Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد رضا بحرینی رئیس اداره منابع طبیعی بخش کوهپایه گفت:اهمیت و مشارکت مردم در حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی نکته‌ای قابل توجه میباشد و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در خصوص هر گونه همکاری در راستای ایجاد پارک جنگلی در شرق اصفهان و شهر هرند با استفاده از پساب تصفیه خانه و کشت گونه‌های غیر مثمر گز و قره داغ و متناسب با شرایط اکولوژیک منطقه آمادگی کامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استفاده از آب‌های غیر متعارف با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در شرق اصفهان بیان نمود: خشکسالی‌های پی در پی چند سال اخیر منابع آبی را با مشکلات جدی کم آبی و بی آبی روبه رو کرده است، اما در این شرایط سخت کم آبی، اتخاذ تصمیم‌های کاربردی در دستور کار است. با توجه به محدودیت شدید منابع آبی استفاده از آب‌های نامتعارف همچون پساب و زه آب‌ها جهت توسعه فضای سبز شهری با گونه‌های مناسب غیر مثمر سنجد، زیتون، اقاقیا، ارغوان و گونه‌های بیابانی گز و قره داغ راهکار مناسبی میباشد.
رئیس اداره منابع طبیعی کوهپایه افزود: اداره منابع طبیعی بخش کوهپایه با توجه به تجربیات علمی و عملی خود در خصوص استفاده از آب‌های نامتعارف برای استفاده درفضای سبز شهری آمادگی هر گونه همکاری با شهرداری و اداره آب و فاضلاب بخش کوهپایه، ورزنه و هرند را دارد.

مراسم جشن درختکاری ویژه هفته منابع طبیعی در حوزه کوهپایه، بخش جلگههرند (شهرستان اصفهان) باحضور رئیس منابع طبیعی کوهپایه، امام جمعه، بخشدار، مسئولین شهری و شورای اسلامی شهر هرند به همراه غرس نهال در سایت تصفیه خانه شهر هرند برگزار شد.

انتهای پیام / ا

مشارکت مردم در حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مناظر زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد

علی مقصودلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شخصی که متهم به قطع مکرر درختان در منطقه قرن آباد گرگان بود بازداشت شد.

وی افزود: این فرد بازداشت شده تحت تعقیب مأمورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان بود، که همزمان در حال بارگیری درختان قطع شده دستگیر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت: تحقیقات و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این فرد با کمک افراد دیگری چندین نوبت به صورت مخفیانه و غیرقانونی اقدام به قطع و قاچاق چوب با خودروی سواری می‌کردند که با دستور مقام قضائی و با هماهنگی یگان حفاظت منابع طبیعی بازداشت شد.

وی یادآور شد: این فرد جهت بازسازی صحنه در جنگل قرن اباد گرگان با حضور نیروی انتظامی و نیروهای منابع طبیعی گرگان حضور پیدا کردند.

کد خبر 6082038

دیگر خبرها

  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم