته و به آن عمل کنند چرا که رودخانه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی، نقش مهمی در آبادی منطقه دارند.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه تعیین حد و بستر و قانون حد نگار کشور، در تفاهم نامه میان وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در گذشته منعقد شده، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان مکلف شدند نسبت به مطالعه تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام کنند و پس از آن نتایج و نقشه‌های این مطالعات را در سامانه حد نگار کشور بارگذاری کنند که به دنبال آن و پس از بررسی و راستی آزمایی نسبت به صدور سند برای این رودخانه‌ها اقدام شود.

صدریان فر  با بیان اینکه صدور سند گامی مهم برای جلوگیری از دست اندازی و تجاوز به رودخانه‌ها برای حفظ شریان‌های حیاتی است، بیان کرد: در استان خوزستان حدود ۴۸۵ کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی به غیر از مسیل‌ها و نهر‌ها وجود دارد که حریم و بستر آنها بیش از ۹۵۰۰ کیلومتر است؛ این سازمان مکلف است مطالعات آنها را انجام داده و برای فرآیند صدور سند اقدام کند.

وی گفت:  با وجود محدودیت‌های موجود همکاران ما در سال‌های گذشته نسبت به نقشه برداری و مطالعات بر اساس آیین نامه‌ها و ضوابط حد بستر رودخانه‌ها اقدام کردند و حدود ۴۱۰۰ کیلومتر که معادل ۲۸۷ هزار هکتار است را در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور بارگزاری کردند که در این مسیر حدود ۲۱۰ هزار هکتار آن برای دقت و تطبیق بیشتر به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌ها ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ برای اراضی دولتی سیستان و بلوچستان