Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی، هیأتی عالی رتبه از اتحادیه آفریقا روز یکشنبه ۱۹ اسفند سال جاری از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد. خانم سارا آنیانگ آگبور، کمیسیونر علم، فناوری و منابع انسانی اتحادیه آفریقا، آقای ماهاما اودراگو، مدیر منابع انسانی و علم و فناوری این اتحادیه و آقای پرفسور بلای کاسا، رئیس دانشگاه پان آفریکن، این هیأت آفریقایی را تشکیل می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدا در جلسه ای که در مجتمع خدمات فناوری با حضور دکتر موحدی، معاون پژوهش و فناوری، دکتر هرمزی نژاد، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، دکتر سیم چی، مدیر امور بین الملل دانشگاه و دکتر حلالی، معاون پژوهش و بین الملل دانشکده ی مهندسی و علم مواد برگزار شد، طرفین به مذاکره در زمینه گسترش همکاری ها پرداختند. خانم آگبور توسعه علم و فناوری را یکی از اولویت های مهم اتحادیه آفریقا دانست و ابراز امیدواری کرد که همکاری فعالی در این زمینه با دانشگاه های ایران شکل گیرد. گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت های طرفین از موضوعات مورد مذاکره در این جلسه بود.
پس از جلسه این هیأت بازدیدی از دفاتر مستقر در مجتمع خدمات فناوری و همچنین پژوهشکده ی علوم و فناوری نانو دانشگاه داشتند و از نزدیک با شماری از فعالیت های پژوهشی، صنعتی و نوآورانه دانشگاه صنمعتی شریف آشنا شدند.
شایان ذکر است که دانشگاه صنعتی شریف هم اکنون با آکادمی علوم سودان تفاهم نامه همکاری امضا نموده است و همکاری های پژوهشی فعالی با دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی در حال حاضر در حال انجام است.

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی اصفهان؛ حمیدرضا آرش پور و حسین نساج پور، دانشجویان کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک گروه تحقیقاتی دستیابی به دانش این فناوری در داخل هستند.
مهندس آرش پور از طراحان این فناوری، پژوهشگران این دانشگاه را با استفاده از علم تریبولوژی به دنبال ارائه راهکار‌های خلاقانه برای بهبود رفتار سایشی کامپوزیت‌های زمینه پلیمری دانست وگفت: به‌کارگیری مواد مرکب خودروانکار در صنایع مختلف ازجمله نساجی و هوافضا، باعث افزایش راندمان عملکرد، جلوگیری از هدررفت انرژی و کنترل هزینه‌ها خواهد شد.
این پژوهشگر دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: کامپوزیت‌های تولیدشده با زمینه اپوکسی در این دو پژوهش، خواص تریبولوژیکی بهتری نسبت به اپوکسی خالص از خود بروز می‌دهند.
وی گفت: در کامپوزیت خودروانکار نوع اول میکرو الیاف تولیدی روی سطح و الیاف کربن با هدف بهبود خواص مکانیکی در عمق کامپوزیت قرار گرفته است؛ همچنین در کامپوزیت نوع دوم، حضور ذرات حاوی روغن در فاز زمینه باعث بهبود رفتار تریبولوژیکی شده است.
مهندس نساج پور هم ازدیگر پژوهشگران اجرای این طرح دانشجویی مدت اجرای دستیابی به عملیات ساخت و ارزیابی عملکرد کامپوزیت‌های زمینه اپوکسی را یک سال برشمرد و افزود: نتایج آزمون سایش در نیروی ۱۵ نیوتن، سرعت ۱/۰ متر بر ثانیه و مسافت ۵۰۰ متر نشانگر خاصیت خودروانکاری کامپوزیت‌های تولیدی است، طوریکه میزان ضریب اصطکاک کامپوزیت‌ها نسبت به اپوکسی خالص حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.
مهندس حمیدرضا آرش پور گفت: عملکرد مناسب کامپوزیت‌های تولیدی در بارگذاری و سرعت لغزش سبک، نتیجه امیدبخشی برای ادامه مسیر این پژوهش‌ها و استفاده از ایده مشابه جهت ساخت قطعات صنعتی پلیمری مقاوم در برابر سایش دارد که می‌تواند مشکلاتی از جمله دسترسی نداشتن و توقف خطوط تولید برای فرآیند روانکاری خارجی را برطرف کند.
این پژوهش‌ها در قالب پایان‌نامه ارشد با راهنمایی دکتر صالح اکبرزاده و دکتر رضا جعفری ندوشن، دو عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی و با مشاوره دکتر حسین فشندی، هیئت‌علمی دانشکده مهندسی نساجی و دکتر علیرضا علافچیان هیئت‌علمی پژوهشکده نانوتکنولوژی و مواد پیشرفته اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • رتبه اول جهانی طراحی معماری آینده غذا برای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
  • بیانیه دانشگاه شریف در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی