Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: اخلاق و معنویت مهمترین نیاز جوامع بشری برای پیشرفت است و ملت مسلمان ایران باید در این زمینه الگو سایر کشورهای جهان باشد.
وی افزود: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و رسانه های کشور، نقش مهمی در ترویج بیش از پیش اخلاق و معنویت دارند و ملت ایران به وسیله این 2 عنصر ارزشمند، مسیر پیشرفت خود را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید سازوکارهای داشتن یک زندگی اخلاق مدار و معنویت گرا در بعد شخصی و اجتماعی برای مردم و مسئولان تبیین شود و همه ملتزم به اجرای آن باشند.
کرمی پور گفت: وجود ارزش های معنوی و اخلاقی همچون شرکت در مجالس دینی و برگزاری آیین های مرتبط با ایام ولادت و شهادت اهل بیت(ع) در جامعه ایرانی، نشان دهنده جایگاه عمیق این مباحث در میان ملت ماست که باید در چارچوب تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هرچه بیشتر تقویت و ترویج شود.
وی در ادامه با اشاره به این که بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به همه ملت ایران است، افزود: کارشناسان و کسانی که قدرت تبیین مسائل را دارند باید با انجام مطالعات علمی، راهکارهای عملیاتی ساختن این بیانیه در جامعه را ارائه دهند، کسانی هم که از این توانایی برخوردار نیستند باید متن بیانیه را مورد مطالعه قرار داده و در حد خود برای تحقق آن تلاش کنند.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته تمام تجربیات مورد نیاز برای رسیدن به نقطه اوج خود را درک کرده است و در آینده با عمل به بیانیه گام دوم می تواند در بالاترین ساحت تمدنی جهان قرار گیرد.
وی ادامه داد: ثبات کشور در بخش های امنیتی و اقتدار نظامی، پیشرفت های علمی و فناوری، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در عرصه های مختلف، مشارکت بالای مردم در بخش های سیاسی و اجتماعی و خدمت رسانی به محرومان از جمله برکات انقلاب اسلامی در طول 40 ساله گذشته است که با عمل به بیانیه گام دوم مسیر پیشرفت خود را سپری می کند.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.
7405/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اخلاق انقلاب انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیرو‌های مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیرو‌های مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است، زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیرو‌های مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

دیگر خبرها

  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • پرویز دهداری؛ دیکتاتور بود یا معلم اخلاق؟
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند