Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که پنج روز از زمان آغاز دوره جدید کاری پارلمان افغانستان می‌گذرد اما ارگ ریاست جمهوری این کشور از آغاز به کار نمایندگان پارلمان جلوگیری کرده است. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس قانون اساسی افغانستان، دوره جدید کاری پارلمان این کشور در 15 اسفند آغاز می‌شود و باید توسط رئیس جمهور افغانستان افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با وجود گذشت پنج روز از زمان آغاز دوره جدید کاری پارلمان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان درهای پارلمان را به روی نمایندگان مجلس مسدود نگه داشته است.

دولت افغانستان تاکید کرده است که درهای پارلمان این کشور تا زمان مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات پارلمانی مسدود خواهد ماند.

«علی هدایت» مشاور معاون دوم رئیس جمهور افغانستان با اشاره به این موضوع تصریح کرد که گشایش موقتی پارلمان غیر ضروری است و پارلمان باید پس از معرفی اعضای جدید آغاز به کار کند.

این در حالی است که تا کنون تنها نتایج انتخابات پارلمانی 15 ولایت در افغانستان اعلام شده اما برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی باعث توقف این روند شده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان با وجود گذشت چندین ماه نتوانسته است نتایج انتخابات پارلمانی را مشخص کند نمایندگان سابق پارلمان خواستار ادامه کارشان هستند.

پیش از این نمایندگان سابق پارلمان افغانستان هشدار داده بودند که در صورت عدم افتتاح پارلمان توسط ریاست جمهوری آنها خود دوره کاری جدید مجلس را افتتاح خواهند کرد.

اشرف غنی در واکنش به این موضوع تاکید کرده است که دوره جدید کاری پارلمان افغانستان باید پس از مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمانی و با معرفی نمایندگان جدید آغاز شود.

خودداری حکومت وحدت ملی از آغاز به کار دوره جدید کاری پارلمان افغانستان انتقاد اتحادیه حقوقدانان افغانستان و شماری از نمایندگان سابق پارلمان این کشور را برانگیخته است.

«سمیع‌الله صمیم» از اعضای پارلمان گفت که درهای پارلمان مسدود و قوه مقننه تعطیل شده است و در مجموع نظام افغانستان فرد محور شده است.

«همایون همایون» معاون پارلمان افغانستان تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی تا زمان معرفی اعضای جدید، آنها نمایندگان پارلمان این کشور هستند.

وی افزود:  متاسفانه دولت افغانستان از آغاز به کار نمایندگان پارلمان جلوگیری کرده و بر خلاف قانون اساسی قوه مقننه این کشور را تعطیل کرده است.

«عبدالسبحان مصباح» معاون اتحادیه حقوقدانان افغانستان اظهار داشت: خودداری از آغاز به کار پارلمان توهین به اراده مردم است و در حقیقت ما را بسوی استبداد سوق می‌دهد.

سرنوشت نامعلوم چگونگی آغاز دوره جدید پارلمان افغانستان کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان؛ از ریاست 2 زن تا سرنوشت نامعلوم بودجه انتخابات

دولت افغانستان در حالی آغاز به کار دوره جدید کاری پارلمان این کشور مشروط به اعلام نتابج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور می‌داند اما کمیسیون انتخابات افغانستان مشخص نمی‌کند که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی 15 ولایت باقی مانده را چه زمانی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام از کاندیدا‌های فدراسیون شطرنج که از روز ۱۵ فروردین آغاز شد، سرانجام روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. در حالیکه تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که مهمترین آنها کمال جوانمرد دبیر سابق کمیته پارالمپیک بود، روز چهارشنبه و در آخرین روز ثبت نام ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند تا تعداد کاندیدا‌های ثبت نامی فدراسسون شطرنج به ۱۵ نفر برسد. 

مهمترین اتفاق روز آخر عدم ثبت نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون بود. پریدر که در روز آخر برای حضور در انتخابات استعفای خود را اعلام کرده بود، پس از دیدار با وزیر ورزش و مذاکره با وی از تصمیم خود منصرف شد و استعفای خود را پس گرفت تا در انتخابات حضور نداشته باشد. با منتفی شدن حضور پریدر ۱۲ کاندیدای دیگر به فدراسیون مراجعه کرده و برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند. 

بدین ترتیب با وجود حمایت جامعه شطرنج از وی، شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد، در انتخابات شطرنج حضور نخواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم