Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه ستاد احیای امر به معروف شهرضا عنوان شد که به دلیل نابسامانی‌ها بازار و وضعیت معیشتی مردم کمیته ویژه مبارزه با گرانی در شهرضا تشکیل شد. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، دادستان عمومی و انقلاب شهرضا در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرضا با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم، اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و نوسانات چند ماه گذشته، برخی افراد سودجو با بهانه قراردادن این موارد، بدون توجه به ضوابط قانونی مربوط به قیمت‌گذاری و فروش کالا و خدمات، مبادرت به عرضه و فروش محصولات خود می‌کنند و سبب تشدید نوسانات قیمت‌ها و رکود در بازار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محسنی‌اژیه با تأکید بر اینکه با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی کمیته ویژه مبارزه با گرانی در شهرضا تشکیل شد، افزود: این کمیته اختیارات بیشتری در مقایسه با قانون تعزیرات به مسئولان داده تا با قاطعیت از حق و حقوق شهروندان دفاع کنند.

وی با بیان اینکه از این پس با تشکیل این کمیته، با گرانفروشی، احتکار و عدم درج نرخ‌ها بر روی کالاها و مراکز عرضه خدمات مقابله می‌شود، گفت: این کمیته تاکنون به 12 نفر از قصابان که قصد عرضه گوشت به قیمتی بیش از 130 هزار تومان داشته و به دنبال افزایش بی‌رویه قیمت این کالا بودند تذکر داده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه اتحادیه‌های فاقد نرخ‌نامه ملزم به تنظیم نرخ‌نامه و ابلاغ به واحدهای صنفی شده‌اند، بیان کرد: باید محیط کسب و کار و فعالیت اقتصادی برای سودجویان و افراد بی‌قانون ناامن شود.

وی با تأکید بر اینکه تعدی به حقوق دولت و بیت‌المال، یکی از مهمترین منکرات است، تصریح کرد: در این راستا شورای حفظ بیت‌المال در شهرضا تشکیل شده تا موارد تخلف در این زمینه بررسی شود.

محسنی‌اژیه با بیان اینکه نظارت‌های عادی بر عملکرد کسبه و عرضه‌کنندگان خدمات کافی نیست، خاطرنشان کرد: از این پس بدون اغماض و چشم‌پوشی، در مرحله نخست به کسبه متخلف اخطار کتبی و در مرحله دوم واحد صنفی آنان تعطیل و بر سردر آن، پارچه نوشته‌ای مبنی بر گرانفروشی مالک، درج می‌شود.

وی افزود: قصابان، آرایشگران مردانه و زنانه، تعمیرکنندگان خودرو و لوازم در شمار واحدهای صنفی هستند که بیشترین شکایات مردمی از برخی مالکان صنفی آنان دریافت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه همه کسبه و ارایه دهندگان خدمات وظیفه دارند قیمت کالا و خدمات خود را در معرض دید عموم قرار دهند، بیان کرد: شهروندان با تحریم و عدم خرید از واحدهایی که این وظیفه قانونی را رعایت نمی‌کنند، بازرسان کنترل بازار را یاری دهند.

وی با اشاره به صدور فرمان رهبر انقلاب مبنی بر عفو یا تخفیف مجازات محکومان و زندانیان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در این زمینه تاکنون 280 نفر از محکومان در شهرستان شهرضا با توجه به این حکم مشمول عفو و آزاد شده‌اند.

محسنی‌اژیه با تأکید بر حمایت از این زندانیان بعد از آزادی تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مراکزی که بتوانند سالانه 10 تا 15 نفر از این افراد را حمایت کنند، خدمت قابل توجه‌ای در پیشگیری از ارتکاب مجدد جرایم در جامعه انجام داده‌اند.

وی با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر در شهرستان شهرضا، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3 تن و 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان شهرضا کشف شده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری قاطعیت دستگاه قضایی در راستای تأمین امنیت و آرامش مردم و مسافران به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: در این طرح تاکنون 65 نفر از معتادان متجاهر دستگیر و روانه کمپ‌ها شده‌اند، پیش‌بینی می‌شود شمار معتادان متجاهر دستگیر شده در طرح آرامش بهاری به 140 تا 150 نفر افزایش یابد.

بازار کشش دلار بالای 10 هزار تومان را نداردنگران گرانی کالاهای اساسی در سال 98 نباشیمکردستان| نظارت‌های فشل مسئولان بر بازار؛ نمکی بر زخم مردم در گرانی

جامعه نیاز به عدالت، رفع تبعیض و مبارزه با فساد دارد

امام جمعه شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به اینکه مردم در وضعیت سخت معیشتی به سر می‌برند، اظهارداشت: یکی از مهمترین مشکلات شهروندان، عدم ثبات قیمت‌ها و نرخ‌گذاری بی‌ضابطه در ارائه خدمات است، اجناس هر روز نسبت به روز قبل افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با بیان اینکه در روز افراد بسیاری به دفتر بنده مراجعه می‌کنند که در نان شب خود مانده‌اند و نانی برای خوردن ندارند، بیان کرد: کسانی که پست و مقام در جمهوری اسلامی ایران دارند در روز قیامت باید در برابر خون شهدا پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به وضعیت معیشتی، دارو و درمان مردم نیازمند رسیدگی کنند، تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعت مطالبات و مشکلات مردم را مطرح می‌کنند تا به معروف عمل کرده باشند به این امید که شاید گوش شنوایی برای پند و نصیحت وجود داشته باشد.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه گام‌های عملیاتی باید در عرصه عدالت و مبارزه با فساد در جامعه برداشته شود، خاطرنشان کرد: مردم ولی نعمت ما هستند، مسئولان باید دین خود را نسبت به مردم ادا کنند، جامعه نیاز به عدالت، رفع تبعیض و مبارزه با فساد دارد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز موازین شرعی در برپایی کمپ‌های نوروزی باید رعایت شود، بیان کرد: اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برای کنترل و نظارت در این کمپ‌ها در ایام نوروز باید حضور داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرضا از فعال‌ترین ستادهای استان اصفهان است، بیان کرد: در این ایام گشت‌های محسوس و نامحسوس برای مقابله با عرضه مواد ممنوعه، مواد مخدر و مشروبات الکلی تشکیل شود.

ضرورت نظارت بر قیمت اجناس بازار شهرضا

فرماندار شهرضا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور با تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی از آغاز انقلاب تاکنون مواجه بوده است، اظهارداشت: دشمن جنگ را به عرصه اقتصادی کشانده، رهبر معظم انقلاب هم در بیانات خود فرمودند که دشمن فرماندهی جنگ را به وزارت خزانه‌داری برده است.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد با بیان اینکه دولت و قوه قضاییه، همه توان خود را برای مهار گرانی و توزیع متوازن کالاهای عمومی در بین مردم به کار گرفته‌اند، افزود: به دلیل اعمال تحریم‌ها مردم در مضیقه هستند و به سختی زندگی خود را می‌گذرانند، نباید اجازه دهیم فاصله بین فقیر و غنی بیش از این نمایان شود.

وی با بیان اینکه موفقیت کامل در زمینه مهار گرانی، نیازمند اتخاذ تدابیری در سطوح ملی، استانی و شهرستانی است، تصریح کرد: در شرایط خطیر کنونی برای عبور موفق از این جنگ اقتصادی لازم است که تمام آحاد مردم و مسئولان دست به دست هم داده و پشتیبان دولت باشند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه بحث روانی گرانی مهم‌تر از بحث واقعی و عینی آن است، افزود: یک عده افراد سودجو و فرصت‌طلب هم از این فضا استفاده کرده و با تبلیغات منفی و احتکار محصولات و اجناس به گرانی‌ها دامن می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید موارد تخلف در عرضه کالا و خدمات، گرانفروشی و احتکار را به مسئولان گزارش دهند و از خرید کالاها از مکان‌هایی که با گرانفروشی به دنبال سودجویی هستند، خودداری کنند.

رفیعی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از علل گرانی در جامعه خرید بیش از نیاز و انبار کردن مواد غذای و کالا در منازل است که این امر به اقتصاد آسیب می‌زند، بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید بر قیمت و کیفیت اجناس در بازار نظارت و کنترل مستمر داشته باشند و از بروز هرگونه نوسان در بازار جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مهار گرانی نیازمند عزم همگانی مردم و مسئولان است و برخوردهای قهری و یکسویه در مورد آن کارساز نیست، گفت: نباید اجازه داده شود که افراد هرگونه که می‌خواهند قیمت اجناس را افزایش دهند، نظارت بر قیمت‌ها باید خروجی داشته باشد و قیمت کالاها بر روی آنها درج شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به اهمیت مشارکت و همراهی مردم در راستای نظارت بر بازار به عنوان یکی از نیازهای ضروری، بیان کرد: حجم کار وسیع است و به همین دلیل نیاز است که مردم هم ما را در امر نظارت همراهی کنند.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی شمس‌آبادی امروز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌ها، ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: باوجود تمام ظرفیت‌های فعال شده، این امکان وجود دارد که برخی افراد اقداماتی در خصوص تخریب، جابجایی و یا انتقال آثار تاریخی به صورت غیرقانونی انجام دهند که هم به منظور جلوگیری از قاچاق آثار و هم در راستای انسجام بخشی، تسهیل و تسریع در امور حقوقی و قضایی پرونده‌های مرتبط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیستان و بلوچستان ضرورت دارد تا تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار این موارد، پرونده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی‌تر است که بر همین اساس و به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان، شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل می‌شود تا با سرعت، دقت و به صورت دقیق‌تر و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و مساعدت دادستانی مرکز استان با این اداره کل قابل تقدیر بوده و همواره همراه و همیار این اداره کل در رسیدگی به امور بوده است که جای تقدیر دارد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: در رابطه با حفاظت صیانت از ابنیه های تاریخی شاهد ترک فعل هایی هستیم که می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به این آثار که هویت ملی ما محسوب می‌شود وارد کند اما همراهی و همکاری دستگاه قضا در ممانعت و جلوگیری از این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که با ورود جدی دادستانی و اقدام ارزشمند و موثر معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان به نتیجه مطلوب رسید پیگیری موضوعات مرتبط با خدمات بهداشتی و طهارت اسلامی و نظارت بر این موضوع در سطح استان بود که با دستور ویژه سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان نتایج مطلوبی کسب شد که مورد تقدیر وزارت‌خانه نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نظارت ها باعث شد میزان شکایات در این حوزه کاهش یابد و شکایات، پیشنهادات شهروندان و مسافرین به سامانه ۰۹۶۲۹ در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم