Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@17:33:29 GMT

هانت: انگیس به دنبال بازگرداندن کودکان داعشی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۲۹۳۸

به گزارش روزنامه گاردین، این اظهار نظر جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست دولت این کشور در پی مرگ فرزند شمیمه بیگم در اردوگاهی در سوریه است.

جرمی هانت اظهار کرد، فرستادن مقامات بریتانیا برای نجات دادن فرزند نوزاد این دختر ۱۹ ساله عضو گروه تروریستی داعش از کمپی در سوریه برای آن‌ها بیش از حد خطرناک بوده و شمیمه بیگم خودش می‌دانسته وقتی به اراضی می‌رود که سابقا تحت کنترل گروه تروریستی داعش بوده، دیگر نمی‌تواند روی کمک‌های کنسولی انگلیس حساب باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال به نظر می‌رسد که جرمی هانت از تغییری در سیاست‌های دولت بریتانیا به منظور تلاش برای بازگرداندن کودکان اتباع انگلیسی پیوسته به داعش صحبت کرده است.

او گفت، وزارت امور خارجه انگلیس هم اکنون در حال همکاری با اداره توسعه بین‌المللی دولت این کشور به منظور بررسی راه‌هایی برای ایجاد ارتباط و خارج کردن کودکان انگلیسی از کمپ‌ها در سوریه است.

این اظهار نظر‌های جرمی هانت درباره شمیمه بیگم که به دستور ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس شهروندی‌اش لغو شد، اولین واکنش یک مقام ارشد دولت بریتانیا به مرگ کودک نوزاد این دختر نوجوان در سوریه است.

جرمی هانت به بی. بی. سی گفت‌: شمیمه بیگم خودش تصمیم گرفت یک کشور آزاد را ترک کرده و به یک سازمان تروریستی بپیوندد و ما باید به فکر امنیت مقامات بریتانیایی که به عنوان نماینده دولت به آن منطقه جنگی اعزام می‌کنیم، باشیم.

وی در مورد این که چرا مقامات بریتانیایی نتوانستند برای نجات این کودک به اردوگاه محل حضور وی در سوریه بروند در حالی که خبرنگاران برای مصاحبه با بیگم و دیگران در آن جا حضور پیدا کرده بودند، گفت، خبرنگاران از "میزانی از امنیت" برخوردار هستند و در ادامه افزود: "فرستادن یک مقام دولتی انگلیس به یک منطقه جنگی در وضعیتی که نسبت به در خطر بودن جان مقامات ما در آن جا هشدار داده می‌شود، یک موضوع بسیار متفاوت است. "

هانت در ادامه خاطر نشان کرد: شمیمه بیگوم هنگامی که تصمیم به پیوستن به داعش گرفت، می‌دانست دارد به کشوری می‌رود که در آن جا هیچ سفارتخانه‌ای نیست و هیچ کمک کنسولی برای او وجود نخواهد داشت و من فکر می‌کنم که این تصمیمات هر چند که ناخوشایند هستند قطعا تبعاتی را در پی دارند.

این در حالی است که وزیر کشور انگلیس همچنان نسبت به مناقشه مربوط به مرگ کودک نوزاد شمیمه بیگم و همچنین گزارشات در خصوص لغو شهروندی دو زن بریتانیایی دیگر پیوسته به داعش که همراه با کودکانشان در سوریه نگهداری می‌شوند مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس کودکان داعشی عروس داعش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد