Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصمیم گرفته است تخصص‌های در‌مانگاه گلابچی را به مرکز جدید انتقال دهد٬ این در حالیست که مردم آن منطقه و مخصوصا خیابان امام (ره) نیاز مبرم به فوق تخصص ها دارند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان٬ درمانگاه گلابچی کاشان که به عنوان درمانگاه تخصصی به شمار می‌آید سال‌های سال است که با همان روال قدیمی پذیرای مردم و مخصوصا افراد مسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با تصمیم دانشگاه علوم پزشکی برای انتقال تخصص‌ها  به مرکز جدید٬  دلخوری مردم آن منطقه و مخصوصا داروخانه ها را به همراه داشته است.

اما حال با انتقال تخصص ها به مرکز جدید درمانگاه گلابچی به عنوان مرکز سرم درمانی و پزشک عمومی فعالیت خواهد داشت و افراد مسن برای ویزیت و مراجعه به تخصص‌ها  باید به بیمارستان اخوان بروند و با مشکلاتی مثل ترافیک بالا ٬ نبود پارکینگ و... مواجه باشند.

درمانگاه گلابچی در خیابان امام خمینی (ره) بصورت شبانه‌روزی خدمات درمانی انجام می‌دهد و مردم ساکن این منطقه که عمدتا  افرادی مسن هستند٬ از نحوه دریافت خدمات  این مرکز کاملا رضایت دارند و  بار ترافیکی پایین این منطقه  دسترسی را برای ساکنین سایر نقاط کاشان فراهم کرده است.

وجود متخصصین و محل استقرار در منطقه محروم کاشان از جمله دلایل استقبال قابل توجه مردم از درمانگاه گلابچی است.دریافت کنندگان خدمات گلابچی با انتقال کلینیک‌های تخصصی کاملا مخالف هستند و دلایل این مخالفت را عدم دسترسی‌ به مرکز جدید، ترافیک بالا ، مسافت طولانی  و نحوه نوبت‌دهی مرکز جدید عنوان کردند.

نگرانی افراد مسن از انتقال تخصص ها به مرکز جدید

فاطمه روحانی شهروند ساکن خیابان امام (ره) با ابراز ناراحتی از این انتقال به خبرنگار تسنیم گفت: سالهای سال است ساکن این منطقه هستم و بارها از مرکز درمانی گلابچی دریافت خدمات داشته‌ام. با توجه به شرایط سنی٬ بدنی و مشکلات درمانی خود٬ انتقال پزشکان متخصص این مرکز باعث می‌شود با مشکلات بیشتری مواجه باشیم٬ مسئولین مربوطه به فکر افراد سالخورده باشند.

حمید قائمی فرد یکی دیگر از شهروندان کاشانی با ابراز نارضایتی از این انتقال به مرکز دیگر اظهار  داشت: بارها از خدمات تخصصی این مرکز استفاده کردم  و کاملا رضایت دارم ولی اکنون با حذف این خدمات از این منطقه مجبوریم با پیمودن مسافت بیشتر و  ترافیک مسیرمواجه باشیم.

تعدیل نیرو و انبارهای اشباع از دارو دستاورد این طرح برای داروخانه ها

امیرحسین فرهنگ  مدیرداخلی داروخانه امام رضا با اعتراض به طرح انتقال کلینیک تخصصی درمانگاه گلابچی به مرکز جدید گفت: با مطرح شدن انتقال این طرح به مرکز جدید با مشکلات متعددی از قبیل تعدیل نیرو و انباشت داروها مواجه می‌شویم.

ابوالفضل شریفی راد کارشناس پرستاری درمانگاه گلابچی٬ ضمن تایید این خبر٬طرح  را از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان دانست و تاکید کرد: زمزمه‌هایی جهت انحلال  کامل مرکز گلابچی در میان مسئولین به گوش رسید که پیامدهای نامطلوبی میان مردم بدنبال داشت.

کارشناس پرستاری درمانگاه گلابچی با اشاره به معایب طرح انتقال این مرکز به مکان جدید که واقع در جنب بیمارستان اخوان خواهد بود ٬ اذعان داشت: با توجه به اینکه افراد سالخورده و مسن با اینترنت و تکنولوژی بیگانه هستند٬ این طرح باعث می‌شود مشکلات آن‌ها بیشتر‌شود٬ و همچنین بخاطر تررد مردم به مرکز شهر بار ترافقیکی آن منطقه هم بالا خواهد بود.

قانون و طرح تحول سلامت مجوز احداث کلینیک‌های ویژه مستقل را صادر کرد

علیرضا مفرح مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه  درمانگاه گلابچی  از نظر قانونی مرکز مستقل دارای تشکیلات سازمانی و نیروی انسانی نیست٬ اظهار داشت: این مراکز بایستی زیر مجموعه بیمارستان باشند ولی به علت دور بودن بیمارستان بهشتی به مرکز شهر٬ مسئولین دانشگاه  دو مرکز سرم درمانی در محدوده خیابان بابا افضل و گلابچی در خیابان امام دایر کردند.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به  دستاورد‌های طرح تحول سلامت در دوره وزارت سید حسن هاشمی، تصریح کرد: یکی از این دستاوردها احداث کلینیک‌های ویژه مستقل در دانشگاه‌های علوم پزشکی است و هدف این طرح  باعث می‌شود متخصصین و فوق تخصص‌ها  بصورت متمرکز  برای ارائه خدمات به شهروندان  در یک مرکز مستقل باشند.

وی گفت:این مرکز  درمانی جدید محاسن خوبی از قبیل داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی، تست ورزش، اکو ، نوار عصبی، عضله و سایر خدمات درمانی برای کمک به بیمار وجود دارد تا بر اساس نیاز جامعه خدمات مطلوبی فراهم شود.

حل ترافیک با پارکینگ و مساعدت شهرداری در ساخت مسیر جدید در آینده

مفرح در مورد حل مشکلات ترافیک در مسیر مرکز جدید گفت:دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت شهرداری٬  2 طبقه پارکینگ منفی در کیلینیک جدید احداث  و در قسمت پشتی دیوار بیمارستان اخوان ( خیابان عباسی) معبر جدید تعبیه می‌شود.

وی در مورد حل مشکلات 2 دارو‌خانه واقع درخیابان امام٬ تصریح کرد: با توجه به خدمت رسانی پزشکان عمومی در مرکز گلابچی٬ داروخانه‌ها مشکل انباشت دارو نخواهند داشت و  در آینده با تشکیل جلسه‌ای قرار است٬ با آن‌ها همکاری داشته باشیم تا از لحاظ مالی و انباشت دارو زیان نبینند.

مفرح در مورد حل مشکل نوبت‌دهی برای افراد سالخورده٬ گفت: نوبت‌ دهی حضوری در  کیلینیک وجود دارد تا افراد مسن بتوانند حضوری نوبت بگیرند لذا جهت تکریم و احترام به مردم کاشان نوبت‌دهی اینترنتی و تلفنی هم وجود خواهد داشت.

به گزارش تسنیم  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پاسخگوی تماس‌های مکرر خبرنگار تسنیم نبودند و از ارائه توضیحات تکمیلی خودداری کردند.

انتهای پیام/ ت

R7845/P/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت