Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@20:21:21 GMT

گازگرفتگی 28 نفر را در سال 97 به کام مرگ برد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۱۳۷۵

گازگرفتگی 28 نفر را در سال 97 به کام مرگ برد

رئیس مرکز فوریت‌ های پزشکی و اورژانس البرز گفت: در 11 ماه گذشته، 305 نفر در البرز دچار گازگرفتگی با منواکسیدکربن شدند که از این تعداد، متأسفانه 28 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مهرداد بابایی گفت: اورژانس البرز از جمله دستگاه‌هایی است که بر خلاف بسیاری از دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها در ایام تعطیل نه تنها تعطیل نبوده بلکه با افزایش ظرفیت، افزایش قابل توجهی در تعداد ماموریت‌ ها و تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بابایی یکشنبه 19 اسفند در تشریح اقدامات اورژانس از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه 97، تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده توسط کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات اورژانس 115 البرز، 695 هزار و 73 تماس بوده که در قالب ارائه مشاوره و یا اعزام آمبولانس به تماس گیرندگان پاسخ داده شده است.
 
وی اظهار داشت: طی پاسخگویی به این تعداد تماس و پس از تریاژ و اولویت‌ بندی صورت گرفته، بالغ بر 105 هزار و 84  ماموریت نیز توسط تکنسین‌های پر تلاش اورژانس انجام شد که در جریان انجام این تعداد ماموریت 14 هزار و 97  مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و  90 هزار و 987 ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی بود.
 
بابایی تصریح کرد: اورژانس 115 البرز با برخورداری از حدود 500  نفر نیروی کارشناس عملیاتی و ستادی و نیز بهره مندی از یک فروند بالگرد، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، 61  دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس در تمام نقاط استان البرز و به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی است و در ایام پایانی سال 97  نیز آماده‌ایم تا با تقویت ظرفیت نیروی انسانی و ناوگانی اورژانس بیش از پیش در خدمت هموطنان باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: تعداد بیمارانی که به هر نحوی در این مدت از خدمات اورژانس بهره‌مند شدند 109 هزار و 156 نفر بودند که تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس 115  البرز بالغ بر 49 هزار و 462 نفر بود؛ 48 هزار و 137 نفر هم از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند .
 
بابایی افزود: اورژانس هوایی البرز نیز با اعزام به 177 ماموریت در استان البرز، 278  بیمار با شرایط حاد را ضمن انجام اقدامات درمانی حفظ حیات به مراکز درمانی تخصصی استان انتقال داده است، حدود 70 درصد از ماموریت‌های اورژانس هوایی البرز در صحنه وقوع حادثه و بر بالین بوده و 30 درصد نیز به منظور انتقال بین مراکز درمانی صورت گرفته است.
 
وی اظهار داشت: از این تعداد ماموریت، 64 درصد به منظور نجات مصدومین تصادفی، هشت درصد انتقال بیمارن قلبی، چهار درصد انتقال مادران باردار پرخطر، سه درصد انتقال بیماران با مشکل سکته مغزی و 21 درصد نیز با فوریت‌هایی همچون سقوط، سوختگی و ... بود.
 
بابایی تصریح کرد: در بین ماموریت‌های انجام شده اورژانس البرز در یازده ماه گذشته، طی اعزام آمبولانس برای بیماران با مشکل گازگرفتگی، تکنسین‌های اورژانس بر بالین 305 نفر حاضر شدندکه از این تعداد مصدوم، 100 نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شده   و 177  نفر نیز از خدمات درمانی سرپایی برخوردار شدند.
 
رئیس مرکز فوریت‌ های پزشکی و اورژانس البرز گفت: متاسفانه در همین حوادث، 28  نفر در اثر شدت مسمومیت و استنشاق طولانی مدت گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
 
رئیس مرکز فوریت‌ های پزشکی و اورژانس البرز در خاتمه افزود: موتورلانس‌های اورژانس البرز نیز به سه هزار و 233  ماموریت اعزام شدند، لازم است به اطلاع شهروندان محترم البرزی رسانده شود که از جمله اهداف استفاده از موتور لانس، اعزام کارشناس اورژانس با تجهیزات درمانی به صورت پیشتاز است تا بتواند با سرعت بیشتر و در زمان کوتاهتری بر بالین بیماران بدحال حاضر شود و سریعتر اقدامات درمانی را آغاز نماید تا در این فاصله آمبولانس اورژانس جهت انتقال بیمار به مرکز درمانی به محل برسد.
 

 
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله محمدی فیروزجایی ظهر سه شنبه در نشست با نماینده منتخب ساری و میاندورود در مجلس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در انتقال خون مازندران به چالش‌ها و مشکلات مالی و کمبود منابع انسانی در انتقال خون استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: استان مازندران به دلیل داشتن ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص مانند تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی و همچنین گردشگر پذیری و تصادفات جاده‌ای و.. یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خونی در کشور به شمار می‌رود و انتقال خون مازندران موظف به تأمین خون این بیماران و مراکز درمانی است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش مراکز درمانی و تخت‌های فعال بیمارستانی در استان و افزایش روز افزون نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، حمایت و توجه ویژه نمایندگان استان را در ترویج فرهنگ اهدای خون و همچنین رفع مشکلات بودجه‌ای و منابع انسانی انتقال خون خواستار شد.

عالیه زمانی نماینده منتخب مردم شهرستان ساری و میاندرود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با قدردانی از زحمات مدیرکل و کارکنان خدوم انتقال خون در راستای تأمین نیازهای خونی استان گفت: از آنجایی که رشته تخصصی ام بیهوشی و مراقبت‌های ویژه است، به نقش و جایگاه حساس انتقال خون در تأمین سلامت و حیات بیماران کاملاً واقف هستم و تا جایی که بتوانم در رفع موانع از انتقال خون حمایت می‌کنم.

کد خبر 6086436

دیگر خبرها

  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان