Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نجاری در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از اواخر سال آینده آغاز خواهد شد، گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد قراردادها برای تولید این خودرو منعقد شده است و این در شرایطی است که شرکت پژو باید بابت ترک ایران خسارت بدهد.

وی تصریح کرد: از محل قرارداد سه جانبه ای که میان ساپکو، ایکاپ و قطعه سازان منعقد شده، باید ۷ هزار میلیارد تومان خسارت تولید پرداخت شود که مسئولیت آن به عهده ایران خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نجاری، طرف قرارداد قطعه سازان برای تولید این خودرو، ایران خودرو است و ۶۰ درصد قطعات نیز داخلی سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از هر فرد، نهاد نظامی و غیرنظامی که توانایی ساخت قطعات داشته باشد استقبال می‌کنیم، گفت: تمام بحث ما این است که همه باید توانایی تولید داشته باشند و هر کسی مدعی باشد می‌تواند قطعه بسازد، درب ساپکو به روی قطعه سازان باز است.

نجاری خاطرنشان کرد: ما با نهادهای نظامی از قبل هم در تماس بودیم و اکنون تماس ما بیشتر شده و در حال تلاش برای ساخت قطعات الکترونیکی با استفاده از دانش فنی آنها هستیم.

ادامه دارد…

کد خبر 4565123 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروسازان انجمن قطعه سازان ایران فرانسه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی افزایش وقوع سرقت خودرو‌های پراید مدل پائین و همچنین قطعات خودرو در سطح شهرستان اراک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت.

 سرهنگ چگنی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و تخصصی یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار را در شهرستان اراک شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.
او گفت: متهم در بازجوئی‌های فنی کارآگاهان و در مواجهه با ادله و مدارک وقوع جرم لب به اعتراف گشوده و به ۱۵ فقره سرقت خودرو پراید و بیش از ۳۰ فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو اعتراف و در این راستا تمامی خودرو‌های سرقتی و بخشی از لوازم و محتویات داخل خودرو کشف و تحویل مالباختگان شد.
سرهنگ چگنی در ادامه با اشاره به شناسایی و دستگیری مالخر اموال مسروقه در عملیات جداگانه افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد