Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای کنگره ایرانیان کانادا، در این طومار که خطاب به 'دیوید لامتی' وزیر دادگستری، 'رالف گودیل' وزیر امنیت عمومی و 'دانیه لبوتیلیه' وزیر عوائد ملی کانادا نوشته شده، آمده است: ما اعضای جامعه ایرانیان کانادا نگرانی عمیق خود را در مورد پرونده افرادی که در ایران به فساد متهم شده و به کانادا فرار کرده اند، ابراز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمودرضا خاوری یک بانکدار سابق ایرانی است که در سال ۲۰۱۱ پس از آنکه اختلاس ۲.۶ میلیارد دلاریش افشا شد، به کانادا گریخت. خاوری در دسامبر سال ۲۰۱۷ (آذر - دی ۹۶) به ۳۰ سال زندان محکوم شد و پلیس اینترپل حکم جلب وی را صادر کرد.

جامعه ما و کنگره ایرانیان کانادا هم در زمان دولت سابق (استفن) هارپر نخست وزیر سابق کانادا و هم در دوره دولت لیبرال کنونی، در چندین موقعیت مساله خاوری را مطرح کردند.

با این حال، ایرانیان کانادا هیچ پاسخی دریافت نکرده و دولت هیچ اقدامی در این باره اتخاذ نکرده است. به این ترتیب، ما از دولت کانادا می‌خواهیم در مورد پرونده محمودرضا خاوری به ما پاسخگو باشد.

در پرونده دیگری که به تازگی افشا شد، گزارش شده که 'مرجان شیخ الاسلامی آل آقا' که در ایران به جرم فسادی هنگفت (۱۰ میلیارد دلاری) متهم شده است، به کانادا سفر کرده و به سرمایه گذاری و به راه انداختن کسب و کار (در این کشور) روی آورده است.

در حالیکه این افراد توانسته اند تا آزادانه به کانادا آمده و پول خود را سرمایه گذاری کنند، بسیاری از ایرانی - کانادایی‌ها به طور غیرمنصفانه در فرآیند‌های مهاجرتی مورد تبعیض واقع شده و به دلیل ملیتشان مشمول محدودیت‌های بانکی قرار می‌گیرند. جامعه (ایرانیان کانادا) نسبت به موارد دانشجویان بین المللی ایرانی که حساب‌های بانکیشان با تنها چند صد دلار بسته شده است، آگاه است.

در ادامه این طومار آمده است: جامعه ایرانیان کانادا عمیقا در مورد پرونده محمودرضا خاوری و مرجان شیخ الاسلامی آل آقا نگران است. انفعال دولت کانادا در مورد این پرونده‌ها به افرادی که با فساد جیب خود را پر کرده اند، این امکان را داده تا از عدالت فرار کنند در حالیکه اعضای بی گناه جامعه ایرانی - کانادایی باید با شک و تردید‌هایی که به دلیل اقدامات این افراد فاسد علیه کل این جامعه وجود دارد، دست و پنجه نرم کنند.

​بدین ترتیب، ما از دولت کانادا و وزرای دادگستری، امنیت عمومی و عوائد ملی این کشور می‌خواهیم تا فورا با استفاده از تمام اختیارات قانون کانادا شامل قوانین ضدپولشویی، اما نه محدود به آن، تحقیقاتی را در مورد پرونده‌های محمودرضا خاوری و مرجان شیخ الاسلامی آل آقا آغاز کنند. دولت و نهاد‌های مجری قانون ما باید از تبدیل کانادا به پناهی برای پول فاسد جلوگیری کنند. این مشکل به ایران و ایرانیان محدود نیست. دولت ما باید همین حالا وارد عمل شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کنگره ایرانیان کانادا خاوری مرجان شیخ الاسلامی آل آقا طومار ایرانیان کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبرد‌هایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • ویدیوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه