Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جریمه شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد بخشیده شد. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی طهرانچی‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین کنگره "کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در چهل سالگی انقلاب اسلامی" که صبح امروز در واحد سوهانک دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت:  مسئله بودجه سال آینده دانشگاه مسئله مهمی بود که در جلسات متعددی مورد بررسی قرار گرفت‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد آیت‌الله رشاد از ISIطهرانچی: علم و فناوری برای حکمرانی یک نظام امر مقدم است

وی افزود: بر اساس مصوبات که در این جلسات داشتیم، در سال پیش رو یک دوره مالی 5 ماهه خواهیم داشت و پس از آن یک دوره مالی جداگانه که همرمان با آغاز سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده، پیاده‌سازی می‌شود.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای این دوره مالی 5 ماهه تصمیم بر این شد تا منابع مالی دانشگاه که به صورت سپرده در بانک‌ها قرار داشت از این پس به عنوان منابع  قرض‌الحسنه برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای دانشجویان اختصاص پیدا کند و تصویب کردیم که سرانه تسهیلات به دانشجویان باید به 1.5 میلیون تومان برسد.

طهرانچی ادامه داد: تصمیم  دومی که برای  رفاه دانشجویان گرفته شد این بود که بعضی از دانشجویان به واسطه تقید دانشگاه مبنی بر اخذ شهریه ثابت، دچار وقفه در امر تحصیل شده بودند که در حقیقت این عدم مراجعه آنها باعث شده بود تا جریمه‌های بزرگ چند 10 میلیونی به آن تحمیل شود. تصمیم ما بر این شد که این جریمه‌ها بخشیده بشود و دانشجویان ترم آخری تنها با پرداخت شهریه ترم پایان‌نامه می‌توانند اقدام به تکمیل مراحل فارغ التحصیل کنند.
 
وی یادآور شد: میزان جریمه‌ای که دانشجویان به دانشگاه باید پرداخت می‌کردند نزدیک به 1200 میلیارد تومان بود که با تصمیم اخیر که گرفته شد این جریمه شامل بخشودگی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نکته بعدی که در جلسه مدیران دانشگاه به تصویب رسید، منظور کردن افزایش حقوق کارمندان و اعضای هیئت علمی  دانشگاه آزاد بود که بر اساس مصوبه جدید مجلس پایه  400 هزار تومان افرایش حقوق خواهند داشت. بحث بعدی که مطرح شد این بود که مقرر شد بخشی از سرمایه دانشگاه آزاد برای فعالیت‌های اقتصاد بنیان باشد و چیزی حدود هزار میلیارد تومان به عنوان پشتوانه حمایت از تحصیل دانشجو و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان به چرخه مالی دانشگاه منظور شود.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,1412/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در هشتمین رویداد نوآورانه «ترنج» که با هدف توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد، مهارت‌آموزی است و دنبال خلّاقیت و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه هستیم.

وی افزود: به‌عنوان دانشگاهِ پیشرو، مبدع طرح پیش رو هستیم و تمایل داریم دانشجویان در کنار تحصیل مهارت‌آموزی هم داشته باشند و تیم‌هایی را پیدا کنند و کارآفرینی کنند.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه رقم خورده و دنبال جذب و اشتغال دانشجویان خود پس از تحصیل هستیم؛ از این رو طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)) را رقم زدیم.

پیرستانی افزود: یکی از امتیازات طرح پویش این است که اگر دانشجو در دوران دانشجویی وارد محیط واقعی کار شود؛ از منظر میزان دستمزد و حقوق مقایسه نمی‌کند و در انجام کار راحت‌تر است، همچنین در بررسی‌های صورت گرفته در مراکز کارآفرینی و به دلیل اینکه ارتباط و تعامل بین دانشجو و صنعت اتفاق نمی‌افتاد؛ عملاً تناسب بین علاقه و شغل بررسی نمی‌شد، اما اکنون کارشناسان
شرکت‌های بزرگ با حضور در دانشگاه با دانشجو مصاحبه کرده و از توانمندی‌ها و علایق دانشجو برای حضور در عرصه اطلاع پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این پروسه دو امتیاز دارد؛ نخست اینکه دانشجو پس از گذار از فیلتر‌های مورد نظر وارد دستگاه مورد نظر شده و حضور ماندگارتر و مفیدتری خواهد داشت و هم اینکه برای صنعت یا آن مؤسسه تولیدی این اطمینان حاصل می‌شود که حمایت معنوی دانشگاه پشت سر دانشجوست و به‌لحاظ حفظ اموال و دستاورد‌های علمی و اختراعات به یک اطمینان خاطری می‌رسد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: پایان‌نامه‌ها را نیز هدفمند و با شناسایی مشکلات صنایع موضوعات را احصاء کردیم تا کاربردی کنیم؛ به این صورت که یا قابلیت تبدیل شدن به صنعت داشته باشد یا گره‌ای از صنعت باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!