Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@14:43:47 GMT

کاشه این درخت در تهران ممنوع شد!

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۷۰۸۳

کاشه این درخت در تهران ممنوع شد!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر ممنوعیت کاشت "درخت کاج" در تهران گفت: امسال در طرح کاشت نهال در تهران از درختان "سوزنی برگ" استفاده نشده و نوع گونه‌های استفاده شده بیشتر پهن‌برگ بوده است.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، علی‌محمد مختاری درباره کاشت نهال در سال جاری اظهار کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در اواخر آذر ماه اعلام کرد که شهروندانی که می‌خواهند در منازلشان نهال بکارند، می‌توانند به مراکز آموزش گل‌وگیاه و همچنین به 120 بوستان در شهر تهران مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این فرایند از اواخر آذر شروع شد و تا پایان اسفند ادامه دارد؛ در طرح غرس نهال در سال جاری 2 میلیون نهال در منازل، بوستان‌ها، معابر، طرح کمربند سبز تهران، طرح ساماندهی و احیای درختان خیابان ولیعصر(عج) کاشته شده است.
مختاری در پاسخ به این پرسش که چرا غرس نهال در آذر ماه در دستور کار سازمان بوستان‌ها قرار گرفته است و اینکه آیا فصل زمستان زمان خوبی برای کاشت نهال است یا خیر؟ یادآور شد: این زمان با توجه به اینکه نهال و درخت در خواب زمستانی است، انتخاب شده و نمی‌توان زمان بیداری نهال و درخت را برای فرایند کاشت انتخاب کرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در طرح ساماندهی و احیای چنارهای خیابان ولیعصر(عج) نیز 1100 درخت چنار با عمر بین 10 تا 12 ساله در حاشیه خیابان ولیعصر (عج) جایگزین درختان خشک و بیمار شد که این طرح نیز تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.
وی گفت: طرح کمربند سبز با مساحت حدود 1250 هکتار در دامنه جنوبی البرز برای جنگل‌‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران شناسایی شد و در نهایت عملیات کاشت صدها هزار اصله درخت در این عرصه‌ها پایان یافته است که این طرح در اراضی حاشیه‌ای مناطق 4 ،2،5 و 22 قرار دارد.
مختاری درباره نوع درختانی که در طرح کمربند سبز و همچنین بوستان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، اظهار کرد: در این طرح، نهال‌های مورد استفاده قرار گرفته است که مناسب با شرایط اقلیمی تهران باشند و از گونه‎های بومی و مقاوم با نیاز آبی حداقل و سازگار با شرایط اقلیم کنونی شهر تهران انتخاب شده که از آن جمله می‌توان به گونه‌های اقاقیا‌، گردو‌، بادامک‌، داغداغان‌، زبان گنجشک‌، بلوط‌، زالزالک‌، زرشک‌، سماق‌، تنگرس‌ و توت نرک اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه در طرح کاشت نهال در تهران از درختان "سوزنی برگ" استفاده نشده است، متذکر شد: نوع گونه‌های استفاده شده بیشتر پهن‌برگ بوده و در واقع تلاش شد که از نهال‌های سوزنی برگ استفاده نشود.
وی با تاکید بر اتمام توزیع نهال به شهروندان تهرانی گفت: طرح توزیع نهال در منازل به پایان رسیده است که به‌زودی تعداد نهال‌های که در اختیار شهروندان قرار گرفته است، اعلام می‌شود ضمن اینکه در اجرای این برنامه انواع درخت قابل کاشت در هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس شامل انواع گونه‌های زینتی شهری و برخی اقلام مثمر نظیر انجیر، خرمالو، سیب، گلابی، به و ... که با شرایط آب و هوایی تهران سازگار هستند، بوده است.
مختاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با عدم کاشت نهال مضر اظهار کرد: در این زمینه قطعاً منویات ایشان سرلوحه کار شهرداری تهران و به‌ویژه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران قرار خواهد گرفت و در این زمینه به تمامی مناطق شهر تهران تاکید شده که از کاشت و غرس نهال و درختانی که با شرایط اقلیمی تهران سازگار نیستند، جلوگیری کنند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان، کاشت گل لاله است که امسال در چند بوستان‌ تهران کاشته خواهد شد و شهروندان تهرانی در ایام نوروز می‌توانند با مراجعه به این بوستان‌ها از فضای تهیه شده استفاده کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: درخت کاج کاشت درخت تهران پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه

فروش ویژه تمامی ارقام نهال گردو سردسیری و گرمسیری در کرج با مجوز جهاد کشاورزی و گارانتی اصالت به همراه قرنطینه استانی و ارسال یک روزه آغاز شده است. نهالستان نوین گردو با چندین شعبه فعال در کرج و تهران با 35 سال سابقه در تولید انواع نهال میوه ریشه ای و گلدانی توانسته در تولید بهترین نهال گردو پیوندی، کشت بافت، اصلاح شده و زودبارده موفق شود.

در این مطلب از نوین گردو به معرفی تمامی ارقام نهال گردو گلدانی با بازدهی تجاری و بالا و مزیت کاشت آن نسبت به ارقام ریشه ای می پردازیم.

نهال گردو ریشه ای بهتر است یا گلدانی؟

نهال گردو ریشه ای و گلدانی هر دو دارای بازدهی تجاری و مطلوبی هستند اما رقم گلدانی دارای مزیت هایی نسبت به ریشه ای است که در ادامه به آنها می پردازیم:

نهال گردو گلدانی 2 سال زودتر از رقم ریشه ای به باردهی می رسد. نهال گردو گلدانی مقاومت بالاتری به بیماری و آفات نسبت به ارقام ریشه ای دارد. گردو ریشه ای ممکن است دچار خشکی شود اما این احتمال در گردو گلدانی صفر است. نهال گردو گلدانی باردهی تجاری و مطلوبی را به همراه دارد. بهترین نهال گردو گلدانی کدام است؟

در میان تمامی ارقام نهال گردو موجود در بازار، بهترین نهال گردوهای گلدانی با بازدهی بالا و تجاری می توان به ارقام زیر اشاره داشت:

نهال گردو فرنور گلدانی

از بهترین رقم نهال گردو مقاوم به سرما که در شرایط آب و هوایی سردسیر بازدهی مطلوبی دارد، نهال گردو فرنور گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط ایدئال بازدهی تجاری مطلوبی دارد. فرنور گلدانی مناسب مناطق نیمه سردسیر و سردسیر است و رقم ریشه ای آن در ارتفاعات بالا از 1500 تا 3000 متر رشد می کند و به بازدهی می رسد. این نهال گزینه مناسب مناطق کوهستانی است.

نهال گردو چندلر گلدانی

از اولین و محبوب ترین رقم نهال گردو زودبارده که در میان تمامی ارقام نهال گردو پیوندی از باردهی و کیفیت حرف اول را می زند، نهال گردو چندلر گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط ایدئال باردهی تجاری دارد. از سال اول باردهی را آغاز می کند و می توان آن را در ارتفاعات بالا از 500 تا 1500 متر از سطح دریا کاشت.

درباره مزایا و معایب درخت گردو چندلر بدانید. نهال گردو زنوتیپ برتر گلدانی

از نهال های معروف و تضمینی در باردهی و کیفیت که محصولات درشت و بی نظیری را به بار می آورد، نهال گردو ژنوتیپ برتر گلدانی است. این نهال زودبارده بوده و در شرایط مطلوب باردهی حدود 12 تن دارد. گردو ژنوتیپ گلدانی را می توان در ارتفاعات بالا و در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر کاشت.

بهترین نهال گردو ریشه ای کدام است؟

از بهترین رقم نهال گردو ریشه ای می توان به سه نهال گردو چندلر، فرنور، خوشه ای، اسرائیلی و ژنوتیپ برتر اشاره داشت.

زمان کاشت نهال گردو گلدانی چه زمانی است؟

کاشت نهال گردو ریشه ای باید در فصل زمستان یا پاییز و زمانی که ریشه ها در خواب هستند، اتفاق بیفتد اما نهال گردو گلدانی را می توان در هر فصل و زمانی کاشت.

شرایط اقلیمی کاشت نهال گردو گلدانی

از بهترین خصوصیات گردو گلدانی این است که هیچ محدودیت کاشتی نداشته و در همه اقلیم می تواند مورد کاشت قرار بگیرد.

خرید نهال گردو گلدانی از نهالستان نوین گردو در کرج

نهال گردو گلدانی با باردهی تجاری بالا و عدم خطای ریسک خشک شدن جزء بهترین نهال‌های گردو برای سرمایه گذاری تجاری است. نهالستان نوین گردو با متخصصین و مهندسین کشاورزی توانسته بهترین رقم نهال گردو ریشه ای و گلدانی را با باردهی تضمینی تولید و روانه بازار کند. مشتریان و باغداران عزیز می توانند هر رقم نهال گردو پیوندی و اصلاح شده را بدون واسطه و با قیمت مناسب با مجوز جهاد کشاورزی با حذف واسطه ها به همراه شناسه معتبر و گارانتی اصالت خریداری کنند.

منبع خبر: نهالستان نوین گردو

آدرس وبسایت: gerdo.pro

شماره تماس و ثبت سفارش در تمامی پیام رسان‌ها: 09121243597

آدرس نهالستان: کرج (جهت دریافت آدرس دقیق به شماره بالا پیامک بزنید)

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898537

دیگر خبرها

  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • عکس | کاشت نهال در پاکستان توسط رئیسی
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور