Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجید موذونی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 454 هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونتگاه غیررسمی است که بیشتر این مناطق با کاربری های غیرمسکونی، بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی ایجاد شده و در این مناطق مدرسه، فضاهای فرهنگی و ورزشی نیز یا وجود ندارد و یا در حد ناچیز است.
وی توضیح داد: 23 درصد از جمعیت 600 هزار نفری کلانشهر اراک در محله های حاشیه ای سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در کل استان یکهزار و 900 هکتار بافت فرسوده و ناهمگون شهری و 712 هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که عمده سکونتگاه های غیرسمی در اراک و ساوه و بافت های فرسوده در اراک، دلیجان، محلات، آشتیان، غرق آباد، مامونیه و پرندک وجود دارد.
موذونی اظهار داشت: 125 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 414 هزاری استان معادل 13 درصد جمعیت این خطه ساکن محله های حاشیه ای و فرسوده هستند که توجه به استحکام سازه های ساختمانی و بهبود خدمات برای آنان در قالب برنامه بازآفرینی شهری از اولویت های مدیران دولت تدبیر و امید است.
وی توضیح داد: از 35 محله هدف حاشیه ای و فرسوده که در قالب برنامه بازآفرینی شهری باید تا سال 1400 ساماندهی شود در 2 سال اخیر برنامه های بهبود منظر و خدمات رفاهی و اجتماعی در هفت محله دنبال شده است.
معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی توضیح داد: با توجه به اینکه ستادهای بازآفرینی مسئولیت و نقش بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را در محله های هدف برعهده دارند باید در این راستا بیش از پیش فعال شوند.
استان مرکزی با 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان مرکزی راه و شهرسازی استان شهرداری قلب مدرسه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک، اجرای طرح‌های خلاقانه در المان شهری را موجب ایجاد و شکل‌گیری طرح‌های بدیع در سفره‌های هفت سین نوروزی برشمرد و گفت: المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن موجب شده تا طرح‌های تلفیقی سفره‌های هفت سین نوروزی و قرآنی در معابر شهری جانمایی شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در ایام پایانی سال برای حفظ پاکیزگی شهر بیشتر فعالیت می‌کند افزود: فعالیت خدمات شهری شهرداری تعطیل بردار نیست بر این اساس رسیدگی به وضعیت تنظیف و پاکسازی شهر، نظارت بر پاکیزگی و آمادگی شهر و سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری نخاله‌ها، ساماندهی معابر و آماده‌سازی شهر از جمله فعالیت‌های شهرداری در راستای طرح استقبال از بهار است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک، اجرای طرح‌های خلاقانه در المان شهری را موجب ایجاد و شکل‌گیری طرح‌های بدیع در سفره‌های هفت سین نوروزی برشمرد.

قربانی تصریح کرد: به منظور گرامیداشت ماه مبارک رمضان و در راستای افزایش زیبایی بصری شهری و هم‌خوانی معابر با این ایام، توسط شهرداری این منطقه نصب المان حجمی ویژه ماه رمضان در اراک اجرایی شد.

وی افزود: المان‌های شهری علاوه بر ایجاد زیبایی، کیفیت محیط شهری را نیز ارتقا می‌دهد که در روحیه شهروندان نقش مثبت و مؤثری دارد.

رئیس شورای شهر اراک خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، برنامه‌ریزی‌ها باید به شکلی باشد که در حوزه نشاط اجتماعی فعالیت خوبی انجام شود و هم در موضوعات مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قربانی ادامه داد: در این راستا المان‌هایی که قرار شده بود در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرند، تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت را با هم مورد توجه قرار داده و این یک اقدام ارزنده‌ای خواهد بود.

کد خبر 737657

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • کاشت یک میلیون و ۱۸۳ هزار بوته گل در شهر اراک
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد