Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها تب و تاب تازه ای در بین فعالان بازار سرمایه به راه افتاده ابزار جدیدی که می رود تا دریچه تازه ای به روی سهامداران گرفتار درهزار توی کانال های تلگرامی و غوغای شایعات و شنیده ها و نشنیده ها بگشاید. مدیران بورس معتقدند با عملیاتی شدن معاملات الگوریتمی بار روانی سرمایه گذاران بورسی کاسته شده، الگوریتم های بورسی قرار است با ردیابی موارد تعریف شده و فیلتر شده سهامداران را به ساحل امنی رهنمون سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال باید دید که با توجه به برخی مشکلات زیر ساختی در بورس این ابزار نوین با استقبال چشم های خیره به تالار شیشه ای خیابان حافظ مواجه خواهد شد.

به گزارش بورس تابناک، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین اختتامیه نخستین معاملات الگوریتمی این ابزار را وسیله ای برای کسب اتوماتیک ثروت در بازار سرمایه دانسته، گفت: این گونه معاملات با کمرنگ کردن نقش شایعات همچون سدی در برابر اغوای قیمتی، تقلید و شایعه های بازار عمل خواهند کرد.

شاپور محمدی با بیان اهمیت معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه اظهار کرد: معاملات الگوریتمی از پایه های اصلی روش های معاملاتی در دنیاست و اغلب کشورهای پیشرفته سهم عمده ای از معاملات را به معاملات الگوریتمی اختصاص داده اند و در ایران نیز خوشبختانه این تلاش با جدیت آغاز شده است .

سخنگوی سازمان بورس سپس با یادآوری نقش تامین مالی، افزایش کارآیی ، کشف قیمت و منصفانه بودن معاملات به عنوان وظایف این سازمان افزود: با وجود معاملات الگوریتمی، تعداد دفعات کشف قیمت و در نتیجه کارایی در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه معاملات الگوریتمی دانشگاهیان و نخبگان را به بازارهای مالی نزدیک می کند، ادامه داد: در قالب الگوریتم ها می توان سفارش های متعدد خرید و فروش را به آسانی ارسال کرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات الگوریتمی ابزار اتوماتیک کسب ثروت در بازار سرمایه بوده و همچنین این گونه معاملات با کمرنگ کردن نقش شایعات همچون سدی در برابر اغوای قیمتی، تقلید و شایعات عمل می کنند.

محمدی در تبیین ویژگی دیگر معاملات الگوریتمی خاطر نشان کرد: به واسطه معاملات الگوریتمی، ارتباط دارایی های پایه و مشتقه بهتر برقرار می شود و در نتیجه از اغوای قیمتی، شکل گیری اطلاعات نهانی و دیگر جرم ها جلوگیری می کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این مطلب که در معاملات الگوریتمی نقش عوامل انسانی به شدت کمرنگ می شود، افزود: به مدد این معاملات حتی ردیابی مسائل خارج از بازار سرمایه نیز میسر خواهد بود.

محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که این مسابقات در سال های آتی نیز با قوت تمام برگزار شود و حتی با برنامه ریزی در مقاطع مختلف سال، شاهد برگزاری فینال فینالیست ها باشیم.

بر اساس این گزارش ،اولین مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه در سه بخش رقابت در سهام، رقابت در اوراق بهادار با درآمد ثابت و رقابت در حل مساله این برگزار شد . در رقابت سهام تیم اول ۳۰ میلیون ، تیم دوم ۲۰ میلیون و تیم سوم ۱۰ میلیون تومان اعتبار خرید سهام دریافت کردند .

همچنین دراوراق بهادار با درآمد ثابت، تیم اول ۲۰ میلیون ، تیم دوم ۱۵ میلیون و تیم سوم ۱۰ میلیون اعتبار خرید سهام دریافت کردند . در بخش حل مساله نیز ۷ میلیون، ۵ میلیون و ۳ میلیون تومان اعتبار خرید سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به تیم های اول و دوم و سوم تعلق گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بازار سرمایه شاپور محمدی سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجود آغاز به کار رسمی بازارها از پنجم فروردین‌ماه، معاملات نقدی ارز در بازار آزاد هنوز آغاز نشده و فعلا قیمت تنها در معاملات پشت خطی تعیین و اعلام می‌شود. بازاری که عموما بر مدار خواست افزایشی‌های بازار ارز می‌چرخد و تلاش می‌کند قیمت دلار را در زمان بازگشایی نقدی، با جهش مواجه کند.

طی روزهای اخیر هم قیمت دلار اعلامی از همین کانال اعلام شده است. قیمتی که دلار در معاملات پشت خطی بر اساس آن معامله می‌شد از ابتدای هفته در آستانه ورود به کانال دوم کریدور ششم حرکت کرده بود. با این حال اما روز سه‌شنبه قیمت دلار در مسیر نزولی حرکت کرد و این رقم به سقوط تا کف کریدور ششم نزدیک شد.

پیش بینی قیمت دلار

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به موعد بازگشایی رسمی معاملات نقدی در بازارها، بازارساز نیز با جدیت بیشتری وارد میدان مدیریت قیمت ارز شده و توانسته است اعداد و ارقام بازار ارز را در کنترل خود درآورد. به نظر می‌رسد در صورتی که رخداد ویژه‌ای در راه نباشد، بازارساز بتواند تا روز بازگشایی بازارها در چهاردهم فروردین، قیمت دلار را از کریدور ششم برهاند و در سقف کریدور ۵۰ هزار تومانی قرار دهد.

سجاد بوربور، کارشناس بازار ارز، درخصوص سرنوشت قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ گفته است: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است. او در گفت‌وگو با اقتصاد ۲۴ اظهار کرده است: اگر بازار هیجان ‌زده نمی‌شد قیمت در همان حدود باید ثابت می‌ماند، چون نقدینگی که سوخت حرکت دلار است تکان نخورده، پس قرار نیست که نرخ دلار افزایش یابد.

قیمت دلار ۷ فروردین ۱۴۰۳

قیمت اسکناس دلار سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه روی رقم ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان ثابت ماند. قیمت حواله دلار نیز در این مرکز بدون تغییر بود و رقم ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت یورو در بازار آزاد در این روز با کاهش مواجه بود و به رقم ۶۵ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. قیمت اسکناس یورو و حواله یورو در مرکز مبادله اما افزایشی بود و به ترتیب ارقام ۴۷ هزار و ۱۲۹ تومان و ۴۳ هزار و ۹۴۸ تومان را ثبت کرد.

قیمت درهم امارات اما در بازار آزاد روز سه شنبه رشد کرد و به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت اسکناس و حواله درهم اما در مرکز مبادله نسبت به روز گذشته ثابت ماند و به ترتیب ارقام ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و ۱۱ هزار و ۴۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت پوند انگلیس هم روز سه شنبه به ۷۶ هزار و ۵۵۰ تومان در بازار آزاد رسید. قیمت لیر ترکیه نیز در این روز در بازار آزاد ۱۸۸۰ تومان بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888466

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار