Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای کشاورزی استان با اشاره به اینکه کشاورزی در استان فارس در سال‌های اخیر به علت قهر طبیعت و خشکسالی‌های پیاپی دچار چالش شده است، افزود: حفظ جایگاه برتر استان فارس در کشاورزی با بهره گیری از روش‌های نوین و راهکارهای علمی یقیناً امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دولت در استان فارس رونق کشاورزی را ضامن امنیت غذایی و اشتغالزایی دانست و تاکید کرد: همه برنامه‌ها و ارائه گزارش از اقدامات اثربخش در حوزه کشاورزی استان باید پیوست اشتغال داشته باشد و تعداد افرادی که در نتیجه این اقدامات مشغول به کار می‌شوند به صورت مشخص اعلام شود.

وی با بیان اینکه تا کنون جهاد کشاورزی به مباحث کاشت، داشت و برداشت پرداخته است، عنوان کرد: اما امروز باید به سمت تکمیل فرایند تولید با توجه به اموری همچون فراوری، بازاریابی، فروش و سرمایه گذاری برویم.

رحیمی ادامه داد: تکمیل فرایند تولید در بخش کشاورزی نتیجه بخش بوده و مشکلات موجود را کاهش خواهد داد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به اقدامات و خدماتی که دولت انجام داده در کنار بیان مشکلات تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی دولت از سوی بعضی از افراد که تریبونی در اختیار دارند مورد هجمه قرار گرفته و به عنوان مقصر شرایط اقتصادی معرفی می‌شود در حالی که بیان هر گونه قضاوتی باید بر اساس شناخت و آگاهی از اقتصاد کلان کشور باشد.

وی افزود: آنچه امروز سبب تحمیل فشارهای بین المللی به ایران شده، ایستادگی بر آرمان‌ها و اهداف به حق نظام جمهوری اسلامی و مردم است؛ بنابرین مقصر جلوه دادن دولت اقدامی دور از انصاف بوده و سبب ترویج ناامیدی در جامعه خواهد شد.

رئیس شورای کشاورزی استان فارس با اشاره به تنش در بازار فروش بعضی از اقلام اساسی همچون گوشت، آرد و شکر از اقدامات اثر بخش دولت در زمینه تنظم این بازار خبر داد و از همه متولیان امر خواست به گونه‌ای عمل کنند که توزیع این اقلام به درستی انجام شود.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه میوه مورد نیاز ایام عید نیز به منظور تنظیم بازار تهیه شده است، تاکید کرد: در ایام باقی مانده امسال نظارت لازم بر توزیع درست این میوه‌ها به ویژه در نقاط کمتر برخوردار و محروم با دقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های تولید در حوزه کشاورزی از ابتدا با رویکرد برنامه محور و جلب مشارکت‌های مردمی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: نباید با دولتی کردن امور این تعاونی‌ها از کارایی آنها بکاهیم بلکه بخش دولتی باید تنها مساعدت‌هایی در تصمیم گیری ها به این تعاونی‌ها ارائه دهد.

وی تاکید کرد: امروز دولتی‌ها باید به سمت سرمایه گذار و افزایش مشارکت مردم بروند.

رحیمی همچنین به تصویب ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور امهال تسهیلات کشاورزان در استان فارس اشاره کرد و از تخصیص بیش از ۷۰ میلیارد تومان در قالب ۶۰ هزار و ۷۰۰ فقره از این اعتبارات خبر داد.

استاندار فارس از فرماندارن، بانک‌ها و کمیته‌های شهرستانی خواست تسریع در روند جذب و پرداخت این اعتبارات را پیگیری کنند.

وی همچنین به توان علمی موجود در استان فارس، بر لزوم تدوین نقشه راه علمی کشاورزی در فارس تاکید کرد.

دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: گذر از شرایط سختی که امروز گریبان گیر معیشت کشاورزان شده است با همدلی و هم افزایی، بهره گیری از توان علمی کارشناسان و نخبگان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 4564609

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس شیراز گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان ۴ هزار و ۴۳۰ طرح تحقیقاتی در استان فارس اجرا شده که ۲۸ درصد این طرح‌ها در زمینه تولید گندم بوده است.
مرادی افزود: پارسال بیش از صد تن هسته اولیه بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی استان فارس تولید شده است که علاوه تامین بذر‌های مورد نیاز استان به بیش از ۱۵ استان دیگر هم ارسال شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مراکز تحقیقاتی استان فارس ایستگاه کشاورزی داراب است، افزود: این ایستگاه بیش از ۶۴ سال قدمت دارد که در طول فعالیت خودش تاکنون بیش از ۳۰ رقم بذر گندم اصلاح، تکثیر و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس هدف از تولید و اصلاح بذر‌های کشاورزی را ایجاد امنیت غذایی و افزایش بهره وری در زمینه‌های کشاورزی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی