Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم حب نقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقتی لوله فولادی گاز بدون پوشش یا پوشش در خاک یا آب قرار می گیرد، بر اثر یک سری واکنش های الکتروشیمیایی خورده و برای جلوگیری از این خوردگی لوله با تزریق جریان حفاظت می شود.
وی اضافه کرد: در اثر تزریق جریان، لوله ها پلاریزه شده و پتانسیل (ولتاژ ) جدیدی به خود می گیرند که طبق استاندارهای بین المللی این ولتاژ نباید از یک عدد خاص خیلی کمتر یا بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در دنیا روش های مختلفی برای اندازه گیری این ولتاژ وجود دارد ولی متاسفانه در استاندارد گاز ایران فقط روش متوقف سازی جریان یا برای اندازه گیری پتانسیل خاموش لحظه ای پیشنهاد شده است، بیان کرد: این روش اندازه گیری نه تنها به دلیل تاثیر جریان های AC القایی به خطوط لوله گاز خطرناک است بلکه چندان دقیق هم نیست.
رییس دانشگاه ارومیه افزود: دستگاه اختراع شده در دانشگاه ارومیه مقدار دقیق این پتانسیل را بدون قطع کردن جریان الکتریکی حفاظتی در هر لحظه اندازه گیری می کند.
حب نقی در رابطه با مزایای این دستگاه گفت: نمایش پتانسیل روشن در محل، نمایش پتانسیل عاری از افت ولتاژ در خاک، نمایش وضعیت خاک محل علمک از نظر رسوب گذاری یا حمله قلیایی پوشش از طریق مقاومت متناوب Rs، نمایش سرعت خوردگی و قابلیت مشخص کردن سطح حفاظت کاتدی از طریق اندازه گیری میزان سرعت خوردگی در سال، مشخص کردن سطح حفاظت کاتدی تحت تاثیر جریان متناوب از طریق نمایش نمودارهای استاندارد و مشخص کردن میزان احتمال خوردگی متناوب AC در مکان های مختلف از جمله ویژگی های 'دستگاه پایشگر پتانسیل خاموش' است.
به گزارش ایرنا، این دستگاه توسط دکتر 'علی حسن زاده' دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه ارومیه اختراع شده است.
دانشگاه ارومیه یکی از 81 دانشگاه جامع کشور محسوب می شود و بیش از 13 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
3214/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استاندارد دانشجو کارشناسی کارشناسی ارشد گاز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

ایتنا - اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.
با وجود اینکه می‌دانیم استفاده از گوشی در رختخواب و تاریکی برای چشم‌هایمان مضر است، بسیاری از ما هنوز در شب هنگام خواب از تلفن خود استفاده می‌کنیم.

 سیستم عامل اندروید مانع از خیره شدن بیش از حد ما به صفحه نمایش نمی‌شود، اما چندین ویژگی نمایشگر را برای کمک به کاهش فشار چشم ارائه می‌دهد. در حال حاضر قابلیتی ارائه می‌کند که رنگ‌های روشن را کاهش می‌دهد و در نتیجه صفحه نمایش را کم‌نور می‌کند، اما با نسخه 15 این بار حتی فراتر رفته است.
  تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش
اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.

این ویژگی به طور خودکار سطح روشنایی صفحه نمایش دستگاه شما را بر اساس سطح نور محیط تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، نگاشت بین سطوح نور محیط و روشنایی صفحه به دستگاه بستگی دارد، بنابراین سطح روشنایی که یک تلفن با آن سازگار می‌شود ممکن است با گوشی دیگر متفاوت باشد.

 
نتیجه این امر این است که برخی از گوشی‌ها می‌توانند به اندازه کافی کم نور شوند تا در شرایط با روشنایی کمتر به راحتی قابل استفاده باشند، در حالی که برخی گوشی‌های دیگر حداقل به طور خودکار قادر به تنظیم نور نیستند.

برای توضیح این نابرابری، اندروید 12 قابلیتی را در زیر تنظیمات در منوی دسترس‌پذیری به نام «تاریکی اضافی» معرفی کرد که نور صفحه‌نمایش را فراتر از حداقل روشنایی گوشی شما کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که تنظیم روشنایی تطبیقی ​​روشن‌تر از حد معمول راحت‌تر از فعال کردن دستی Extra Dimming خواهد بود. زیرا این گزینه باید به صورت دستی روشن و خاموش شود. بنابراین، اگر آن را در شب فعال کنید تا روشنایی را کاهش دهید، باید به یاد داشته باشید که بعد آن را غیرفعال کنید، در غیر این صورت ممکن است صفحه در طول روز خیلی کم نور شود.
  خصوصیت جدید
صفحه نمایش همه گوشی‌ها نمی‌تواند به اندازه کافی کم نور شود تا در شب راحت از آن استفاده کنید، و این همان چیزی است که احتمالا در ویژگی جدید اندروید 15 حل می‌شود.

هدف این ویژگی تنظیم روشنایی تطبیقی ​​فعلی با کاهش خودکار روشنایی صفحه نمایش در شرایطی است که نور محیطی بسیار کم است.

دیگر خبرها

  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • قطعی گاز در ارومیه
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه