Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:33:14 GMT

دردسرهای یک کودک نابغه خواندنی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۶۸۲۴

دردسرهای یک کودک نابغه خواندنی شد

«سوفی نابغه» داستان دختری باهوش با مشکلات خاص اوست. این اثر به تازگی با ترجمه نوشین ابراهیمی از سوی انتشارات پیدایش برای گروه سنی ج به چاپ رسیده است. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، جدیدترین رمان کودک انتشارات پیدایش داستان دختر نابغه‌ای است به نام سوفی سایمون که مشکلات ویژه و خاصی نسبت به هم سن و سالان خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سوفی نابغه»، نوشته لیسا گرف با ترجمه نوشین ابراهیمی برای گروه سنی ج منتشر شده است. کتاب درباره سوفی، دغدغه‌ها و مشکلات اوست،‌ اما در بخش‌های مختلف کتاب، به همراه داستان سوفی، داستان هم‌کلاسی‌های دیگر او نیز روایت می‌شود.

«سوفی نابغه» در قالب داستان بلند نوشته شده که با استفاده از زبان طنز و ورود شخصیت‌های جدید و جذاب، داستان خواندنی را برای نوجوانان روایت می‌کند. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

سوفی سایمون نابغه بود. دو ساله بود که الفبای روسی را از اول به آخر و به عکس از حفظ می‌گفت.سوفی سایمون دانش‌آموز کلاس سوم و بسیار باهوش است. در اوقات فراغتش حسابان می‌خواند و کرم‌های خاکی را جراحی می‌کند. اما مادر و پدرش دوست دارند دخترشان معمولی باشد و با دوستانش به استخر و گردش برود. اما سوفی حالا در فکر پول درآوردن است. چند نفر از همکلاسی‌های سوفی با پدر و مادرشان مشکل دارند. سفی با هوش فوق‌العاده‌اش، هم به آنها کمک می‌کند و هم پول درمی‌‌‌آورد. اما خودش گرفتار می‌شود.

«ادبیات خفن» به کتابفروشی‌ها آمدزندگی با مرده‌های بی‌قرار در این کتاب7 روایت درباب مرگ منتشر شد

اگر پدر و مادرش بفهمند که او از حل مشکلات دیگران پول درآورده چه می‌کنند؟ حالا این سوفی است که به دردسر افتاده...

حالت جدی سوفی در تمام داستان غافلگیرکننده جذاب است... این کتاب مناسب بلندخوانی نیز هست.

انتشارات پیدایش «سوفی نابغه» را در هزار نسخه و به قیمت 18 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات کودک و نوجوان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب صوتی «برزویه پزشک» نوشته خسرو کیان‌راد به‌تازگی با گویندگی بهمن وخشور و سحر حسینی توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که نسخه مکتوب آن توسط انتشارات آفتابکاران منتشر شده، با اقتباس از داستان‌های کلیله و دمنه نوشته شده. نویسنده در این کتاب که شامل دو داستان کوتاه است، قصه‌هایی قدیمی از ایران‌زمین را روایت می‌کند. در یکی از داستان‌های این کتاب با نام «برزویه پزشک»، ماجرای بیمار شدن همسر انوشیروان، ملکه‌ی ایران‌زمین را دنبال می‌کنیم.

کتاب صوتی «برزویه پزشک» شامل دو داستان کوتاه با حال‌وهوای افسانه‌های کهن پارسی است. در اولین داستان این کتاب که «برزویه‌ی پزشک» نام دارد، ماجرای بیمار شدن همسر انوشیروان، ملکه‌ی ایران‌زمین را می‌شنویم. قصه از این قرار است که بانوی اول دربار که از محبوبیت ویژه‌ای نزد پادشاه برخوردار است به بیماری ناشناسی مبتلا شده که هرروز او را ضعیف‌تر و نحیف‌تر می‌کند. پادشاه هر آنچه می‌توانسته از حاذق‌ترین اطباء و بهترین داروها را برای همسرش فراهم کرده ولی هیچ نشانه‌ای از بهبودی در حال او مشاهده نمی‌شود. تا اینکه خبر می‌رسد یک پزشک جوان خوزستانی از راه رسیده و ادعا می‌کند که می‌تواند بیماری ملکه را درمان کند و حال او را بهبود بخشد.

در بخشی از این کتاب می‌شنویم:

«هیچ آدمیزادی تاکنون به آن جزیره پا نگذاشته و هرکس که از روی نادانی به آنجا رفته ناپدید شده و هرگز بازنگشته است.» این شایعه‌ای بود که سال‌های سال در میان بندرنشینان دهان به دهان می‌شد. جزیره‌ی مرموز، درست روبه‌روی بندر و در فاصله‌ی نه چندان زیادی از آن قرار داشت. هیچ‌کس در جزیره زندگی نمی‌کرد. می‌گفتند پای هیچ‌کس به آنجا نرسیده. غیرمسکون بود و رازآلود. بومی‌ها آن تکه‌ی دورافتاده را از آن خورشید می‌دانستند، چون هر بامداد، چهره‌ی تابنده‌ی خورشید را می‌دیدند که از پشت تنها کوه جزیره سر بر می‌آورد، انگار که از درون جزیره برخاسته باشد. از همین رو بود که آن خشکی را جزیره‌ی خورشید می‌نامیدند؛ خاستگاه و خانه‌ی خورشید. هرچند تابستان‌ها با پرتوی سوزانش بندر و ساحل‌نشینان را می‌سوزاند، اما زندگی آن انسان‌های آفتاب‌سوخته از خورشید بود. با نبودنش دل آسمان هم می‌گرفت.

نسخه صوتی «برزویه پزشک» با ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه و قیمت ۲۴ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6084502 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه