Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@16:26:41 GMT

تعداد تخت های بیمارستانی البرز 2 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۰۴۰۹

تعداد تخت های بیمارستانی البرز 2 برابر شد

دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزکه درسالن اجتماعات دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد،اظهار داشت: طبق بررسی ها، بسیاری از بیماران البرز به علت کمبود تخت بیمارستانی تا پیش از سال 92 روی صندلی ها درمان و مداوا می شدند.
وی بیان داشت: به دنبال بازدید های میدانی مسئولان وزارت بهداشت و درمان از وضعیت درمانی استان البرز، اقدام لازم برای توسعه و تجهیز بیمارستان های این استان به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر بهداشت گفت: اکنون کیفیت امکانات و تجهیزات بیمارستانی استان البرز با پیش از سال 92 قابل مقایسه نیست و تحولی شگرف در این بخش حاصل شده است .
وی تاکید کرد که پیگیری های دکتر حمید درفشی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی البرز برای دریافت امکانات ستودنی است و باید قدردان خدمات وی باشیم .
حریرچی اظهار داشت: شاخص خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی استان البرز بهبود یافته و شاهد تحول اساسی در این بخش هستیم هر چند که تا وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.
وی گفت: امروز وضعیت اقتصادی کشور در شرایط خاصی قرار دارد و دشمنان تحریم هایی سختی برما تحمیل کرده اند که سبب فشار به اقشار مختلف جامعه شده و خدمات دهی به مردم در این وضعیت امری خطیر است .
معاون وزیر بهداشت دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 35 درصد مراجعه به داروخانه ها بدون نسخه و تجویز پزشکی است ، افزود: این رویه خطرناکی است که باید آن را مدیریت کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: در تمام هزینه ها باید محرومان را در نظر بگیریم، هیچ کاری در حوزه سلامت نباید کرد مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند.
وی تاکید کرد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز باید عهد ببندند که دربازه زمانی معقول بیش از 95 درصد بیماران در استان درمان شوند و هیچ یک از بیماران به تهران برای ادامه درمان انتقال نیابد.
در این آئین از خدمات دکتر حمید درفشی تجلیل و دکتر حسین کریم به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز معرفی شد.
استان البرز 17 بیمارستان دولتی با 2 هزار و 100 تخت بستری دولتی دارد.
در مجموع این استان دارای سه هزار و 130 تخت بستری دولتی و غیر دولتی است.
7410/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی استان درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی معاون وزیر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۳۰دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس در علوم پزشکی کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، صدیق جدید الاسلام پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج به عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد ۳۰ دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس به ناوگان حمل و نقل دانشگاه کردستان اضافه می‌شود که از این تعداد ۱۸ دستگاه خودرو عملیاتی و ۱۲ دستگاه آمبولانس است.

وی افزود: در سال گذشته هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه برای زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی در قالب شهر دانشگاهی تصویب شد.

وی به دیگر اقدامات اجرایی این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در طی سال گذشته بیش از ۱۸ هزار متر مربع پروژه عمرانی در سطح استان در قالب پایگاه‌ها، مراکز بهداشت، توسعه بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها، بخش‌های سی سی یو و آی سی یو و توسعه بخش دیالیز اجرا شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: سال گذشته تجهیزات بسیار خوبی از جمله دستگاه ام آر آی وارد استان و شهر قروه شد همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی توسط این دانشگاه جذب شد.

جدید الاسلام یادآور شد: سال ۱۴۰۲ در حوزه پرداخت کارانه بهداشت و درمان هم جزو پنج استان برتر کشور شدیم.

کد خبر 6062731

دیگر خبرها

  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • ۶ جانباخته و ۱۵۶ مصدوم درتصادفات کرمان
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • افزایش۳۰دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس در علوم پزشکی کردستان
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند