Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@22:27:57 GMT

قوانین عجیب طلاق در کشورهای دنیا که از آنها بی خبرید

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۰۸۳۳

رکنا: شاید جامعه‌ای بدون طلاق برای برخی از افراد معنا نداشته باشد، اما کشورهایی مانند ایرلند، آرژانتین و شیلی تا چند سال گذشته قانون طلاق نداشتند.

قانون طلاق در ایرلند در سال ۱۹۹۷، آرژانتین در سال ۱۹۹۸ و شیلی در سال ۱۹۹۰ ثبت شد، اما باز هم در کشور‌های ذیل طلاق معنا ندارد:

فیلیپین

به طور کلی، طلاق در فیلیپین غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما استثناء‌هایی هم دارد؛ طبق قانون فیلیپین، مسلمانان فیلیپینی می‌توانند طلاق بگیرند و شهروندان فیلیپینی که با اتباع خارجی ازدواج کرده و در کشور دیگر طلاق گرفته‌اند، طلاق آن‌ها قانونی است.

بسیاری از فیلیپینی‌ها باید بتوانند اعتیاد، همجنس‌گرایی، خیانت همسر و ... را اثبات کنند تا مشمول قانون طلاق شوند، در غیر اینصورت فرآیند طلاق، بسیار سخت و پیچیده است.

قوانین فیلیپین جدایی قانونی به جای طلاق را پیشنهاد می‌دهد.

فیلیپینی‌ها برای گرفتن طلاق قانونی باید مسیر طولانی و پر هزینه‌ای را دنبال کنند. طلاق قانونی در فیلیپین تنها در صورتی امکان‌پذیر است که مواردی همچون اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، همجنس‌گرایی، خیانت یا ترک همسر اثبات شود.

مالت (کشوری در جنوب اروپا)

طلاق در مالت غیرقانونی است. ۹۸ درصد جمعیت این کشور کاتولیک هستند و از سال ۱۹۶۰، طلاق در این کشور غیرقانونی اعلام شده است. البته در آن زمان، طلاق در کشور‌های کاتولیک دیگری نظیر ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و ایرلند هم غیرقانونی بود، اما طی چند سال اخیر، قانون طلاق ثبت شده است و دیگر غیرقانونی نیست.

در مالت، بر خلاف فیلیپین، طلاق از فرد خارجی حتی اگر دارای تابعیت مالتی باشد، امکان‌پذیر است. در قانون مالت فقط سه دلیل برای طلاق وجود دارد: رابطه‌ی نامشروع، مشکل روانی و خشونت رفتاری که منجر به آسیب رساندن به همسر یا فرزندان شود.

شیلی

شیلی از آخرین کشور‌هایی است که طلاق را قانونی اعلام کرد.

مصر

مصر در سال ۲۰۰۰ طلاق را قانونی اعلام کرد، اما زنان مصری همچنان از حمایت قانونی برابر و مناسب برخوردار نیستند. قبل از قوانین جدید، زنان مصری فقط در صورت اثبات سوء استفاده‌های جسمی و روحی همسر خود می‌توانستند اقدام به طلاق کنند.

در حال حاضر، زنان مصری می‌توانند بدون اثبات موارد فوق طلاق بگیرند، اما باید از همه حقوق و اموال خود بگذرند و هزینه‌های مراسم عروسی را متقبل شوند.

زنان مصری باید توسط شاهد عینی ثابت کنند که همسرشان به آن‌ها آسیب فیزیکی رسانده است، اما مردان مصری بدون قید و شرط می‌توانند بدون مراجعه به دادگاه همسرشان را طلاق دهند.

ژاپن

طلاق در ژاپن نسبتا ساده است. زوجین می‌توانند بدون مراجعه به دادگاه طلاق بگیرند و البته درباره نگهداری کوکان در ژاپن قانونی وجود ندارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: آرژانتین ایرلند طلاق دنیا عجیب عکس جوان سرقت دختر پلیس زندگی مرد فیلم پسر حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، وزیر کشور با حمایت از اجرای طرح نور توسط فراجا گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف مشهور و معروف بوده اند.

احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران حجاب و عفاف را از ارزش‌های اسلامی، دینی وملی یاد کرد و گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت عفاف و حجاب مشهور و معروف بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه اجرای عفاف و حجاب یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند، گفت: اندکی از بانوان ممکن است در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند و با تذکر باید به این ارزش ملی و قانونی و اسلامی احترام گذارند.

وزیر کشور با اظهار اینکه نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است، گفت: قالب بانوان به این تذکر توجه دارند و اگر موارد معدودی توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود.

وحیدی از نیروی فراجا که با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است، تقدیر کرد و حمایت مردم از طرح فراجا را قابل تقدیر دانست.

وزیر کشور همچنین با اظهار اینکه برای دور دوم انتخابات نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است، گفت: در این دوره تمامی فرایندها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر استانداران لرستان و مازندران گفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وحیدی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در استان‌های شمالی نظیر مازندران گفت: بهسازی نوار ساحلی آزادشده از سوی شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • قانون نانوشته!
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد