Web Analytics Made Easy - Statcounter

صداوسیما بنابر تصویب امروز مجلس بایستی مطالب و اطلاعات خلاف واقع و توهین‌آمیز نامزدهای انتخاباتی را به تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات استان، حذف کند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ فرهنگی سینما و تئاتر رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مواد 41، 42 و 43 این طرح را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ماده 41 ماده زیر به عنوان ماده 65 مکرر سه به قانون الحاق می‌شود:

ماده 65 مکرر 3 – صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل برنامه‌ها و زمانبندی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی را به نحوی تنظیم می‌کند که امکان برخورداری نامزدها از این امکانات به صورت برابر وجود داشته باشد.

ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از طریق صداوسیما با رعایت برابری نامزدها با پیشنهاد مدیرکل صداوسیمای استان به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان می‌باشد.

طبق ماده 42 ماده زیر به عنوان ماده 65 مکرر چهار به قانون الحاق می‌شود:

ماده 65 مکرر 4 – مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل در حوزه‌های انتخابیه برعهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان می‌باشد.

تبصره: در صورت تخلف دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه از احکام این ماده، مرتکب به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

چه‌کسانی از "اپلیکیشن‌"ها در تلویزیون سود می‌برند؟

براساس ماده 43 ماده زیر به عنوان ماده 65 مکرر پنج به قانون الحاق می‌شود:

ماده 65 مکرر 5 – چنانچه به تصویب کمیسیون بررسی تبلیغات استان، برنامه‌های تبلیغاتی ضبط شده نامزدها جهت پخش در صداوسیمای استانی، در برگیرنده مطالب و اطلاعات خلاف واقع توهین‌آمیز یا هتک حرمت سایر  نامزدها یا دیگر افراد یا مغایر با قوانین باشد، صداوسیما موظف به حذف آن مطالب است.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,34,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دهم رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم رسانه ملی تلویزیون مجلس دهم رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) صحن مجلس و در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، مواد ۵ و ۶ این قانون را به شرح زیر تصویب کردند:

ماده ۵- یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۱۸) مکرر (۱) به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۱۸ مکرر ۱- وسیله نقلیه حامل بیش از یک قبضه انواع سلاح گرم جنگی یا قطعات مؤثر از چند قبضه یا بیش از ۱۰۰ تیر انواع مهمات آن یا بیش از یک قبضه نارنجک جنگی و موشک آر پی جی یا بیش از یک قبضه انواع سلاح شکاری یا بیش از ۴۰۰ فشنگ آن یا مواد منفجره و تحت کنترل موضوع ماده ۱۱ و ۱۲ این قانون به میزانی که انفجار آنها آثار مخرب بیش از یک موشک آرپی‌جی باشد، به نفع دستگاه کاشف ضبط می‌شود.

ماده ۶- یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۱۸) مکرر (۲) به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۱۸ مکرر ۲- هر شخص مکان یا هر نوع فضایی را برای خرید و فروش ساخت متصل کردن قطعات (مونتاژ)، تعمیر غیر مجاز سلاح دایر یا اداره کند، به حبس درجه چهار محکوم می‌شود و چنانچه برای انجام جرایم مذکور یا از طریق ارتکاب آنها وجه مال منفعت خدمت یا امتیاز مالی کسب کرده، باشد علاوه بر حبس درجه چهار به ضبط عوائد حاصل از جرم و جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر عوائد حاصل از جرم نیز محکوم می‌شود.

تبصره- چنانچه جرایم موضوع این ماده تحت پوشش امور خیریه یا خدماتی یا فروش کالا و امثال آن صورت پذیرد، مرتکب به حداکثر مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می‌شود.

کد خبر 6084135 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی
  • کدام سلاح و مهمات قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود؟ + جزئیات
  • جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی در مجلس
  • وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود
  • ضبط کلیه عواید حاصل از قاچاق و خرید و فروش اسلحه به نفع دولت
  • همه عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه» به نفع دولت ضبط می‌شود