Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@13:31:44 GMT

اعتکاف راهکاری برای تحقق منشور اخلاقی گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۵۶۶۱

اعتکاف راهکاری برای تحقق منشور اخلاقی گام دوم انقلاب

جلسه شئون فرهنگی شهرستان آزادشهر با حضور امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستن آزادشهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر آزاد، حجت الاسلام عین ا... شهابی در ابتدای جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آزادشهر در سال 97 با استناد به احادیث و روایات، به تشریح جایگاه اعتکاف در اسلام پرداخت و افزود: در ایام ماه مبارک رجب، درهای رحمت خدا بر روی بندگان شایسته ی خویش، باز است و اگر کسی در ایام البیض، توفیق اعتکاف را پیدا کند مورد فضل و غفران الهی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


امام جمعه شهرستان آزادشهر در ادامه، بر همکاری و همیاری کلیه دستگاه ها با سازمان تبلیغات اسلامی، جهت برپایی سنت حسنه اعتکاف تاکید کرد و آن را یکی از اولویت های مباحث اخلاقی و تربیتی در شهرستان دانست.

سپس حجت الاسلام رضا دیلمی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد شئون فرهنگی در شهرستان آزادشهر گفت: این ستاد در سال 97 با تشکیل 12 جلسه و با بیش از 60 مصوبه ی اجرا شده، توانست با توجه به کمبودهای شدید مالی، به فضل الهی و با همکاری خالصانه و مجدانه تشکل های دینی و اعضای ستاد و با نظارت، سازماندهی و برگزاری فاخر و شایسته مناسبت های ملی و مذهبی، نقش تعیین کننده ای در احیای معارف دینی و حذف برخی پیرایه ها در شهرستان داشته باشد و امید است که این تلاش قابل توجه و مقدس تا رسیدن به مطلوب ، همچنان با روحیه ای مضاعف، ادامه یابد.

دبیر ستاد شئون فرهنگی شهرستان آزادشهر در ادامه گزارشی از روند برنامه های اعتکاف ارائه داد و گفت: اعتکاف فرصت جداشدن از خودمحوری برای رسیدن به بندگی و عبودیت خداوند متعال است، اینکه انسان از حاکمیت غریزه و اشتغالات دنیوی جدا شود و برای رسیدن به قرب الهی و اصلاح رفتاری خویش، تلاش کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آزادشهر با اشاره به منشور راهبردی و مهم مقام عظمای ولایت با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی گفت: جوانان انقلابی در کنار سائر اقشار مردم، با حضور مومنانه و آگاهانه در مراسم معنوی اعتکاف، به استقبال فرمایشات حضرت آقا در گام دوم انقلاب اسلامی با هدف رشد معنویت و اخلاق و اصلاح سبک زندگی می روند که این تقارن در آستانه ی آغاز سال جدید، یک توفیق مهم الهی است .

رئیس تبلیغات اسلامی آزادشهر با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض، موعد اعتکاف رجبیه، اظهار کرد: اعتکاف عصاره ای از عبادات و سفره‌ای معنوی است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی برای ملت مسلمان گسترده شده است، تهجد، تفکر، روزه داری، شب زنده داری، توسل و تضرع به درگاه عبودیت در بهترین ساعات و بهترین روزها و بهترین مکان، آن را در بین عبادت ها، متمایز و تحسین برانگیز نموده است.

حجت الاسلام دیلمی اظهار داشت: استکبار جهانی امروز در فضای مجازی و دجال واره ها می کوشد که محور اصلی ثبات جامعه، یعنی خانواده را از آموزه های قرآنی و معارف اهل بیت(ع) و ولایت پذیری جدا کند، لذا توجه به امور مذهبی و دینی در اولویت مهم تربیتی خانواده ها باید قرار گیرد.

حجت الاسلام دیلمی در پایان با اشاره به آغاز ثبت نام از معتکفین در سازمان تبلیغات اسلامی و مساجد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، 18 مسجد در شهرستان میزبان معتکفین، بویژه جوانان خواهند بود که امید است معنویت حاصله از این رویش انقلابی، موجبات رضایت حضرت حق و توجهات خاصه مولایمان، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و تعالی گفتمان انقلاب اسلامی را فراهم کند.

گفتنی است: در شهر آزادشهر، مسجد جامع میزبان برادران و مسجد صاحب الزمان(عج) و مسجد امام حسن عسکری علیه السلام میزبان خواهران در راستای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پناه مردم و مستضعفان است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم  افزود: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب ۲ نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان است.

 بلاغی افزود: ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی رکن اول این منشور است اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان اعلام کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای کنونی یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

بلاغی با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور ادامه داد: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی ، وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات این مقوله از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید رکن چهارم این منشور است یادآور شد: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین
  • جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است