Web Analytics Made Easy - Statcounter

       

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  شاتا در این گردهمایی طرفین بر توسعه همکاری ها در زمینه های آموزش، مشاوره و تحقیق در موضوعات دانش بنیانی و فناورانه تاکید کردند.

در این گردهمایی ابوالفضل کیانی بختیاری ضمن معرفی توانمندی های سازمان مدیریت صنعتی در حوزه های آموزش، مشاوره و تحقیق ، رویکردهای جدید این سازمان درخصوص موضوعات مربوط به فناوری ها و حوزه های دانش بنیانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را برشمرد.

کیانی بختیاری در این گردهمایی آمادگی سازمان مدیریت صنعتی را برای همکاری با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد وزارت علوم تحقیقات و فناوری در 12 زمینه به این شرح اعلام نمود:

1- راه اندازی استارت آپ ها در حوزه های آموزش، پژوهش، مشاوره، بصورت مشترک بین سازمان و پارک (ایده از پارک علم و فناوری و تجاری سازی به کمک سازمان گسترش و سازمان مدیریت صنعتی)

2- برگزاری مشترک تورهای یادگیری در صنعت، مختص دانشجویان و اعضای هیات علمی از طریق دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی

3- برگزاری دوره های آموزشی مشترک برای سازمان های ثالث (استقاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان پارک علم و فناوری ) نظیر:

دوره های خاص استارت آپ،

کارآفرینی،

فنون و روش های تجاری سازی،

کمپ های نوآوری ،

کسب و کارهای دانش بنیان

و مدیریت فناوری

4- برگزاری مسابقه ایده یابی به صورت سالانه (پارک علم و فناوری و سازمان مدیریت صنعتی) و حمایت از ایده هایی که قابلیت تجاری سازی شدن دارند با استفاده از ظرفیت خانه مدیران سازمان مدیریت صنعتی با بیش از 6000 عضو

5- حضور صاحب نظران پارک علم و فناوری در نشست های تخصصی ارتباط صنعت و دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی با توجه به ایجاد دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در این سازمان

6- برگزاری دوره های تحول دیجیتال و کسب و کارهای پلتفرمیک

7- کمک به هوشمند سازی پارک های علم و فناوری با کمک مرکزگسترش فناوری اطلاعات (مگفا) از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

8- ارزیابی میزان آمادگی پارک ها برای پیاده سازی مولفه های موج چهارم صنعت (Industry 4.0)با مدل طراحی شده توسط سازمان مدیریت صنعتی

9- جهت دهی و راهبری مشترک پایان نامه های ارشد و رساله دکتری در جهت ابر چالش های صنعت

10- رتبه بندی شرکت های مستقر در پارک ها به کمک سازمان و برگزاری همایشی در این راستا با حضور بزرگان صنعت

11- برگزاری کنفرانس های تخصصی به صورت مشترک بین سازمان و پارک ها

12- چاپ مشترک کتاب های راهنما و مرجع، ادبیات ساز و جریان ساز در زمینه فعالیت پارک ها با هدف عمومی سازی مفاهیم جدید دانش بنیانی در بخش های صنعتی

در این گردهمایی مهدی کشمیری قائم مقام معاونت پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن استقبال از پیشنهادهای مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، ابراز امیدواری کرد که سازمان و پارک ها بتوانند در زمینه پرورش مدیران با استفاده از امکانات خانه مدیران سازمان مدیریت صنعتی و آموزش های مدیریتی در سطح مدیریت پارک ها همکاری نمایند.

وی تاکید کرد که با توجه به همکاری نزدیک پارک های علم و فناوری با مراکز دانشگاهی کشور، همکاری این پارک ها با سازمان می تواند تسهیلگر حوزه ارتباطات صنعت و دانشگاه گردد.

کشمیری ابراز امیدواری کرد که پارک های علم و فناوری بتوانند از همکاری سازمان مدیریت صنعتی و شبکه نمایندگی های آن در توسعه شرکت ها، افزایش توانمندی آنها و تجاری سازی خدمات این شرکت ها استفاده نمایند.

در این گردهمایی همچنین، معاونت آموزش، معاونت مشاوره و تحقیق، معاونت آینده پژوهی و توسعه کسب و کار و مدیریت شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی، به تفکیک شرحی از فعالیت ها و توانمندی های خود برای همکاری با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه نمودند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سجاد محمدعلی نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: مراکز نوآوری پیش از مرحله رشد می‌توانند در کار ترویجی و فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا می‌کنند در مراحل بعد نیز در ایجاد شبکه سازی مجموعه مراکز رشد شکل گذاری اثربخشی داشته باشند.

وی افزود: ما در وزارت علوم برای تحقق این مهم آیین نامه‌هایی را آماده کرده ایم تا مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی جامعی داشته باشند. یک بخش از رویکرد ما معطوف به مراکز دانشگاهی است که نگاه ترویجی و ساماندهی دارند به آماده سازی دانشجویان و بهره گیری اساتید در اجرای پروژه‌های پژوهشی پارک‌های علم و فناوری به منظور توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های شخصی کمک می‌کنند.

محمدعلی نژاد گفت: ما یک سری سیاست‌های خاصی نیز در وزرات عتف دنبال می‌کنیم تا پارک‌های علم و فناوری از مرحله ایده تا تجاری سازی و دیگر فرایند‌ها به بلوغ برسند. قصد داریم با همکاری وزارت صمت به منظور تکمیل زنجیره افزوده مان به هر پارک‌ها ماموریت خاصی ابلاغ کنیم. به عنوان مثال ۷۰ درصد مواد شوینده در استان قزوین تولید می‌شود. پارک علم و فناوری قزوین  باید در تکمیل این زنجیره کمک کند. ضریب نفوذ این صنعت را ارتقا دهد. 

وی تاکید کرد: هم اکنون در حال تکمیل ۱۰ زنجیره هستیم. قطعا در تکمیل این زنجیره از مسائل اولویت دار حمایت ویژه‌ای می‌کنیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: بسیاری از محصولات حاصل سنتز چند فناوری بهم نزدیک هستند. علوم انسانی هرچند نقش ملموسی ندارند، اما برخی محصولات حاصل سنتز این حوزه هستند. در طرحی مشترک‌ با معاونت علمی و فناوری هر نهادی که از حوزه علوم انسانی برای حل مسائل استفاده کند حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی