Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:08:32 GMT

آثار هنری زنان معلول در برج میلاد به نمایش درمی آید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۷۱۹۷

آثار هنری زنان معلول در برج میلاد به نمایش درمی آید

تهران-ایرنا- سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: نخستین جشنواره دستاوردهای هنری زنان دارای معلولیت با هدف معرفی مهارت های هنری آنان از 21 تا 26 اسفند در برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر اظهارداشت: جشنواره خلاقیت های هنری زنان با هدف تقویت توانمندی های بانوان محلات و شناسایی استعدادهای هنری آنان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه زنان دارای معلولیت به عنوان یکی از گروه های هدف در این جشنواره مورد توجه قرار گرفت، افزود: همزمان با برگزاری جشنواره خلاقیت های هنری زنان و نمایشگاه مد و پوشش اسلامی- ایرانی در مناطق 22 گانه، دستاوردهای هنری زنان معلول نیز به نمایش گذاشته شده است.
سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از 110 نفر توسط مناطق 22 گانه شناسایی و معرفی شدند، گفت: از این میان 40 نفر بر اساس بررسی‌های کمیته داوری انتخاب شدند و در نمایشگاه برج میلاد می‌توانند دستاوردهای هنری خود را به نمایش بگذارند.
بهروزآذر اظهارداشت: دستاوردهای هنری زنان دارای معلولیت در این نمایشگاه شامل نقاشی، منبت کاری، معرق، تابلو فرش، صنایع دستی، زیور آلات، چرم دست دوز، سفال و... است.
وی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان هنرمند معلول برای معرفی توانمندی های این افراد را نقطه عطفی برای تداوم برنامه ها برای معلولان برشمرد و گفت: همزمان با برگزاری جشنواره، نشست های تخصصی در دو موضوع حقوق شهروندی و خانوادگی زنان دارای معلولیت و نقش خلاقیت های هنری، کارآفرینی، بازاریابی و اشتغال پایدار زنان هنرمند دارای معلولیت با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری، مسئولین سازمان بهزیستی و کارآفرینان حوزه معلولین برگزار می شود.
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري تهران دستاوردهاي هنري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مهدی بابایی مجرد دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، گفت: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است. این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و استادان خوشنویسی از سراسر ایران بود.

وی گفت: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند. این آثار که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

بابایی بیان کرد: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس منتشر شده و آن‌ها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال کنند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، تقدیر خواهند شد.

کد خبر 6085182

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری