Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نشان شانزدهمین جشنواره «بیگ‌اسکای» BIG SKY آمریکا توسط محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به محمدرضا وطن‌دوست تهیه‌کننده و کارگردان فیلم مستند «لوتوس» اهدا شد.

«لوتوس» که یکی از آثار منتخب بخش مسابقه Mini-Doc «بیگ‌اسکای» بود، در آئین پایانی این رویداد موفق به کسب جایزه نگاه هنری Artistic Vision Award از این جشنواره معتبر شده بود اما به دلیل صادر نشدن ویزا، محمدرضا وطن‌دوست امکان حضور در جشنواره را پیدا نکرد و جایزه او به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان معتبر «بیگ‌اسکای» آمریکا عصر دیروز ۱۹ اسفند ۹۷ توسط سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد به وطن‌دوست اهدا شد. در این جلسه، علی طالبی فیلمبردار «لوتوس»، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی، شیرین نادری مدیر بین‌الملل، بهمن نورایی مدیر بازرگانی و داور بخش مستندهای بلند «بیگ‌اسکای» و سهراب شاه‌محمد کارشناس بین‌الملل حاضر در جشنواره «بیگ‌اسکای» حضور داشتند.

در بخش Mini-Doc Competition شانزدهمین دوره جشنواره «بیگ‌اسکای»، وطن‌دوست با مستندسازانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آفریقای‌جنوبی، مالاوی، زامبیا و هند به رقابت پرداخته بود.

در بیانیه هیأت داوران این جشنواره آمده بود: «ما تصمیم گرفتیم جایزه نگاه هنری را به فیلمی بدهیم که چیره‌دستی و هنر در آن متمایز بود. به خاطر به کارگیری کنترل‌شده و عمدی گام فیلم، نور طبیعی و میزانسن، تمرکز منظم روی مأموریت جان‌فرسا و منحصر به فرد یک زن و همچنین بُن‌مایه‌های ذهنی خلاقانه سرشار از سمبولیسم و احساس، این جایزه را به «لوتوس» تقدیم می‌کنیم.»

در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود...

شانزدهمین دوره جشنواره «بیگ‌اسکای» آمریکا در تاریخ ۱۵ تا ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برابر با ۲۶ بهمن تا ۵ اسفند ۱۳۹۷ در شهر کوهستانی میسولا، ایالت مونتانا آمریکا برگزار شد. در بخش مسابقه بین‌الملل مستندهای بلند این جشنواره، فیلم «دلبند» ساخته یاسر طالبی هم حضور داشت. در بخش «داستان‌هایی از ایران» جشنواره نیز ۵ فیلم مستند به نمایش گذاشته شدند. این فیلم‌ها عبارت بودند از «در جستجوی فریده» آزاده موسوی و کوروش عطایی، «لوتوس» محمدرضا وطن‌دوست، «دلبند» یاسر طالبی، «حلب: سکوت جنگ» امیر اُصانلو و «ناخدا سلیمان» سعادتعلی سعیدپور.

کد خبر 4564964 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسر طالبی حلب هندوستان انگلیس ایالات متحده آمریکا گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه؛ مراسم رونمایی و نمایش ویژه فیلم مستند «قوی‌دل» عصر روز سه‌شنبه(28 فروردین) با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار و از فردای آن روز در سینماهای منتخب این گروه در تهران و شهرستان‌ها به نمایش در خواهد آمد.

مستند «قوی‌دل» با تلفیق روایتی جدی و طنز، به بهانه بازخوانی یکی از پرونده‌های جنجالی قضایی کشور به بحث عدالتخواهی و ضرورت نظارت همگانی در سطح جامعه می پردازد.

عوامل مستند «قوی‌دل» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر تصویربرداری: هادی زهره کاشانی، صدابردار: حسین خانی، اصلاح نور و رنگ: علی شریفی، تدارکات: امیرمهدی عزیزی، مجری صحنه: مجید عرفانیان، مدیر تولید: جواد قاسمی، مجری طرح: دیبا فیلم، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

«قوی‌دل» در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران، جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تندیس بلورین بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.

دیگر خبرها

  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • کارگردان «دلشکسته» فیلمی درباره فرمانده لوتی‌ها می‌سازد
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • مستند‌های چهارمحال و بختیاری برگزیده نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی